De Audi e-Tron werd enkele uren geleden officieel voorgesteld in Richmond, een stad nabij San Francisco.
Volledig scherm
De Audi e-Tron werd enkele uren geleden officieel voorgesteld in Richmond, een stad nabij San Francisco. © Thomson Reuters

Audi wil Tesla een lesje leren

Audi heeft grote plannen met elektrische auto’s. Het eerste model, de volledig elektrische e-Tron, is dit jaar te koop en overtroeft de concurrentie als het om snel opladen gaat. In 2025 moeten er minimaal tien elektrische Audi-modellen in de showrooms staan.

189 reacties

  • Wouter Hoppenbrouwers

    6 jaar geleden
    Allereerst ben ik geen Audi fan, laat staan Tesla. Maar de Audi A8, BMW 7 en Mercedes S zijn (bijna) elk jaar de meest innovatieve auto's vh jaar. Niet Tesla! Wel erg knap van Tesla hoe ze dit innovatieve concept hebben kunnen uitrollen met hun laadpalen etc.. Ben benieuwd of Tesla het gaat volhouden. Een Duitser weet heeeeeel goed hoe ze auto's moeten bouwen en ook elektrische (magneet) treinen. Ben erg benieuwd hoe het afloopt maar vrees dat Tesla het erg zwaar gaat krijgen.
  • Eddy Jocken

    6 jaar geleden
    En die praten bij audi van werkzekerheid bij dit model dat vanaf 80000 te koop is ik hoop het maar wil het zien veel te duur
  • Gino Denil

    6 jaar geleden
    Het zal nooit goedkoper worden om met een elektrische auto te rijden. De overheden laten zich die inkomsten niet ontglippen.
  • Djensen Reunens

    6 jaar geleden
    @Mario Adams batterijen en elektromotoren wegen immens veel en nemen veel meer plaats in dan ze willen dus steken ze die in grote wagens, Audi mag als autobouwer verder staan als Tesla maar op het niveau van de model 3 komen ze niet eens in de buurt.
  • Mario Adams

    6 jaar geleden
    "De elektrische auto heeft immers nog een lange weg te gaan, voordat hij de massa kan bereiken". Niet verwonderlijk, als je ziet welke modellen ze eerst uitbrengen. Waarom geen gewone sedan? Waarom direct een SUV van 80.000 EUR? Idem bij BMW. Ze hebben de i8 van 150.000 EUR en de kleine i3 die al rap 40.000 EUR kost. Waarom geen 3-reeks van 30.000 EUR?
  1. Welke auto kopen in 2024? Wij bundelen de besprekingen van onze experten in de HLN Autowijzer

    Welke auto kopen in 2024? Wij bundelen de besprekin­gen van onze experten in de HLN Autowijzer

    De Belg koopt weer volop een nieuwe wagen. In 2023 werden er 476.675 ingeschreven in ons land. Dat is het hoogste cijfer in vier jaar tijd, zo stelt sectorfederatie Febiac vast. Misschien overweeg ook jij een nieuwe auto dit jaar? Om jou te helpen bij je keuze, afhankelijk van je budget, smaak of noden, hebben wij een gloednieuwe tool gebouwd: de HLN Autowijzer. Daarin vind je de recensies van onze mobiliteitsexperten. De voorbije jaren hebben zij tientallen nieuwe auto’s getest , van populaire merken tot luxewagens. Ontdek ze hier.
  2. Wie thuis zijn elektrische bedrijfswagen oplaadt, kan kosten belastingvrij terugkrijgen: “Maar er zijn voorwaarden”
    PREMIUM

    Wie thuis zijn elektri­sche bedrijfswa­gen oplaadt, kan kosten belasting­vrij terugkrij­gen: “Maar er zijn voorwaar­den”

    Als je tankt met een bedrijfswagen die op een fossiele brandstof rijdt en je werkgever die kosten terugbetaalt, betaal jij geen belasting op dat voordeel. Maar hoe zit dat met een elektrische auto die je thuis oplaadt? Zijn de elektriciteitskosten die je werkgever terugstort op je rekening ook belastingvrij? En wat als je je bedrijfsauto oplaadt met zonne-energie? Wim Depondt van Acerta Consult legt uit en haalt heikele punten aan. “Je elektrische bedrijfsauto opladen kan tot een maandpiek leiden, en dus je capaciteitstarief verhogen.”