Proximus lanceert alles-in-één-app
Proximus lanceert zijn eigen alles-in-één-app Proximus+. De app bundelt een hele reeks digitale diensten en wordt ook beschikbaar voor wie geen klant is bij de operator.
Proximus+ vervangt in de komende weken de app MyProximus, die bij meer dan een miljoen klanten op de smartphone staat. Consumenten zullen er nog steeds hun telecomdiensten mee kunnen beheren, maar Proximus voegt er andere diensten aan toe die niets met telecom te maken hebben.
Die functionaliteiten komen van Proximus zelf (zoals de parkeertoepassing 4411), maar ook van externe partners. Bij de start is het onder meer mogelijk om een restaurant te boeken, vervoersbewijzen van NMBS of De Lijn te kopen, energieverbruik op te volgen, de weersvoorspellingen te raadplegen of spelletjes te spelen.
“Naadloze ervaring”
Proximus belooft een “naadloze ervaring” waarbij gebruikers niet telkens opnieuw moeten aanmelden. Wie bijvoorbeeld betaalgegevens invoert om een parkeersessie te betalen, zal dat later niet opnieuw moeten doen om een trein- of busticket aan te schaffen.
De app zal “continu blijven evolueren”, zegt het bedrijf. Binnenkort komt er nog een dienst bij voor budgetbeheer en om cashbacks te verdienen bij handelaars. Ook navigatie en realtime-waarschuwingen in het verkeer staan op de planning.
Musk
Proximus is niet de eerste met een alles-in-één-app. Internationaal is het Chinese WeChat een bekend voorbeeld, Miljardair Elon Musk diensten wil toevoegen aan X (het vroegere Twitter) om er een “everything app” van te maken. In eigen land bundelt bank-verzekeraar KBC al verschillende diensten in zijn bankapp.
Ook wie geen klant is bij Proximus kan verschillende toepassingen in de app gebruiken. Het telecombedrijf hoopt natuurlijk dat die niet-klanten op termijn wel een abonnement nemen.
Besparing
Voor Proximus levert de app ook een besparing op omdat het de marketing voor zijn verschillende diensten samenbrengt en de ontwikkelingskosten lager worden. Op geïntegreerde diensten van externe partners verdient Proximus commissies.
De app lijkt een schatkist vol persoonsgegevens, maar daar ziet Proximus op korte termijn nog geen inkomstenstroom in. De focus ligt op het uitwerken van de diensten en het aantrekken van klanten, klinkt het. Pas bij een zeer groot volume zouden de gegevens inkomsten kunnen genereren. Proximus belooft voorzichtig en transparant met de klantgegevens om te springen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Independer
Van 60 tv-zenders minder tot geen programma's opslaan: waarom gooi je je decoder beter niet klakkeloos buiten?
-
Independer
Sluit het gsm-abonnement als laatste af: wat met telecomabonnementen bij een overlijden?
Vandaag heeft iedereen veel meer abonnementen en accounts dan pakweg vijftien jaar geleden. Telecomabonnementen, klanten- en streamingaccounts, sociale media enzovoort: de lijst is haast niet meer te overzien. Maar wat gebeurt er daarmee wanneer een persoon komt te overlijden? Dat zien we nog vaak over het hoofd en plaatst nabestaanden zo voor verrassingen. Independer.be geeft tips om overbodige miserie te vermijden. -
Apple verwijdert WhatsApp op bevel van Chinese autoriteiten
Apple heeft de berichtendiensten WhatsApp en Threads van Meta verwijderd uit zijn Chinese appwinkel. De Chinese autoriteiten hadden daarvoor opdracht gegeven omdat ze een bedreiging zouden vormen voor de nationale veiligheid. -
-
1
Binnenkort iOS 18 voor je iPhone en ‘Apple Intelligence’ als naam voor AI: dit verwachten we maandag van WWDC 2024-persconferentie
-
Livios
“De buitenkant mag dan opvallend zijn, binnen is het interieur sober en warm”: de aanbouw van Hasan en Lut springt in het oog
Veel daglicht, een ruimtelijk gevoel en contact met de duinen: met die verbouwwensen voor hun halfopen woning in Koksijde trokken Hasan en Lut naar SILO architectuuratelier. Benieuwd naar het resultaat? Kijk mee binnen met bouwsite Livios. -
Independer
Vooral grote operatoren voerden prijzen op: dit betaal (en krijg) jij vandaag meer voor je telecomabonnement
De voorbije jaren maakte de telecomsector flink wat prijsstijgingen mee. Cijfers die het BIPT ons bezorgde, wijzen uit dat sommige formules daarbij merkbaar interessanter werden, andere net niet. De kans bestaat dus dat je niet alleen meer betaalt dan twee jaar geleden, maar ook dat jouw formule niet meer de goedkoopste is voor jouw telecomnoden. Independer.be vergelijkt enkele huidige tarieven met die van het eerste kwartaal van 2022. -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
-
Independer
Elektrische tweedehandsauto’s bijna 20% goedkoper dan een dik jaar geleden: wat zijn de aandachtspunten bij aankoop?
-
“AI zal volgend jaar al slimmer zijn dan eender welke mens”, voorspelt Elon Musk
Artificiële intelligentie zou volgend jaar al slimmer kunnen zijn dan de mensheid. Dat heeft X- en Teslabaas Elon Musk (52) voorspeld. -
Independer
“Het zou goedkoper zijn om de stoep maar één keer open te breken”: waarom telecom in België zoveel duurder is dan elders
Uit internationale vergelijkende prijzenstudies van het BIPT, de telecomregulator in ons land, blijkt keer op keer dat telecomdiensten in België een pak meer kosten dan in onze buurlanden. Dat geldt zowel voor mobiele diensten als voor vast internet en telecombundels. Independer.be legt uit hoe dat komt en hoe je toch gemakkelijk kan besparen. -
PREMIUM
Welk streamingplatform biedt het meeste voor je geld? “Veel Amerikaanse topfilms voor 2,99 euro per maand”