Ryanair heeft al meer dan 313.000 omboekingen en terugbetalingen verwerkt
Alle 315.000 klanten van Ryanair die in september en oktober te maken kregen met geschrapte vluchten, hebben een e-mail ontvangen en meer dan 313.000 omboekingen of terugbetalingen zijn verwerkt. Dat komt overeen met 99,4 procent van de klanten. Dat meldt de Ierse lowcostmaatschappij vanavond.
De overige 2.000 klanten (0,6 procent) hebben volgens Ryanair nog geen contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij.
Voor de wijzigingen in het winterschema hebben alle 400.000 klanten een e-mail ontvangen van het bedrijf. Meer dan 384.000 omboekingen of terugbetalingen (96 procent van de klanten) zijn verwerkt. De overige 16.000 (4 procent) hebben nog geen contact opgenomen met Ryanair.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Overstap op Dubai gaat volledig veranderen: immens vliegveld voor 260 miljoen mensen per jaar aangekondigd
-
46
KIJK. Broodjesverkoper probeert Belgische toerist op te lichten: “Hij vroeg tien keer de normale prijs”
Een broodjesverkoper uit Sri Lanka die dacht een extra cent te verdienen door een Belgische toerist op te lichten, heeft die poging als een boemerang in zijn gezicht teruggekregen. Hij ging volledig de mist in, waardoor hij nu te kijk staat als oplichter. “Hij vroeg tien keer de normale prijs.” -
PREMIUM33
Hoteluitbater Robin (58) vertelt hoe hackers op één uur 180 van zijn klanten oplichtten: “Het regent annuleringen en ik sta machteloos”
Wie een hotel boekt of gaat boeken in de komende vakanties, kijkt maar beter uit. Hackers hebben het gemunt op hotelgasten. Plots krijg je een dringende boodschap van Booking.com of van je hotel in je inbox: “Uw hotel kon uw betaling niet verwerken. Bevestig uw boeking hier.” Maar die vraag is niet wat het lijkt. Robin Schluter (58), hoteluitbater, vertelt hoe de hackers op één uur tijd zelfs 180 van zijn klanten viseerden. Hoe gaan oplichters te werk? En hoe voorkom je dat jij slachtoffer wordt? -
-
Ryanair geeft passagiers 40 euro per geannuleerde vlucht
-
Spaargids.be
Geen huwelijkscontract afgesloten: wat staat je dan te wachten bij een scheiding of overlijden?
Eigendom wordt bepaald door het huwelijksvermogensrecht en niet door de naam op de rekening. Ben je gehuwd, dan moet je dus kijken hoe je precies getrouwd bent. Is dat met een gemeenschap van goederen? Met een scheiding ervan? Of met nog een andere regeling? Spaargids.be overloopt de mogelijkheden. -
Weg met al die Instagram-toeristen: Japan blokkeert prachtig uitzicht op Mount Fuji met lelijk scherm
Een prachtige vulkaan die boven een simpele, ietwat lelijke kruidenierswinkel uittorent. Het absurde plaatje is de laatste jaren uitgegroeid tot een van de populairste Instagramspots ter wereld. Honderden vakantiegangers gaan hier dagelijks op de foto en veroorzaken daardoor immense drukte. Japan is dat meer dan zat en neemt nu een drastische maatregel om het prachtige uitzicht op Mount Fuji voorgoed te verpesten. “Sorry dat we dit moeten doen”, klinkt het. -
Jobat
Wie krijgt vakantiegeld? Om welk bedrag gaat het? En wanneer wordt het uitbetaald?
-
Finnair past nummer 'ongeluksvlucht' 666 naar HEL(sinki) aan
-
HLN Shop
Is een automatische elektrische fiets interessant voor jou?
Mooi lenteweer nodigt uit om op je fiets te springen. Wie daarbij niet na een paar straten al in het zweet wil staan, gaat voor het gemak van een elektrisch exemplaar. Die worden bovendien steeds beter en het assortiment almaar breder. Zo kan je vandaag ook kiezen voor een automatische e-bike. Hoe werkt dit en voor wie is het een goed idee? HLN Shop houdt de voor- en nadelen tegen het licht. -
PREMIUM
Voordelig citytrippen met een local als gids: krijg je écht waar voor je vrijwillige bijdrage? “5 euro is een peulschil vergeleken met officiële tour”
Je ziet ze al langer in populaire citytripsteden: excursies begeleid door een local, die je voor een vrijwillige bijdrage door de stad loodst. Maar hoe kwalitatief is zo'n toer eigenlijk? En kan je echt betalen wat je maar wil? Onze reisexpert Johan Lambrechts deelt zijn ervaringen én tipt hoe je het makkelijkst zo'n plaatselijke gids kunt boeken. “Ik heb zo al heel wat sfeervolle, onbekende plekjes ontdekt.” -
Wie heeft voorrang op smalle bergwegen en wat betekent dat ‘posthoorn’-bord nu echt?