Nieuwe gebruikers op X zullen voortaan moeten betalen om te posten
X, het voormalige Twitter, wil nieuwe gebruikers tijdelijk laten betalen om te kunnen posten op het platform. Dat bevestigt de eigenaar Elon Musk op X. Die ingreep is volgens hem nodig in de strijd tegen bots (geautomatiseerde profielen, red.).
“Jammer genoeg is een kleine vergoeding voor schrijftoegang de enige manier om de niet-aflatende aanval van bots te beteugelen”, aldus Musk. Hij benadrukt dat het posten na drie maanden gratis zou worden. Verdere details over de prijs, zijn niet bekend.
Volgens de Tesla en SpaceX-oprichter zijn bots door artificiële intelligentie (AI) in staat om testjes die dienen als ingrepen, makkelijk te omzeilen. Bots zijn storend door de vele spamberichten die ze plaatsen op X, maar nemen ook veel gebruikersnamen in, hekelt Musk.
X test de maatregel sinds de herfst al in Nieuw-Zeeland en de Filipijnen. Gebruikers die berichten willen publiceren of verder willen verspreiden, moeten 1 Amerikaanse dollar per jaar betalen. Passief gebruik, zoals berichten lezen, media bekijken en andere gebruikers volgen, is er wel nog gratis.
KIJK OOK. Elon Musk deelt uniek beeld van Starlink-satelliet
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Independer
Wat is het goedkoopste telecomabonnement om elke avond te kunnen streamen?
-
Je iPhone beter beschermen tegen diefstal? Deze Apple-functie kan je helpen
De Stolen Device Protection-functie van Apple maakt het moeilijker om een gestolen iPhone te gebruiken, ook als de dief de toegangscode heeft. De functie, geïntroduceerd in de iOS 17.3-update, vereist Face ID of Touch ID voor het uitvoeren van bepaalde handelingen, voor sommige acties wordt ook een beveiligingsvertraging toegevoegd. Lees hier hoe je de functie kan installeren. -
HLN Shop
Temperatuur van 350 °C is een minimum: in twee stappen naar de beste pizza uit je eigen (speciale) oven
Pizza, een eeuwenoude favoriet waar je complete lagen van de bevolking mee in een feestelijke stemming krijgt. Maar voor je naar je telefoon of vriezer wenkt voor je van tijd tot tijd broodnodige portie: de allerlekkerste pizza is wellicht degene die je zélf maakt. HLN Shop verklapt hoe je straks zonder veel moeite de meest volmaakte exemplaren uit je oven tovert. -
-
Apple verwijdert WhatsApp op bevel van Chinese autoriteiten
-
Independer
Van 60 tv-zenders minder tot geen programma's opslaan: waarom gooi je je decoder beter niet klakkeloos buiten?
Je hoort en leest het de laatste jaren wel vaker: kijkers die hun televisieabonnement opzeggen en alleen nog via het internet naar tv kijken. Zo bespaar je geld, dat is een feit. Maar er zijn ook goede redenen om je decoder tóch te houden. Independer.be somt ze op. -
Independer
Welke betaalbare alternatieven zijn er voor de Apple Vision Pro? En wat voor internet heb je nodig voor deze technologie?
De Apple Vision Pro is de eerste mixedrealitybril van Apple die VR en AR combineert. Het toestel is nu al te koop in de VS, maar fans in België moeten nog wat langer wachten. Al zijn er interessante alternatieven, waarmee je meteen aan de slag kan. Independer.be vat samen wat je absoluut moet weten over het topic. -
Independer
Wat doe je met je oude simkaart? En wat is een eSIM? De vijf meest gestelde vragen rond dit topic beantwoord
-
Livios
Moestuinieren voor dummies: wat (niet) te doen voor een smakelijk resultaat
-
PREMIUM
GETEST. Apple Vision Pro is peperduur, maar wat kan je er eigenlijk mee?
Bijna elke VR-bril die de afgelopen jaren is uitgebracht, heeft HLN-techjournalist Kenneth Dée getest. Nu is het de beurt aan misschien wel de belangrijkste: de Vision Pro van Apple. Hoe bedien je deze bril? Werkt dat goed en wat zíe je juist? “Nog nooit was het beeld zo scherp”, zegt onze techexpert. Maar de prijs van het hightech snufje doet duizelen: is deze bril zijn geld waard? -
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
Vandaag heeft iedereen veel meer abonnementen en accounts dan pakweg vijftien jaar geleden. Telecomabonnementen, klanten- en streamingaccounts, sociale media enzovoort: de lijst is haast niet meer te overzien. Maar wat gebeurt er daarmee wanneer een persoon komt te overlijden? Dat zien we nog vaak over het hoofd en plaatst nabestaanden zo voor verrassingen. Independer.be geeft tips om overbodige miserie te vermijden. -
Proximus lanceert alles-in-één-app
3 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerJohan Praet
Gerd Peeters
Thomas Vervoort