Samsung adviseert slimme tv's “om de paar weken” op malware te scannen
Samsung adviseert bezitters van slimme tv’s regelmatig handmatig op malware te scannen om infecties met kwaadaardige software te detecteren. Gebruikers zouden dit om de paar weken moeten doen, schreef de fabrikant in een tweet die later al weer verwijderd werd.
Op Twitter meldt de Amerikaanse supportafdeling van Samsung dat het belangrijk is om tv’s regelmatig op malware te scannen ‘als deze via wifi verbonden zijn’. In een korte video legt het elektronicaconcern uit hoe gebruikers dat moeten doen.
Wil je zelf je televisie ook aan een scan onderwerpen, dan doe je dat als volgt. Via de instellingen ga je naar ‘Algemeen’, waarna je klikt op ‘Systeembeheer’ en ‘Slimme beveiliging’. Op het volgende scherm vind je de optie ‘Scannen’. Samsung heeft het in de tweet overigens specifiek over qled-tv’s.
Verwijderd
Het is ietwat vreemd advies dat Samsung de wereld instuurt. Zo hebben Samsung-tv’s al zeker sinds 2016 zo’n scanfunctie om malware te detecteren, maar adviseerde Samsung voor zover bekend niet actief om met tussenpozen van een aantal weken handmatig te scannen. En op de achtergrond beschermt de ‘Slimme Beveiliging’ van Samsung ook tegen aanvallen, maakte het bedrijfeerder al bekend.
Bovendien werd de tweet verwijderd, nadat de waarschuwing internationaal werd opgepikt in de media. Tweakers.net kon een screenshot van de tweet bemachtigen. Of de aanbeveling werd gepost naar aanleiding van een specifieke cyberdreiging, is niet duidelijk. Samsung liet aan BBC enkel weten dat de instructies werden gepost om klanten te informeren.
In de afgelopen jaren kwam regelmatig in het nieuws dat tv’s in principe te infecteren zijn, al lijken grootschalige malware-aanvallen op tv’s nog niet plaatsgevonden te hebben.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Multimedia
Vijf redenen om over te schakelen naar een oled-tv
-
Muziek
Geen Taylor Swift of The Weeknd meer: grootste platenfirma van de wereld trekt muziek terug van TikTok
Universal Music Group (UMG), ‘s werelds grootste platenfirma, trekt al zijn muziek terug van het sociale netwerk TikTok. De onderhandelingen met het Chinese bedrijf, over de vergoeding van de artiesten en de auteursrechten, zijn mislukt. In een open brief beschuldigt Universal TikTok ervan “een bedrijf te proberen bouwen gebaseerd op muziek, zonder een eerlijke prijs voor de muziek te willen betalen”. -
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
Op een eerste schijf van 1.020 euro spaarrente per belastingplichtige betaal je geen roerende voorheffing. Wat betekent dat concreet? Hoe zit het dan met een gezamenlijke rekening? En wat doe je best met de rest van je centen? Spaargids.be biedt antwoorden. -
-
Independer.be
Eindelijk: ook Telenet ondersteunt de eSIM voor smartphones, na Proximus en Orange
-
“Apple stopt ontwikkeling elektrische auto”
Apple stopt de inspanningen om een elektrische auto te bouwen. Dat meldt het persagentschap Bloomberg op basis van anonieme bronnen. Er werkten bijna 2.000 mensen aan het project, dat al jaren liep. -
Je vergeet maar beter niet je paswoord voor de Apple Vision Pro-bril
De VR-bril van Apple is nauwelijks op de markt in de VS of er duikt al een frustratie op voor wie zijn/haar paswoord van de Vision Pro is vergeten. Die moet dan misschien wel naar de winkel, raadt Apple zelf aan. -
Independer
Welke betaalbare alternatieven zijn er voor de Apple Vision Pro? En wat voor internet heb je nodig voor deze technologie?
-
Jobat
Hoeveel werknemers krijgen maaltijdcheques? En wie mag op een dertiende maand of smartphone van het werk rekenen?
-
4
Samsung toont slimme Galaxy Ring die gezondheidsgegevens verzamelt: lancering “later dit jaar”
Het Zuid-Koreaanse Samsung bereidt de lancering voor van de Galaxy Ring, een geconnecteerde ring die gezondheidsgegevens verzamelt van de drager. Het apparaat zou later dit jaar op de markt moeten komen. -
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
Vandaag heeft iedereen veel meer abonnementen en accounts dan pakweg vijftien jaar geleden. Telecomabonnementen, klanten- en streamingaccounts, sociale media enzovoort: de lijst is haast niet meer te overzien. Maar wat gebeurt er daarmee wanneer een persoon komt te overlijden? Dat zien we nog vaak over het hoofd en plaatst nabestaanden zo voor verrassingen. Independer.be geeft tips om overbodige miserie te vermijden. -
PREMIUM
Daar is de 8K-tv: hebben we zo’n toestel met superhoge resolutie wel nodig?
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer