Als die te grote iPhone in het roze is, is het dán goed?

Te klein voor onze handen! Vrouwen zijn boos op Apple, want hun gloednieuwe iPhone is zo groot, dat ie vrouwonvriendelijk is, vinden ze. "Ons lijkt het toch vooral dat niet de grootte, maar kleur en camera vaak de belangrijkste koopargumenten zijn bij vrouwen", zegt concurrent Huawei.

  1. PREMIUM

    Zestiger eist via kort geding tests op antistof­fen in apotheken

    Een zestiger heeft gisteren een kort geding aangespannen voor de Franstalige Brusselse rechtbank van eerste aanleg om te eisen dat serologische tests beschikbaar komen in Belgische apotheken. Dat meldt de advocaat van de man, Philippe Vanlangendonck. Een serologische test gaat na of er antistoffen tegen het coronavirus in het bloed aanwezig zijn. Het kort geding wordt gepleit op 23 juli. De zestiger heeft zowel de federale regering als het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG) gedagvaard. Het FAGG verbood de verkoop van de tests einde maart voor zes maanden om te vermijden dat negatieve resultaten fout zouden worden geïnterpreteerd. "In Frankrijk zijn deze snelle tests vanaf vandaag wel beschikbaar in de apotheek", zegt Vanlangendonck. "Belgische bedrijven maken die tests. Mijn cliënt, een risicopatiënt, wil er toegang tot hebben, zonder dagenlang te moeten wachten op de resultaten."
  2. PREMIUM

    8,4% van nieuwe wagens is hybride

    Door de coronacrisis daalde de autoverkoop in de eerste helft van dit jaar in ons land met bijna een derde. Er werden 216.605 nieuwe personenwagens ingeschreven, 30,2% minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Hybridewagens bleken niettemin opvallend populair, vooral bij bedrijven. Hun marktaandeel bedroeg 8,4%, tegen 4,8% in 2019. Daardoor lag de gemiddelde CO2-uitstoot van nieuwe auto's ook historisch laag, zegt de sectorfederatie Febiac. In 2019 bedroeg die 121,2 gram per kilometer - toen een lichte stijging tegenover 2018 -, tijdens de eerste helft van dit jaar ging het om 112,6 gram per kilometer. De toename ging vooral ten koste van de benzinewagens, die hun marktaandeel van 61,6% naar 56,5% zagen terugvallen.