F1 lanceert eerste wereldwijde marketingcampagne ooit

© Instagram - F1

De Formule 1 heeft deze week haar eerste wereldwijde marketingcampagne ooit gelanceerd ...

F1journaal.be

Hoogst opmerkelijk, zo kan je de marketingcampagne van de Formule 1 noemen. De campagne werd deze week op gang getrokken door een video die exact één minuut duurt en dit onder het motto: 'Engineered Insanity'.

Het is een nieuw initiatief om de Formule 1 nieuwe fans te laten aantrekken en de sport aantrekkelijker te maken. Enkele zogenaamde 'superfans' staan in een windtunnel en tonen ons opwindende beelden uit de Formule 1.

"Er is zeker en vast appreciatie voor het feit dat de Formule 1 de sport en de raceklasse zelf promoot," aldus Ellie Norman, het nieuwe hoofd van de marketingafdeling van de F1, tegenover 'Reuters'. "De teams en rijders werken enorm hard maar er is nog niet zoiets geweest als de Formule 1 die haar eigen raceklasse promoot."

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Meer F1-nieuws op F1journaal.be: