1 op de 3 millennials kiest reis omdat die er goed uitziet op social media
Dacht u dat het puur toeval was dat de IJslandse bergen de afgelopen maanden opvallend vaak in uw Facebook- en Instagramfeed opdoken? Mis poes. In een wereld die reeds gedomineerd wordt door social media, doen millennials er graag nog een schepje bovenop: maar liefst 1 op de 3 kiest voor een bepaalde bestemming omdat die fotogeniek is en het goed zal doen op sociale media.
Dat blijkt uit de resultaten van het Social Travel onderzoek van reiswebsite Expedia. Samen met onderzoeksbureau Ruigrok Netpanel namen ze de invloed van social media op het reisgedrag van 759 Belgische jongeren en millennials onder de loep. En daaruit blijkt dat vakantiefoto’s wellicht een beetje té belangrijk zijn.
Enkele opvallende cijfers:
- Bijna een derde van de ondervraagden vindt het belangrijk dat een reisbestemming 'fotogeniek' is voor social media.
- 1 op de 7 Belgische jongeren post nepfoto’s op vakantie; mannen twee keer zo vaak als vrouwen.
- 33% post vakantiefoto's puur met het doel anderen jaloers te maken; ruim de helft ís jaloers bij het zien van vakantiefoto’s op social media.
- Deze 5 typische vakantiefoto's wekken het meeste irritatie op bij de thuisblijvers: foodfoto's, de befaamde 'hotdog-benen', yoga-houdingen, cliché foto’s voor monumenten en foto’s van alcoholische drankjes.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
HOROSCOOP. Een boost in het seksleven van Waterman en veel stress voor Maagd: astrologe Esther voorspelt je week
-
HLN Shop
“Gebruik er verschillende door elkaar”: podoloog geeft raad bij het kiezen van jouw perfecte wandelschoenen
Bij velen onder ons kriebelt het al om deugddoende tochten te maken in het groen. Ben je nog geen volleerd wandelfanaat, maar wil je graag de draad oppikken? Trek dan een instapmodel wandelschoenen aan je voeten. HLN Shop gaat na met welk schoeisel je als beginnend wandelaar - figuurlijk dan - over rozen loopt. -
Arrivederci! Dit zijn de beste Europese steden voor een citytrip
Je hebt nog wat vakantiedagen over, of je wil er nog even tussenuit voor de feestdagen, maar je weet niet goed waar naartoe? Dan hebben wij goed nieuws: vakantiehuizenwebsite HomeToGo en reisplatform GoEuro onderzochten meer dan 2.000 Europese steden en maakten een handige top 100. -
-
“Een grote kans op financieel succes in 2024.” Maar dat komt met een schaduwzijde, volgens de numerologie
-
Meer op ‘coolcation’, meer ‘investidaten’ en skinny jeans en ballerina’s komen terug: 6 trendwatchers over 2024
“2024 wordt het jaar waarin we onszelf wat meer zullen gunnen”, zegt HLN-chef Jelle Beeckman. En niet alleen meer ‘moodfood’: ook op vlak van interieur, beauty, kleding, liefde en reizen belooft dit jaar verwennerij. Zes vakmensen over de nieuwe hypes. “Silent trips zitten in de lift, liefst gecombineerd met een citytrip.” -
PREMIUM6
Hoe de klassieke tuinstoel zichzelf heruitvindt
De commotie rond een Beaufort-kunstwerk – een toren van 47 gestapelde stoelen in Wenduine – brengt een icoon uit de zomers van vorige eeuw terug onder de aandacht: de plastieken tuinstoel. Omdat hij spotgoedkoop gemaakt kon worden, veroverde hij al snel de hele wereld. Maar toen delen van onze oceanen veranderden in een plastic soep, volgde een ban. En toch... keert ie terug. -
Jobat
Ontslag gekregen of genomen: op welke werkloosheidsuitkering kan je dan rekenen?
-
PREMIUM
Martha en Hubert zijn honderd plus. “Mijn geheim? Je moet met alles meedoen. Leven! Dansen en springen!”
-
Freya Poppe en An-Katrien Casselman zijn verliefd op hun Porsches: “De ambitie straalt van die auto af”
Porsche doet al 75 jaar lang harten sneller kloppen. Ook dat van onderneemster Freya Poppe en influencer An-Katrien Casselman. De ambitieuze vrouwen zijn méér dan content met hun Porsches, getuigen ze. “Ik wil nooit meer iets anders.” Al kozen ze qua look wel voor nét iets anders. “Voor mij geen grijze of zelfs blauwe of groene wagen, dat past gewoon niet bij mij.” -
7 sterke vrouwen over hun ambitie, hun lijf of de goedkeuring van mannen: “Nu vind ik mijn striemen mooi”
“Ze lachten en zeiden dat ik enkel goed zou zijn voor de Playboy.” Het zijn zeven trotse vrouwen, Heidi, Loubna, Eliza, Maaike, Barbara, Morgane en Usha en Valerie. Maar tegelijk worstelen ze vandaag nog altijd met hoe de wereld naar hen kijkt. Ze delen elk hun krachtigste les voor andere vrouwen. “Mijn rimpels zijn mijn trots? Godver, dat kan ik nog niet zeggen.” -
Mijnenergie
Klopt jouw energiefactuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?