Eerst een grapje onder collega’s: en toen was er plots een Limburgse ‘naaktkalender’

Wat begon als een grapje onder de collega’s van De Lijn in Hasselt is nu echt verkrijgbaar: een heuse ‘naaktkalender’ met Limburgse, mannelijke Lijn-medewerkers als model. De kalender werd in beperkte oplage gedrukt en de opbrengst gaat naar sportieve projecten van de vriendenkring.

mal

“In ons magazijn werkt maar een vrouw tussen allemaal mannen” vertelt Kristel Thijs, een van de initiatiefneemsters. “Ze werkt er in haar eentje tussen mannen én de typische naakte-vrouwenkalenders. Zo ontstond er onder de vrouwelijke collega’s al snel het voornemen om zelf eens een mannelijke versie te maken.”

Kristel en haar collega Shaba Bouchemaoui bleven niet bij de pakken zitten, zochten hun knapste mannelijke collega’s op en plaatsten deze, na wat aandringen, voor de lens van Steven Bucholz, óók een medewerker van De Lijn in Hasselt. “Het resultaat mag echt wel gezien worden,” laat een trotse Kristel weten. “We hebben er tenslotte echt keihard voor gewerkt.” De kalender kwam tot stand door een samenwerking met enkel Limburgse collega’s. Een heus streekproduct dus.

Eerste keer

“Ze moesten me wel wat op mijn gemak stellen in het begin,” verklapt Jim Vaes (29), een van de modellen op de kalender. “Tenslotte was dit de eerste keer dat ik als fotomodel voor de lens gezet werd. En dan ook nog dadelijk met iets minder kleren aan.” klinkt het lachend.

Jim kreeg uiteindelijk niets dan positieve reacties op zijn fotoavontuur en de kalender in het algemeen. “Het zijn tenslotte geen vulgaire foto’s hè. Niet iedereen staat er in bloot bovenlijf op. Maar dat is ook niet nodig. Het moest er vooral een beetje stijlvol uitzien en daar zijn we wel in geslaagd.”

Opbrengst

De opbrengst van de kalender dient vooral om de activiteitenkas van de groep collega’s een beetje te vullen. “We krijgen jaarlijks van onze werkgever een bepaald budget om samen wat (sport-) activiteiten te doen. Als de kalender zorgt voor wat extra geld in kas, moeten we zelf minder opleggen, of kunnen we meer activiteiten doen”

“De verkoop loopt goed” laat Kristel nog weten. “De vrouwen hebben hun kalenders bijna allemaal verkocht en de mannen zijn ook goed bezig. Tien euro per stuk is ook niet veel geld gezien de moeite die we erin gestoken hebben, en het zijn echt wel mooie mannen.”

Om de kosten wat te drukken werd slechts een beperkte oplage van 250 stuks gedrukt. Wie er nog eentje wil bemachtigen zal snel moeten zijn. Als de vraag toeneemt, wordt een herdruk zeker overwogen.

Wil je een exemplaar bestellen? Dat kan door een mailtje te sturen naar kristelthijs1@hotmail.com of naar shaba.bouchemaoui@delijn.be

Dit zijn de heren allemaal:

© Steven Bucholz

© Steven Bucholz

© Steven Bucholz

© Steven Bucholz

© Steven Bucholz

© Steven Bucholz

© Steven Bucholz

© Steven Bucholz

© Steven Bucholz

© Steven Bucholz

© Steven Bucholz

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Lees meer