1 op de 3 millennials kiest reis omdat die er goed uitziet op social media
Dacht u dat het puur toeval was dat de IJslandse bergen de afgelopen maanden opvallend vaak in uw Facebook- en Instagramfeed opdoken? Mis poes. In een wereld die reeds gedomineerd wordt door social media, doen millennials er graag nog een schepje bovenop: maar liefst 1 op de 3 kiest voor een bepaalde bestemming omdat die fotogeniek is en het goed zal doen op sociale media.
Dat blijkt uit de resultaten van het Social Travel onderzoek van reiswebsite Expedia. Samen met onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel namen ze de invloed van social media op het reisgedrag van 759 Belgische jongeren en millennials onder de loep. En daaruit blijkt dat vakantiefoto’s wellicht een beetje té belangrijk zijn.
Enkele opvallende cijfers:
- Bijna een derde van de ondervraagden vindt het belangrijk dat een reisbestemming 'fotogeniek' is voor social media.
- 1 op de 7 Belgische jongeren post nepfoto’s op vakantie; mannen twee keer zo vaak als vrouwen.
- 33% post vakantiefoto's puur met het doel anderen jaloers te maken; ruim de helft ís jaloers bij het zien van vakantiefoto’s op social media.
- Deze 5 typische vakantiefoto's wekken het meeste irritatie op bij de thuisblijvers: foodfoto's, de befaamde 'hotdog-benen', yoga-houdingen, cliché foto’s voor monumenten en foto’s van alcoholische drankjes.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
Zo gebruik je je wasmachine en droogkast slimmer: “Het kost je iets meer, maar je bespaart ermee op de lange termijn”
-
PREMIUM
5 mannelijke BV’s over hun lichaamsbeeld. “Zelfs zonder kleren kom ik op mijn 54ste nog goed voor de dag”
Sixpacks, haarstukjes en mannendecolletés. Ook mannen voelen steeds vaker de druk van het schoonheidsideaal. Vijf Bekende Vlamingen - onder wie Helmut Lotti (54) en Manu Van Acker (24) - kijken moedig in de spiegel en spreken vrijuit over hun zelfbeeld: “Dik zijn is niet hetzelfde als lelijk zijn, al wil de wereld ons dat graag laten geloven.” -
Meer op ‘coolcation’, meer ‘investidaten’ en skinny jeans en ballerina’s komen terug: 6 trendwatchers over 2024
“2024 wordt het jaar waarin we onszelf wat meer zullen gunnen”, zegt HLN-chef Jelle Beeckman. En niet alleen meer ‘moodfood’: ook op vlak van interieur, beauty, kleding, liefde en reizen belooft dit jaar verwennerij. Zes vakmensen over de nieuwe hypes. “Silent trips zitten in de lift, liefst gecombineerd met een citytrip.” -
-
Jonge mensen delen massaal hun financiële situatie via sociale media. “Zo word je niet gezien als gierig”
-
Na bakken kritiek: de pixie cut is Frans erfgoed. Zij gingen de kersverse, maar felbesproken miss voor
Zaterdagavond won Eve Gilles (20) Miss France 2024. Niet haar looks, maar haar lokken worden nu volop besproken: want Gilles heeft een pixie cut, een kort kapsel dat volgens velen (lees: mannen) niet bij een Miss past. Waar komt die pixie cut eigenlijk vandaan? “Deze actrice maakte het kapsel mainstream.” -
Arrivederci! Dit zijn de beste Europese steden voor een citytrip
Je hebt nog wat vakantiedagen over, of je wil er nog even tussenuit voor de feestdagen, maar je weet niet goed waar naartoe? Dan hebben wij goed nieuws: vakantiehuizenwebsite HomeToGo en reisplatform GoEuro onderzochten meer dan 2.000 Europese steden en maakten een handige top 100. -
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
-
HOROSCOOP. Onverwachte kosten voor Leeuw en feestjes voor Boogschutter: astrologe Esther voorspelt je week
-
Opvallende trend op sociale media: vrouwen zeggen seks en daten trots vaarwel. “Ik heb zo’n betere mindset”
In plaats van stoppen met drinken, zetten veel vrouwen liever het daten on hold. Dat blijkt uit de nieuwe trend boysober, die nu de ronde doet op sociale media. Het zou dé manier zijn om toxische datinggewoontes aan te pakken. “Het voelt zo bevrijdend”, getuigen vrouwen die het al deden, maar er zijn wel enkele regels. -
Tattoo-artists voorspellen de 7 tattootrends voor 2024: “De invloed van de jaren 70 is duidelijk zichtbaar”
Je hebt ze of niet. Misschien wil je er of niet: tatoeages. Ze sieren ons lichaam of dragen een belangrijke boodschap of herinnering met zich mee. Maar welke designs zijn tegenwoordig het populairst? Twee Belgische tattoo-artists verklappen welke zeven trends je overal zal zien in 2024. -
Wie een date wil scoren, moet ‘rizz’ hebben. Wat betekent het Engelse woord van het jaar?