Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
Door een wereldwijde storing ondervinden tienduizenden gebruikers van de populaire berichtendienst WhatsApp sinds 20 uur problemen. Ook Facebook en Instagram werden getroffen door de storing, maar ondertussen werken de platformen weer normaal.
Op Downdetector, een website waarop mensen kunnen laten weten dat ze technische problemen ondervinden met bepaalde apps, zijn sinds 20 uur tienduizenden meldingen binnengekomen over een storing bij WhatsApp. De oorzaak van het probleem is voorlopig niet bekend.
Heel wat gebruikers kunnen op de app geen verbinding maken met het internet en kunnen ook geen berichten ontvangen en versturen. Bij sommige gebruikers is het probleem intussen al van de baan. In een bericht op X laat WhatsApp weten dat het er alles aan doet om de storing bij alle gebruikers op te lossen.
Ook bij Facebook en Instagram waren er problemen, maar die diensten lijken intussen weer te werken. De platformen zijn net als WhatsApp in handen van het Amerikaanse techbedrijf Meta. Vorige maand kampten Facebook, Messenger en Instagram ook al met een wereldwijde storing. Die werd volgens Meta veroorzaakt door “een technisch probleem”.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM35
Nu Amerika TikTok wil verbieden maakt ook Vlaamse expert zich zorgen: “De app bedreigt onze democratie”
-
Nieuwste iPads getest: het scherm is verbluffend en slimme pen voelt als echte pen
Anderhalf jaar moesten Apple-fans wachten op de nieuwste iPad - de langste tijd die er ooit tussen twee nieuwe modellen zat. Wij mochten de nieuwe iPad Air en iPad Pro alvast in Londen uitproberen en zetten vijf opvallende veranderingen op een rij. -
3
Nieuwe gebruikers op X zullen voortaan moeten betalen om te posten
X, het voormalige Twitter, wil nieuwe gebruikers tijdelijk laten betalen om te kunnen posten op het platform. Dat bevestigt de eigenaar Elon Musk op X. Die ingreep is volgens hem nodig in de strijd tegen bots (geautomatiseerde profielen, red.). -
-
KIJK. Verlamde man die als eerste hersenchip van Elon Musk kreeg, kan computer besturen met gedachten: “Heeft mijn leven veranderd”
-
“AI zal volgend jaar al slimmer zijn dan eender welke mens”, voorspelt Elon Musk
Artificiële intelligentie zou volgend jaar al slimmer kunnen zijn dan de mensheid. Dat heeft X- en Teslabaas Elon Musk (52) voorspeld. -
Independer
Jaarlijks turen we anderhalve maand op smartphone: zo kan je je schermtijd flink terugschroeven
Gemiddeld spenderen we zo’n drie uur per dag gekluisterd aan onze telefoons. Dat komt neer op ongeveer 45 dagen per jaar. Tijd om opnieuw te connecteren met de echte wereld? Independer.be verzamelt tien tips waarmee je je schermtijd drastisch vermindert. -
Jobat
Netwerken voor dummies: zo loop je geen enkele professionele kans meer mis
-
OpenAI beschuldigt The New York Times van “hacken” ChatGPT
-
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
Net zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt. -
KIJK. Mannelijke AI-robot legt ongevraagd hand op bil van journaliste
Een “volledig autonome” AI-robot doet de wenkbrauwen fronsen nadat hij een journaliste lijkt te betasten tijdens een interview op een technologiefestival in Saoedi-Arabië. Wanneer journaliste Rawya Kassem even wegkijkt, legt robot ‘Mohammad’ plots zijn hand op haar billen. Kassem schrikt en zet snel een stap opzij. Het roboticabedrijf dat de robot ontwikkelde, laat weten dat de robot “volledig zelfstandig werkt zonder directe menselijke controle”. Ze zijn wel van plan extra maatregelen te nemen zodat een onverwachte aanraking zoals deze niet meer zal voorkomen. -
Spaargids.be
Betaalkaart gestolen of verloren: draai je zelf op voor de kosten?