Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Hackers zeggen dat ze gegevens van 560 miljoen klanten van Ticketmaster hebben
-
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
Net zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt. -
Independer
Jaarlijks turen we anderhalve maand op smartphone: zo kan je je schermtijd flink terugschroeven
Gemiddeld spenderen we zo’n drie uur per dag gekluisterd aan onze telefoons. Dat komt neer op ongeveer 45 dagen per jaar. Tijd om opnieuw te connecteren met de echte wereld? Independer.be verzamelt tien tips waarmee je je schermtijd drastisch vermindert. -
-
Apple verwijdert WhatsApp op bevel van Chinese autoriteiten
-
Independer
Vanaf september schakelt Telenet 3G uit: wat betekent dat voor jou?
Aandachtige gebruikers zullen al gemerkt hebben dat er af en toe nog eens ‘3G’ verschijnt bovenaan het scherm van je smartphone. Voor klanten van Telenet en BASE zal dat vanaf september minder en minder het geval zijn: hun operator zal het 3G-netwerk vanaf dan uitfaseren en dat is niet altijd zonder gevolgen. Independer.be legt uit waar je op moet letten. -
PREMIUM
Onbeperkt Jommeke en Kiekeboes lezen voor 6,99 euro per maand? Standaard Uitgeverij komt met stripabonnement
Groot nieuws voor wie graag strips leest. Voortaan kan je de avonturen van Jommeke of De Kiekeboes ook lezen op je smartphone of tablet. Standaard Uitgeverij lanceert een abonnement waarbij je alle strips uit hun archief kan bekijken. Hoe werkt dat precies? En is het écht 6,99 euro per maand waard? Onze journalist testte het uit en vroeg aan specialist Tim Raats (VUB) of dit kan aanslaan. “Dit zou weleens veel mensen over de streep kunnen trekken.” -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
-
China wil geen Amerikaanse processoren meer in overheidscomputers
-
Livios
Hoe maak je komaf met onkruid in je tuin? “In het voorjaar is het niet zo sterk en heeft het nog geen zaden”
Doet het zonnetje ook jouw groene vingers kriebelen? Pak dan het onkruid in je tuin aan. Er zijn een aantal efficiënte manieren om het te bestrijden én te vermijden. Bouwsite Livios deelt enkele protips om de klus te klaren. -
Livios
Hopen werk op de tuinkalender van juni: “Zeer belangrijk om dit goed op te ruimen”
Deze maand is extra druk voor (hobby)tuiniers: de moestuin draait op volle toeren, het onkruid plant zich razendsnel voort én er moeten hagen gesnoeid worden. Daarbovenop kan zomerdroogte al voor problemen zorgen. Bouwsite Livios vertelt hoe je deze klussen best aanpakt. -
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?