1 op de 3 millennials kiest reis omdat die er goed uitziet op social media
Dacht u dat het puur toeval was dat de IJslandse bergen de afgelopen maanden opvallend vaak in uw Facebook- en Instagramfeed opdoken? Mis poes. In een wereld die reeds gedomineerd wordt door social media, doen millennials er graag nog een schepje bovenop: maar liefst 1 op de 3 kiest voor een bepaalde bestemming omdat die fotogeniek is en het goed zal doen op sociale media.
Dat blijkt uit de resultaten van het Social Travel onderzoek van reiswebsite Expedia. Samen met onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel namen ze de invloed van social media op het reisgedrag van 759 Belgische jongeren en millennials onder de loep. En daaruit blijkt dat vakantiefoto’s wellicht een beetje té belangrijk zijn.
Enkele opvallende cijfers:
- Bijna een derde van de ondervraagden vindt het belangrijk dat een reisbestemming 'fotogeniek' is voor social media.
- 1 op de 7 Belgische jongeren post nepfoto’s op vakantie; mannen twee keer zo vaak als vrouwen.
- 33% post vakantiefoto's puur met het doel anderen jaloers te maken; ruim de helft ís jaloers bij het zien van vakantiefoto’s op social media.
- Deze 5 typische vakantiefoto's wekken het meeste irritatie op bij de thuisblijvers: foodfoto's, de befaamde 'hotdog-benen', yoga-houdingen, cliché foto’s voor monumenten en foto’s van alcoholische drankjes.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Arrivederci! Dit zijn de beste Europese steden voor een citytrip
-
Independer
Dit zijn de 5 populairste autokleuren en zo beïnvloedt de kleur van je wagen de prijs
Zwart, wit of grijs: het klinkt misschien wat eentonig, maar als je auto deze kleur heeft dan kun je rekenen op de nodige waardevastheid als je hem ooit wil verkopen. Daarnaast zijn er nog een paar andere elementen die de restwaarde van een voertuig bepalen. Independer.be maakt je wegwijs. -
Dit zegt jouw Spotify Wrapped écht over jou volgens een muziekwetenschapper. “Mensen met kinderen, opgelet”
Ben jij een vampier die graag donkere, droevige muziek luistert of juist een diehard fanaticus van één bepaalde artiest? Dat verklapt je Spotify Wrapped, een populaire eindejaarstrend op Instagram onder muziekliefhebbers. Kan je muzieksmaak écht iets zeggen over je persoonlijkheid? Muziekwetenschapper Dr. Edith Van Dyck legt uit. -
-
PREMIUM
Heksen zijn altijd vrouwen, toch? Professor werpt blik op geschiedenis: “Beulen voerden deze pijnlijke martelingen uit”
-
HLN Shop
Smakelijk eten voor een (h)eerlijke prijs: deze vier scherp geprijsde kookboeken tik je nu op de kop
Wil je je gasten trakteren op een heerlijke paasbrunch? Of heb je deze vakantie gewoon eindelijk tijd om terug meer ‘homemade’ aan je maaltijden toe te voegen in plaats van het noodgedwongen ‘kant-en-klaar’? Een kookboek komt dan wellicht goed van pas. HLN Shop ging op koopjesjacht en kwam terug met vier smakelijke titels voor een klein(er) prijsje. -
PREMIUM
Dit staat je te wachten in de komende periode. “We hebben geen zin om met gevoelens bezig te zijn”
Vandaag start het Steenbokseizoen. Maar ook andere sterrenbeelden zullen de impact daarvan voelen, als je in astrologie gelooft tenminste. Zo zou dit dé periode zijn om je doelen te bereiken, al moet je wel opletten dat je voldoende tijd voor ontspanning overhoudt. “Je rent jezelf voorbij. Daardoor kan je je somber voelen.” -
Opvallende trend op sociale media: vrouwen zeggen seks en daten trots vaarwel. “Ik heb zo’n betere mindset”
-
Livios
“Mollen verstoren, kan een averechts effect hebben”: zo bind je de strijd wél aan met de diertjes in je tuin
-
OPROEP. Ben of wil jij een ‘tradwife’? Wij zoeken mensen die houden van zeer traditionele rollen in hun huishouden
De tijd dat vrouwen enkel achter het fornuis thuishoorden liggen achter ons. Maar tegenwoordig groeit de groep aan jonge mensen die terug willen naar een zeer traditioneel gestructureerd huishouden. Wij zoeken mensen die zich hierin herkennen. -
Je accent kan je datekansen opkrikken (of net niet): “Deze tongval is momenteel het coolst”
Jouw tongval bepaalt wat iemand van je denkt tijdens een date. De taal van de liefde? Die spreek je toch het liefst in het Algemeen Nederlands, zo blijkt. Taalwetenschapper Stef Grondelaers legt uit welk accent daarnaast het best in de markt ligt en wie de pineut is tijdens het daten: “Dit accent vinden we hip.” -
PREMIUM
Martha en Hubert zijn honderd plus. “Mijn geheim? Je moet met alles meedoen. Leven! Dansen en springen!”