Streamingdiensten zijn begonnen aan een heuse metamorfose, zeggen mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens. Wat betekent dat voor jou?
Volledig scherm
PREMIUM
Streamingdiensten zijn begonnen aan een heuse metamorfose, zeggen mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens. Wat betekent dat voor jou? © HLN Fotomontage / Gettyimages

Netflix en co passen strategie aan en dat zal je voelen in je portefeuille: “Het is gedaan met profiteren”

Als je een Netflix-abonnement hebt, is de kans groot dat je de voorbije week een mail hebt ontvangen over een prijsverhoging. Na Disney+ en Streamz gaan namelijk ook bij Netflix de prijzen weer naar boven. “Streamingdiensten willen meer winst gaan maken”, waarschuwen experts. “En ze halen er ‘trucjes’ voor boven.” Mediaspecialisten Tim Raats en Tom Evens leggen uit waarom je steeds meer zal moeten betalen en in de HLN Streamingwijzer ontdek je vervolgens waar je vandaag nog de goedkoopste én kwalitatiefste formules kan vinden.

  1. HLN ONDERZOEK. Honderden Vlamingen gedupeerd nadat installateurs zonnepanelen plots failliet gaan: “Ik ben 6.000 euro kwijt”
    PREMIUM
    25

    HLN ONDERZOEK. Honderden Vlamingen gedupeerd nadat installa­teurs zonnepane­len plots failliet gaan: “Ik ben 6.000 euro kwijt”

    “Ik betaalde een voorschot van 6.000 euro aan een bedrijf dat zonnepanelen zou komen leggen, maar dat ging recent failliet. Dat geld ben ik kwijt”, vertelt Steve Vandamme (52). Hij is een van de honderden Vlamingen die duizenden euro’s betaald hebben voor een zonnedak dat er nooit kwam. Dat komt omdat plots heel wat installateurs van zonnepanelen de boeken moeten neerleggen. Wat is er aan de hand? HLN-consumentenexperte Safia Yachou legt uit wat er aan de hand is en wat je kan doen als je zelf getroffen bent.
  2. Hoe een kleine elektrozaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeerden maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”
    PREMIUM
    125

    Hoe een kleine elektro­zaak uit de Kempen meer dan 1.500 gedupeer­den maakt: “Die 328 euro voor mijn dampkap ga ik nooit meer terugzien”

    Op het eerste gezicht is elektrozaak Lommelen een betrouwbare familiezaak, maar niets is wat het lijkt. In heel het land en daarbuiten hebben zich al meer dan 1.500 gedupeerden gemeld die hun dampkap, microgolf of koelkast bestelden en betaalden, maar nooit kregen. Ook een terugbetaling bleek onmogelijk. Het Antwerpse parket start nu zelfs een onderzoek. “Ik begrijp niet hoe zo’n bedrijf na een tsunami aan klachten kan blijven doorgaan”, zegt gedupeerde Lea Smeuninx (57) aan HLN-consumentenexperte Safia Yachou.