Porsche officieel verdacht van dieselfraude
Justitie in Duitsland verdenkt het automerk Porsche nu officieel van gesjoemel met dieselmotoren. Openbaar aanklagers in Stuttgart zijn een onderzoek naar het Volkswagen-onderdeel begonnen.
Autoriteiten deden in april al een inval bij vestigingen van de sportwagenfabrikant. Die acties waren gericht tegen drie medewerkers van Porsche, onder wie een directielid. Zij werden verdacht van bedrog en misleiding.
Eerder werd Porsche ook al eens onderzocht wegens het dieselschandaal. In het najaar van 2016 riep het merk dieselauto’s van het type Macan terug. Een jaar later werd de Cayenne met 3 liter dieselmotor verboden door de Duitse verkeersminister.
Dieselgate
Moederbedrijf Volkswagen was de spil in een groot dieselschandaal dat in 2015 aan het licht kwam. Het Duitse autoconcern bleek de werkelijke uitstootwaarden van dieselmotoren te hebben gemanipuleerd bij emissietests. Volkswagen trok al tientallen miljarden uit voor schikkingen, boetes en schadevergoedingen als gevolg van het schandaal.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Neem nu deel aan de Gouden Giro en maak kans op de hoofdprijs van 5.000 euro dankzij HLN
-
Drie keer zoveel tweedehandse elektrische auto’s ingeschreven
Steeds meer Belgen kopen een tweedehandse elektrische auto. In het eerste kwartaal van dit jaar ging het om 2.576 voertuigen, 157% meer dan de 1.003 in dezelfde periode vorig jaar. In Vlaanderen, waar de koper een premie krijgt, was er sprake van een verdrievoudiging van 655 naar 1.981. -
Ruim 370.000 Duitsers sluiten zich aan bij groepsvordering tegen Volkswagen
Zowat 372.000 eigenaars van Volkswagen-voertuigen die zijn uitgerust met sjoemelsoftware, hebben zich aangesloten bij de groepsvordering die door consumentenorganisaties werd opgestart in Duitsland. Dat heeft het Duitse ministerie van Justitie bekendgemaakt. -
-
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
-
Gaspedaal raakt bekneld of schiet los: Tesla laat gaspedalen van duizenden Cybertrucks vervangen
Een opvallend probleem bij de Cybertruck, de futuristisch ogende monsterpick-up van Tesla. Er blijkt iets grondig mis met de gaspedalen in tal van voertuigen. Tesla roept bijna 3.900 Cybertrucks terug om de gaspedalen te repareren of te vervangen. -
Hard gas geven met een koude motor kan tot schade leiden: vergis je niet als je de temperatuurmeter bekijkt
De temperatuurmeter van een auto wordt vaak gebruikt om te bepalen of de motor op bedrijfstemperatuur is. Ten onrechte, want dit instrument meet eigenlijk iets anders, waardoor je schade aan je motor zou kunnen berokkenen als je te snel te veel gas geeft. -
Audi krijgt boete van 800 miljoen euro om sjoemeldiesels
-
Verzonken portiergrepen: hip, maar ook gevaarlijk? Duitse Touring waarschuwt voor risico
-
PREMIUMAUTO
Tesla, Volkswagen of toch de Chinezen: wie wint het gevecht om de elektrische auto?
Er moeten snel veel meer e-auto’s komen, nu Europa afkoerst op veel strengere CO2-normen. Ook Duitse fabrikanten zullen eraan moeten. Kunnen zij hun achterstand op Azië nog wel goedmaken? De accu speelt een sleutelrol. Wie heeft de beste, en vooral: wie heeft er voldoende? -
PREMIUM
Vlaamse lucht nog altijd niet schoon genoeg: "Geen reden tot paniek, maar we moeten er wél iets aan doen"
Eén op de vijf Vlamingen woont op een plek waar het verkeer de lucht zo hard vervuilt dat er gezondheidsrisico's zijn. En nog meer Vlamingen ademen de lucht op die plekken in, want het zijn druk bereden straten. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek naar de aanwezigheid van stikstofdioxide in onze lucht. Luchtspecialist Frans Fierens zegt dat we niet bang moeten zijn, maar wel solidair. "Het persoonlijk risico is laag, maar dit kost de gemeenschap een pak geld aan gezondheidszorg." -
9
Tesla gaat 14.000 banen schrappen: “Er is niets dat ik meer haat, maar het moet gebeuren”
10 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerKarel Van Campenhout
Joris Peeters
thomas janssens
Guido Claes
Martin Meuris