Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Independer
Vooral grote operatoren voerden prijzen op: dit betaal (en krijg) jij vandaag meer voor je telecomabonnement
-
Spaargids.be
“Kleine banken bieden grootste spaarrente”: waar zit jouw geld het best?
Tussen de minst en meest renderende spaarrekening gaapt een kloof van liefst 2,8 procentpunt totale rente. Het loont dus echt wel om te vergelijken. Maar vanwaar dat verschil? En hoe kies je een voor jou gepaste spaarrekening met een hoog rendement? Spaargids.be wijst de weg. -
Ook problemen met de wekker op je iPhone? Apple-fans in rep en roer, update op komst
Heb je je verslapen omdat je iPhone je zomaar in de steek liet? Of is je ovenschotel aangebrand omdat je ineens geen alarm hoorde? Je bent niet de enige. Apple bevestigt dat een onbekend aantal iPhones last heeft van een storing, waardoor het alarm niet afgaat of te zachtjes afspeelt. -
-
6
“Leg de iPhone niet in een zak met rijst”: Apple legt uit wat je wél moet doen als je smartphone nat is
-
Waar kennen we robothond Spot uit ‘De mol’ nog van?
Nog een laatste mollenstreek in de slotaflevering van ‘De mol’. Would-be dief Senne laat zich in de gangen van Villa del Gattopardo, een protserige palazzo in Palermo, met plezier betrappen door ‘waakhond’ Spot, om te vermijden dat de groepspot finaal nog zou aandikken. Kwam bekend voor, dat technologische hoogstandje in de vorm van een robothond? Jazeker. Volgend jaar wordt Spot alweer tien, en hier heeft u hem misschien al eens eerder gezien. -
Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
Door een wereldwijde storing ondervinden tienduizenden gebruikers van de populaire berichtendienst WhatsApp sinds 20 uur problemen. Ook Facebook en Instagram werden getroffen door de storing, maar ondertussen werken de platformen weer normaal. -
17
TikTok-verbod in Europa “niet uitgesloten”, zegt von der Leyen: “We weten hoe gevaarlijk app is”
-
Independer
“Hond van 35 kg zonder beveiliging op achterbank wordt projectiel van 1 ton”: zo vervoer je je viervoeter wél veilig in de auto
-
Jobat
Ecocheques komen er opnieuw aan, maar wat kan je er allemaal mee betalen? “Zelfs voeding en hotels”
Krijg je ecocheques van je werkgever? Maar weet je niet hoeveel, wanneer, en wat je er zoal mee kan kopen? Jobat.be vroeg wat je over dit topic moet weten aan Dries Rutten, juridisch adviseur bij Acerta. Handig ook voor die vergeten cheques van vroeger, die eerstdaags komen te vervallen. -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
Uit internationale vergelijkende prijzenstudies van het BIPT, de telecomregulator in ons land, blijkt keer op keer dat telecomdiensten in België een pak meer kosten dan in onze buurlanden. Dat geldt zowel voor mobiele diensten als voor vast internet en telecombundels. Independer.be legt uit hoe dat komt en hoe je toch gemakkelijk kan besparen. -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is