Imke en Ine, twee motorrijdsters van de Antwerpse chapter van The Litas, me Erwin Obourdin en centraal Thomas Vranckx van Motoccino.© kma

“Eindelijk fashionable motorkleding voor dames”: Motoccino heeft al meteen vrouwelijke fanclub bij opening

Zandhoven -

In de Langestraat 9 in Zandhoven opende zaterdag Motoccino. Veel motards kwamen afgezakt en omarmden meteen het concept van een gecombineerde koffiebar met motorkleding en attributen.

Ondernemer én motorfanaat Thomas Vranckx (28) had het al aangekondigd: vijftig procent van zijn stock is specifiek op vrouwen gericht. Imke (35) uit Berchem rijdt met een Triumph 900 Street Twin en Ine (37) uit Kortenberg met een Triumph Boneville T120. Ze zijn allebei lid van The Litas Antwerp, een wereldwijde community van vrouwelijke motorrijders, sinds vorig jaar met een chapter in Antwerpen.

“Toen ik zijn merken zag op zijn website zoals Wildust Sisters was ik meteen excited”, vertelt Imke. “Normaal kan je dat hier in België alleen online bestellen. Het is altijd leuker om het ter plaatse in een winkel te passen, want terugsturen is niet mijn sterkste kant. Het zijn gewoon heel coole merken.

Mario Frederickx van The Coffee Crusader in actie.© kma

Toevallig zit Imke ook in de koffiebranche. Voor de koffie werkt Thomas samen met Mario Frederickx van de Coffee Crusader uit Pulle. “Het is slow coffee, met een aeropress gemaakt. Mario demonstreert het op de parking en ik heb al eentje kunnen drinken. Héél goeie. Thomas gaat hier in Motoccino op dezelfde manier zijn koffies maken.”

De aeropress, de ideale manier om onderweg op avontuur lekkere verse koffie te zetten.© kma

Ine is ook al fan. “Meestal ben je teleurgesteld als winkels zeggen dat ze een groot fashionable aanbod hebben. Maar hier niet.”

Erwin Obourdin uit Kontich is organisator van Distinguished Gentleman’s Ride op 19 mei in Antwerpen, een wereldwijd motorevenement voor het goede doel. “Motoccino is kleiner dan ik dacht, maar het concept en de sfeer kloppen. Het doet me wat denken aan The Bike Shed in Londen. De meeste motorwinkels hadden vroeger trouwens een koffiebar.”

Erwin Obourdin.© kma

Alcohol serveert Thomas niet. Of dat niet wringt bij bikers? “Dat is new school, maar ook wel beter. Wij kregen vroeger ons motorrijbewijs samen met ons autorijbewijs, wij moesten er geen aparte examens voor afleggen. Gek eigenlijk. De helft kroop dan nog dronken op zijn motor.” “Tuurlijk, anders hadden we te veel schrik om met zo’n zware machine te rijden”, grapt iemand. Erwin knikt. “Die tijd is voorbij. Veiligheid is belangrijk, en terecht.”

© kma

 (kma)

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners