Kim Kardashian klaagt imitatiekledingsite aan die doet alsof ze onder één hoedje spelen
Kim Kardashian is een rechtszaak begonnen tegen een webwinkel die haar kleding namaakt en verkoopt. Ze beschuldigt site Misguided ervan te doen alsof zij meewerkt aan hun campagnes.
Het modemerk plaatst geregeld foto's van Kim bij de laatste aanbiedingen en tagt haar in berichten op social media. TMZ meldt dat dit slechts de eerste rechtszaak van Kim is tegen een dergelijke site, en ze van plan is ook andere webwinkels die hetzelfde doen juridisch aan te pakken.
Eerder deze week liet Kim al op Twitter weten dat ze behoorlijk pissig is dat alles wat ze draagt wordt nagemaakt en soms al binnen enkele uren te koop aangeboden. "Het is hartverscheurend om te zien dat bedrijven designs jatten waar bloed, zweet en tranen van echte ontwerpers in zit, die alles hebben gegeven om met eigen, originele ideeën te komen."
In haar eerste zaak eist de realityster dat de webwinkel met onmiddellijke ingang stopt met het gebruik van haar naam en afbeelding. Daarnaast wil ze een schadevergoeding van rond de 10 miljoen dollar van het bedrijf.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Mijnenergie
Klopt jouw energiefactuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?
-
Een wondermooie vrouw, maar is ze echt? Bekend merk belooft nooit met AI te werken voor hun advertenties
Een Belgische vrouw op vijf zou vijf jaren van haar leven inruilen voor een perfect lijf en uiterlijk. Dat blijkt uit een onderzoek van Dove. En het grootste gevaar is nog op komst, waarschuwt het verzorgingsmerk. “Onderscheiden wat echte schoonheid is en wat door AI is gemaakt, zal moeilijker worden.” Het merk onderneemt nu stappen om die evolutie tegen te werken. -
Crocs en Pringles smelten samen in één schoen: waarom zijn we zo’n fan van ‘lelijke’ mode?
Goed nieuws voor alle fans van faux-fashion: vanaf vandaag kan je de limited-edition Crocs in samenwerking met chipsproducent Pringles in huis halen. Want het merk achter deze tuinsandaal weet: hoe gekker en opvallender de crocs, hoe beter. Wat is het geheim achter het succes van deze ‘foute’ kledij of schoeisel? Onze moderedacteur David legt uit. “Deze trend past perfect bij onze tijdsgeest.” -
-
Jobat
Hoeveel werknemers krijgen maaltijdcheques? En wie mag op een dertiende maand of smartphone van het werk rekenen?
-
Steeds meer Vlamingen helen gebroken hart met een ‘divorce ring’: “Ik heb ook goede herinneringen aan de scheiding”
Terwijl we vroeger na een mislukt huwelijk onze trouwring diep en duister opborgen, blijven we er nu vaker mee pronken. Dat merken Vlaamse juweliers. Mensen die hun trouwring bij hen tot een nieuw design laten herwerken, zien het als een deeltje van hun leven dat ze willen blijven koesteren: “Sommigen beginnen te huilen.” -
Van sprays tot sticks en poeders: zo werk je snel je uitgroei weg. “Dit kost je amper 10 euro”
Er bestaan heel wat snelle en makkelijke remedies voor uitgroei, volgens kappers Jochen Vanhoudt en Stijn Pellegrims. Ze tippen 5 toppers die ervoor zorgen dat je niet om de paar weken naar de (dure) kapper hoeft. Ook leggen ze haarfijn uit hoe je elk middeltje aanbrengt. “Grijs haar? Hiermee heb je maar een retouch om de twaalf weken nodig.” -
Wie hip wil zijn, draagt nu vintage Roberto Cavalli: Tiany Kiriloff tipt hoe je zo’n designermerk goedkoper scoort
-
HLN Shop
“Gebruik er verschillende door elkaar”: podoloog geeft raad bij het kiezen van jouw perfecte wandelschoenen
-
Betrapt: Kim Kardashian helpt winkelketens om ontwerpen te stelen
De vintage jurk van Thierry Mugler die Kim Kardashian zondagavond droeg op de jaarlijkse Hollywood Beauty Awards, is je vast niet ontgaan. Met slechts enkele banden stof over haar borsten én een hoge split tot aan de dij, sprong de realityster dan ook meteen in het oog. Minstens even opvallend was dat de Amerikaanse winkelketen Fashion Nova luttele uren na haar verschijning al een exacte kopie te koop aanbood. Al bleek dat later niet zo toevallig te zijn. -
Een handige kit van 1,97 euro belooft je in één swipe de perfecte smokey eye: onze beautyredactrice doet de test
Een tool die je in één ‘swipe’ een perfecte smokey eye laat zetten: dat klinkt erg handig, maar ook... te mooi om waar te zijn? Onze beautyredactrice Sophie doet de test. De foto’s op de website doen dromen, de prijs van nog geen twee euro des te meer. Maar werkt het speciale borsteltje ook echt? -
Korte coupes zijn een trend komende zomer en zo style jij die. “Het is níét enkel voor mama’s of oudere vrouwen”
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageerElvire Poireau