Loveland doet het onderzoek "samen met de gemeente en onze veiligheidspartners". Een woordvoerder kan niet zeggen wanneer de resultaten bekend zijn. "Wij nemen deze week contact op met onze bezoekers met een nadere toelichting", meldt ze. Het is niet duidelijk of het festival compensatie overweegt.
Bezoekers klagen massaal op sociale media over het dancefestival. Ook in het AD noemen festivalgangers de gang van zaken "te bizar voor woorden". Zo zouden bezoekers ruim anderhalf uur in de rij hebben gestaan bij de ingang. Ook bij het eten en drinken zouden de rijen veel te lang geweest zijn.
In een reactie aan het AD benadrukt Loveland Events dat er niet te veel kaarten zijn verkocht voor het evenement. Daarnaast geeft de organisatie aan dat ze last hebben gehad van "onaangekondigde beveiligingsmaatregelen".
Maar dit weersprak de gemeente Amsterdam maandag. "Er was geen sprake van 'onaangekondigde beveiligingsmaatregelen' vanuit de gemeente", zegt een woordvoerder. "Er zijn weliswaar aangescherpte regels voor evenementen en er wordt extra toezicht gehouden, maar de regels zijn niet anders dan vorig jaar. Al die maatregelen zijn opgenomen in de vergunning, dus de organisator wist waar hij zich op moest voorbereiden."
Loveland zegt het "zich erg aan te trekken dat een deel van onze bezoekers een negatieve ervaring heeft gehad. Het is ieder festival ons doel om onze bezoekers een geweldige dag te bezorgen en dat is afgelopen zaterdag niet voor iedereen gelukt."