Nepadvertentie van DENK leidt tot reeks van aangiften
Amsterdam
Het relletje rond de voorgenomen DENK-campagne tegen de PVV leidt tot een reeks aangiften over en weer. De affaire draait om het voornemen van DENK om nepadvertenties van de PVV te verspreiden, om de angst voor Wilders aan te wakkeren. Een testbanner stond korte tijd online. Fractievoorzitter Farid Azarkan erkent dat het idee afkomstig was van zijn campagneteam, maar uiteindelijk vond de partij het toch te ver gaan. Het was nooit de bedoeling dat mensen de nepbanner zouden zien, stelt Azarkan.
Volgens marketeer Eduard Nandelall, door DENK ingehuurd voor de onlinecampagne, heeft Azarkan zelf opdracht gegeven. Hij doet aangifte tegen hem, omdat hij zich in zijn goede naam voelt aangetast. Ook Geert Wilders heeft donderdagavond aangifte gedaan tegen Azarkan. DENK overweegt aangifte te doen tegen de journalisten van BNN/Vara die het nieuws over de nepcampagne naar buiten brachten. <