Tienduizenden WhatsApp-gebruikers melden storing, problemen bij Facebook en Instagram opgelost
Door een wereldwijde storing ondervinden tienduizenden gebruikers van de populaire berichtendienst WhatsApp sinds 20 uur problemen. Ook Facebook en Instagram werden getroffen door de storing, maar ondertussen werken de platformen weer normaal.
Op Downdetector, een website waarop mensen kunnen laten weten dat ze technische problemen ondervinden met bepaalde apps, zijn sinds 20 uur tienduizenden meldingen binnengekomen over een storing bij WhatsApp. De oorzaak van het probleem is voorlopig niet bekend.
Heel wat gebruikers kunnen op de app geen verbinding maken met het internet en kunnen ook geen berichten ontvangen en versturen. Bij sommige gebruikers is het probleem intussen al van de baan. In een bericht op X laat WhatsApp weten dat het er alles aan doet om de storing bij alle gebruikers op te lossen.
Ook bij Facebook en Instagram waren er problemen, maar die diensten lijken intussen weer te werken. De platformen zijn net als WhatsApp in handen van het Amerikaanse techbedrijf Meta. Vorige maand kampten Facebook, Messenger en Instagram ook al met een wereldwijde storing. Die werd volgens Meta veroorzaakt door “een technisch probleem”.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
▶ Zijn er grenzen aan de groei van AI? Onze techexpert woont Google-presentatie bij: “We zullen veranderingen al heel snel beginnen te zien”
-
PREMIUM
Ook jouw gegevens liggen mogelijk voor het rapen: hacker kraakt verlopen domeinnamen van (overheids)instanties
107 politiezones, OCMW’s, CLB’s en mogelijk nog meer (overheids)instanties zijn kwetsbaar voor hackers. Dat ontdekte ethisch hacker Inti De Ceukelaire. Op een relatief eenvoudige manier zelfs: de instanties veranderden ooit het adres dat je intikt om naar hun website te surfen, de domeinnaam dus. De Ceukelaire kocht de oude adressen, heractiveerde ze en kreeg zo gevoelige gegevens in handen. HLN-techjournalist Kenneth Dee vertelt wat je zelf kan doen om problemen te voorkomen. -
8
REVIEW. Kobo of Kindle: welke e-reader komt als beste uit de test?
Wie van fysieke naar digitale boeken wil overstappen, moet een belangrijke keuze maken bij de aankoop van een e-reader. Kies je een Kindle van het Amerikaanse Amazon of een Kobo van het Japanse Rakuten? De verschillen tussen beide bedrijven zijn namelijk groot, ontdekten we tijdens het vergelijken van vijf e-readers. We sommen de vijf grootste verschillen op. -
-
Independer
Nu Telenet zijn prijzen alweer optrekt: is er een goedkoper, evenwaardig alternatief?
-
2
REVIEW. Is de nieuwe MacBook Air van Apple zijn geld waard?
Hij kost handenvol geld, maar dan heb je ook wat: de nieuwe MacBook Air van Apple. Sneller en krachtiger dan zijn voorganger, maar is de laptop ook de kostprijs van 1.299 euro waard? Dat lees je in deze recensie. -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
Net zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt. -
Mijnenergie
Kwakkelend lenteweer uit zich in vaste energieprijzen: jaarfactuur 10% hoger in juni
-
Prijs onthuld van robothond met vlammenwerper
-
PREMIUM
Welk streamingplatform biedt het meeste voor je geld? “Veel Amerikaanse topfilms voor 2,99 euro per maand”
Vanaf 11 april stijgen de prijzen bij Streamz. Twee abonnementsformules zullen één euro duurder worden. Zo betaal je voor het duurste abonnement meer dan 20 euro. Waar ben je goedkoper af? En bij welke streamingdienst krijg je het grootste aanbod voor je geld? Onze journalist vergeleek twaalf nationale én internationale spelers. -
Independer
Vanaf september schakelt Telenet 3G uit: wat betekent dat voor jou?
Aandachtige gebruikers zullen al gemerkt hebben dat er af en toe nog eens ‘3G’ verschijnt bovenaan het scherm van je smartphone. Voor klanten van Telenet en BASE zal dat vanaf september minder en minder het geval zijn: hun operator zal het 3G-netwerk vanaf dan uitfaseren en dat is niet altijd zonder gevolgen. Independer.be legt uit waar je op moet letten. -
Groet de opperpinguïn: Elon Musk drijft spot met rivalen na grote panne