Teaser voor horrorfilm te eng voor YouTube

YouTube heeft een spotje voor horrorfilm ‘The Nun’ verbannen. De teaser werd te eng bevonden door het videoplatform.

De Limburger

De zes seconden durende clip begint met het bekende volume-icoon van Apple, dat achteruit liep naar de stille modus. Net op dat moment komt ineens de horror-non uit de film met veel lawaai in een closeup in beeld. De teaser is nog steeds te bekijken op YouTube, maar wordt niet meer als reclame voor andere filmpjes uitgezonden.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

De ophef over het spotje begon met een waarschuwing van een twitteraar, die mensen die snel van slag zijn aanraadde vooral weg te kijken als ze het volume-icoon zagen in een van de reclamespotjes op YouTube. De tweet werd 137.000 keer geliked en en 133.000 keer gedeeld. Uiteindelijk reageerde YouTube, dat meldde dat de teaser niet binnen het ‘choquerende content-beleid’ van de site viel en werd verwijderd.

‘The Nun’ is een spin-off van ‘The Conjuring 2’. Het script is van James Wan, die ook ‘The Conjuring’, ‘The Conjuring 2’ en de ‘Annabelle’-films uit dezelfde reeks schreef.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER