Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben.
Volledig scherm
Er blijken weinig voordelen verbonden aan de keuze voor domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur. En zulk contract stopzetten, kan bovendien heel wat voeten in de aarde hebben. © ThinkStock

Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is

IndependerNet zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt.

  1. Dit moet je doen als jouw nieuwbouw gebreken heeft: “Bij de voorlopige oplevering gaat de tienjarige aansprakelijkheid van aannemer en architect in”
    PREMIUM
    8

    Dit moet je doen als jouw nieuwbouw gebreken heeft: “Bij de voorlopige oplevering gaat de tienjarige aansprake­lijk­heid van aannemer en architect in”

    Wie van Ghelamco een luxeflat kocht in het Knokse Lake District, zag een smak geld in rook opgaan. Onveilige en ontbrekende elektriciteit, geen warm water, verkeerd geplaatste ramen,... het lijstje gebreken bij de voorlopige oplevering was zo lang dat je je kan afvragen of het wel verstandig was om de sleutels te aanvaarden. Maar kan je weigeren? Of het vertikken de laatste schijf te betalen? Dat en veel meer vroegen we aan architect Vincent Van Den Broecke, die geregeld kopers bijstaat.
  2. 60% van de bedienden wordt gebeld na de uren: zo sta je op je strepen zonder ongemotiveerd over te komen
    PREMIUM

    60% van de bedienden wordt gebeld na de uren: zo sta je op je strepen zonder ongemoti­veerd over te komen

    Uit onderzoek van UGent@Work blijkt dat een kwart van de werknemers thuis moeilijk tot rust kan komen omdat ze zich druk maken over hun werk. Dat hun werkgever zes op de tien Vlaamse bedienden soms nog belt na de uren, zoals blijkt uit recente gegevens van Protime, heeft daar vast ook mee te maken. Maar mag dat wel? Wat zijn je rechten na de kantooruren? En hoe kan je hier best op reageren? HLN-werkexpert Stijn Baert weet raad: “Onthoud dat het bedrijf niet zal vergaan omdat jij even afstand neemt.”