Direct naar artikelinhoud
Cult.opvrijdag

Maak zelf de cover van Cult.opvrijdag!

Deze week: de 'visuele boysband' Lion Beach
Beeld LION BEACH

Een visuele boysband noemen ze zichzelf. Tweeënhalf jaar geleden stampten Pieter Dewaele, Dieter Beerten en Killian Verschueren het collectief Lion Beach uit de grond. Het trio leerde elkaar kennen tijdens de opleiding productontwikkeling in Antwerpen en bleek zowel creatief als zakelijk helemaal op dezelfde golflengte te zitten. Ze gingen met elkaar in zee en voorzien tegenwoordig merken als BMW, Engie en Gent Jazz van animatiefilmpjes allerhande. 

Naast dat soort, eerder commerciële opdrachten, proberen de drie ook nog voldoende tijd over te houden voor wat ze als vrij werk omschrijven. "Omdat Dieter zelf ook met één been in de muziekbusiness staat komen er bijvoorbeeld af en toe muziekbandjes bij ons aankloppen met de vraag om een videoclip of wat artwork voor hen te maken", vertelt Dewaele. 

Inspiratie voor de CULT-cover van deze week vonden de drie in eerste instantie op YouTube. "Om in de juiste mood te raken hebben we daar wat werk van de betere Amerikaanse dop's (director of photography) bekeken. Daarna kwamen we redelijk snel op het idee van een lege cinemazaal waar één bezoeker met een popcornbeker vol goud voor alle inkomsten moet zorgen."

Meer werk van Lion Beach is te zien op lionbeach.be of instagram.com/lion.beach

Zin om zelf de cover van Cult.opvrijdag onder handen te nemen? Stuur dan als de bliksem je portfolio naar takecover@demorgen.be