Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Je iPhone beter beschermen tegen diefstal? Deze Apple-functie kan je helpen
-
Independer.be
Eindelijk: ook Telenet ondersteunt de eSIM voor smartphones, na Proximus en Orange
Heerlijk, dat eerste moment dat je je gloednieuwe smartphone inschakelt. Alleen jammer van dat gedoe met die simkaart vooraf, zelfs al is er een pinnetje meegeleverd om de telefoon te openen. Gelukkig bestaat er een systeem waarbij je geen simkaart meer in je toestel moet steken. En Telenet lanceert het nu – eindelijk – ook voor smartphones. Independer.be legt uit bij welke operatoren en op welke toestellen je kan genieten van de voordelen van een eSIM. -
Independer
Van 60 tv-zenders minder tot geen programma's opslaan: waarom gooi je je decoder beter niet klakkeloos buiten?
Je hoort en leest het de laatste jaren wel vaker: kijkers die hun televisieabonnement opzeggen en alleen nog via het internet naar tv kijken. Zo bespaar je geld, dat is een feit. Maar er zijn ook goede redenen om je decoder tóch te houden. Independer.be somt ze op. -
-
KIJK. ‘Oatzempic’ is nieuwe wonderdrankje om af te vallen, maar is de TikTok-hype zo gezond? Diëtiste Sanne legt uit
-
Nieuwste iPads getest: het scherm is verbluffend en slimme pen voelt als echte pen
Anderhalf jaar moesten Apple-fans wachten op de nieuwste iPad - de langste tijd die er ooit tussen twee nieuwe modellen zat. Wij mochten de nieuwe iPad Air en iPad Pro alvast in Londen uitproberen en zetten vijf opvallende veranderingen op een rij. -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
Net zoals bij sommige energiecontracten, kan je er ook voor kiezen om je telecomfactuur automatisch of via domiciliëring te betalen. Dat is gemakkelijk, maar het stopzetten daarvan is niet altijd zo eenvoudig. Bovendien levert het je ook geen financieel voordeel op. Independer.be vertelt hoe je het stopzetten van een contract het beste aanpakt. -
OpenAI beschuldigt The New York Times van “hacken” ChatGPT
-
Spaargids.be
Hoeveel zakgeld geef je aan een jong kind? En aan een tiener? Zo maak je een slimme beslissing
-
Livios
Mag je je gras maaien op zondag? En de takken van je buren snoeien? Dit zijn de regels in vijf herkenbare situaties
In de lente en zomer brengen we veel meer tijd door in onze tuin. Het is dan ook de periode waarin ergernissen kunnen opduiken. Want wat met overhangende takken, of buren die nieuwe bomen planten? En mag je op zondag je gras maaien of op je appartement barbecueën? Bouwsite Livios vroeg het aan advocate Astrid Clabots. -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
Uit internationale vergelijkende prijzenstudies van het BIPT, de telecomregulator in ons land, blijkt keer op keer dat telecomdiensten in België een pak meer kosten dan in onze buurlanden. Dat geldt zowel voor mobiele diensten als voor vast internet en telecombundels. Independer.be legt uit hoe dat komt en hoe je toch gemakkelijk kan besparen. -
PREMIUM35
Nu Amerika TikTok wil verbieden maakt ook Vlaamse expert zich zorgen: “De app bedreigt onze democratie”