Direct naar artikelinhoud
Gezondheid

Afslanken én mediteren: Weight Watchers focust niet meer alleen op punten tellen

Afslanken én mediteren: Weight Watchers focust niet meer alleen op punten tellen
Beeld Unsplash

Weight Watchers, de bekende afslankmethode met puntensysteem, wil zich niet meer beperken tot punten tellen alleen. Het Amerikaanse bedrijf richt zich voortaan op je totale welzijn, en daar hoort ook meditatie bij.

Weight Watchers gaat voortaan met een afgeslankte naam door het leven: WW. Bij die naamswijziging hoort ook een nieuwe filosofie. Het bedrijf richt zich voortaan niet meer louter op afslanken, maar op het totale welzijn.

"Ons gewichtsverliesprogramma zal altijd blijven, maar vanaf nu stellen we onze tientallen jaren ervaring op het gebied van gedragsverandering in dienst van een nog grotere missie", maakte CEO Mindy Grossman bekend. "We willen dé wellnesspartner in de wereld worden. Wat je doel ook is - gewichtsverlies, gezonder eten, meer bewegen, een positieve mindset, of een combinatie hiervan - wij willen je wetenschappelijke oplossingen bieden die passen in jouw leven." 

Meditatie

Het bedrijf lanceerde ook een nieuwe slogan: 'Wellness that works'. Om die slogan kracht bij te zetten, gaat WW een partnership aan met de populaire meditatie-app Headspace. Die krijgt aangepaste content voor WW-leden, om hen niet alleen fysiek maar ook mentaal een duwtje in de rug te geven.

Daarnaast wordt WellnessWins in het leven geroepen. Het gaat om een nieuw beloningsprogramma dat leden moet inspireren bij elke stap in hun wellnesstraject. Voor hun gezonde gewoontes ontvangen ze 'wins' die ze kunnen inwisselen voor bepaalde producten en ervaringen.

Tot slot kondigde WW ook aan dat het vanaf januari 2019 geen kunstmatige zoetstoffen, smaakmakers, kleurstoffen of conserveringsmiddelen meer zal gebruiken in zijn afslankproducten.

CEO Mindy Grossman tijdens haar speech over de nieuwe filosofie van WW.Beeld AP