"Tesla vraagt leveranciers geld terug"
Tesla heeft toeleveranciers verzocht een deel van zijn eerdere betalingen terug te storten. De maker van elektrische auto's vroeg om die gunst om zijn activiteiten winstgevend te maken, zo blijkt uit een memo die The Wall Street Journal kon inkijken.
Het verzoek zou betrekking hebben op betalingen die teruggaan tot 2016. Een inkoopmanager vraagt in het memo om een "aanzienlijk bedrag" van leveranciers. Zij zouden dat geld moeten zien als investering in de groei van de autofabrikant, die hen zelf uiteindelijk ook ten goede komt.
Tesla wilde tegenover de zakenkrant niets zeggen over de memo. Wel bevestigde het bedrijf van Elon Musk bij leveranciers om kortingen te vragen, wat een standaardpraktijk bij contractonderhandelingen zou zijn.
De Amerikaanse onderneming heeft in zijn vijftienjarige bestaan nooit een boekjaar met winst afgesloten, maar verwacht in het derde en vierde kwartaal van dit jaar winstgevend te zijn. Daarvoor moet het wel ambitieuze productiedoelstellingen halen voor zijn Model 3, de eerste auto van Tesla voor een breder publiek. De fabricage van het 'instapmodel' liep meermaals vertraging op.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Wie heeft voorrang op smalle bergwegen en wat betekent dat ‘posthoorn’-bord nu echt?
-
Zo oud zijn jouw autobanden, en meer dingen die je kunt aflezen aan de buitenkant van je band
Op de ‘wang’ van een band staat een serie cijfers en letters waarvan veel automobilisten niet weten wat ze precies betekenen. Tijd om daar verandering in te brengen want je kan er behoorlijk veel nuttige informatie vinden als je weet waar je op moet letten. De leeftijd bijvoorbeeld. Dat is handig om te weten, ook als je ‘nieuwe’ banden koopt. Die kunnen weliswaar ongebruikt zijn, maar soms ook al jaren oud. Dit zijn de zeven belangrijkste zaken die staan afgebeeld op je autoband. -
Livios
“Koffiegruis, eierschalen en mulch werken niet”: zo verjaag je slakken wél succesvol uit je tuin
Hobbytuiniers houden hun moestuinen de komende weken maar beter goed in de gaten. Zodra de bodem begint op te warmen, het ’s nachts niet te hard afkoelt en het nu en dan blijft regenen, duiken slakken in groten getale op. Slakkenplagen zijn immers een typisch lentefenomeen. Bouwsite Livios vroeg aan Dirk Criel van Natuurpunt hoe je het beste omgaat met slakken in de tuin. -
-
HLN Shop
Ga voor schoonheid én degelijkheid: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike
-
Independer
Betaal je meer voor je verzekering als je met een jong - onbekend - Aziatisch automerk rijdt?
Aziatische wagens zijn bezig aan een opmars op de Belgische markt. Maar verandert de keuze voor zo’n - vaak onbekend - automerk iets aan je verzekering en premie in vergelijking met een ‘klassiek’ Europees merk? Independer.be zoekt het uit. -
Honderden Duitse Tesla-eigenaren moeten subsidie terugbetalen
Ruim duizend Duitse eigenaren van een Tesla moeten een overheidssubsidie van 2.000 euro terugbetalen. Hun elektrische auto blijkt duurder dan de maximumprijs van 60.000 euro die gold als grens voor de vergoeding. Dat heeft het overheidsorgaan Bafa, dat de milieusubsidies beheert, aangekondigd. -
Drie keer zoveel tweedehandse elektrische auto’s ingeschreven
-
Aandelen Tesla nemen duik nadat Elon Musk Britse duiker “pedofiel” noemt
-
Tesla verdacht van gesjoemel met productiecijfers
De Amerikaanse toezichthouder voor de beurs onderzoekt mogelijk gesjoemel van Tesla met productiecijfers. De autofabrikant zou wekelijkse productieaantallen hebben gemeld die tot wel 44 procent hoger waren dan de werkelijkheid. -
Independer
Auto-ongeval tijdens het pendelen: komt je werkgever tussen in de kosten? En wat moet jij zelf concreet ondernemen?
Het kan iedereen overkomen: een ongeval tijdens het pendelen, met stevige kosten als gevolg. Independer.be legt uit bij wie in dat geval de verantwoordelijkheid ligt en wat de precieze voorwaarden zijn, zodat jij met een gerust gemoed de baan op kan, zowel wat betreft lichamelijke schade als averij aan je wagen. -
PREMIUM
“Gebruik géén afwasmiddel”: carrosserie-expert geeft advies om je auto zonder strepen of krassen Saharastof-vrij te krijgen
28 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerHendrik Patyn
Hendrik Patyn
Els Pauwels
Moreno Tecchio
Roland Vanlerberghe