Volkswagen wil in komende jaren meer elektrische auto's en goedkoop model maken
De Duitse autofabrikant Volkswagen wil in de komende jaren beduidend meer elektrische auto’s uitbrengen dan oorspronkelijk was gepland. Daarnaast stelt het bedrijf dat er ook een relatief goedkoop model van ongeveer 20.000 euro uitkomt.
Christian Senger, de baas van Volkswagens onderdeel dat verantwoordelijk is voor de productie van elektrische auto’s, zei tijdens een evenement in Dresden dat zijn bedrijf in de komende jaren naar verwachting 15 miljoen elektrische auto’s zal produceren, schrijft Bloomberg. Dat is volgens Senger een toename van vijftig procent ten opzichte van een eerdere doelstelling. Dit vormt de eerste golf aan elektrische auto’s die het Duitse bedrijf zal uitbrengen.
Het merk Volkswagen zal ongeveer 9 miljard euro investeren om tot 2025 in totaal twintig verschillende elektrische modellen op de markt te brengen. Daar zit volgens Senger ook een model tussen dat ongeveer twintigduizend euro zal kosten. Michael Jost, de hoofdstrateeg bij Volkswagen, zei eerder dat in 2023 of 2024 een elektrische auto met de afmetingen van de T-Roc moet uitkomen voor minder dan 20.000 euro.
Anderhalve week geleden liet een andere topman van de fabrikant weten dat er tot 2024 in totaal 44 miljard euro wordt geïnvesteerd in elektrische auto’s, technologie voor autonoom rijden en mobiliteitsdiensten. Het dubbele bedrag zal echter nog gaan naar bestaande aandrijftechnologie. Er gaat ook het nodige geld naar nieuwe fabrieken of het ombouwen van bestaande. Dat wordt gedaan zodat tegen 2022 op acht verschillende plekken elektrische auto’s worden gemaakt.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Independer
Wat doe je met je oude simkaart? En wat is een eSIM? De vijf meest gestelde vragen rond dit topic beantwoord
-
PREMIUM
Seat krijgt een Volkswagen Tiguan
Seat groeit als kool. Eigenlijk is dat niet moeilijk voor een automerk. Drie dingen moet je doen. Eén: samenwerken met andere constructeurs, desnoods fusioneren. Twee: auto's bouwen die gewild zijn. Drie: degelijk alaam produceren. Geen nieuwkomer die dat beter illustreert dan de Seat Tarraco. -
Investeringsfonds CIM Capital komt met nieuw overnamebod op trailerafdeling Van Hool en belooft 700 jobs te redden
Het Belgische investeringsfonds CIM Capital, opgericht door Marc Van Hool, heeft een bod gedaan op de trailerdivisie bij Van Hool. Dat bevestigt een partner bij CIM Capital. 700 jobs zouden behouden blijven. -
-
Solidariteitsmoment op til bij Van Hool: “Werknemers weten niet waar ze aan toe zijn
-
Toename van geschillen over koeriers of postbodes die pakketten onbeheerd achterlaten
De ombudsdienst voor de postsector heeft vorig jaar een toenemende tendens vastgesteld van postbodes of koeriers die pakketten onbeheerd achterlaten als de bestemmeling afwezig is. Dat blijkt maandag uit zijn jaarverslag. -
HLN Shop
Een testrit is een absolute aanrader: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike
Wie het aangename aan het nuttige wil koppelen bij het kiezen van een tweewieler, gaat voor een elektrisch exemplaar en raakt zo in één beweging ook razendsnel op zijn bestemming. Maar let op: de markt van de e-bikes evolueert continu en je zwemt in de keuzemogelijkheden. Waar moet je zoal op letten? HLN Shop haalt vijf aandachtspunten aan. -
Franse supermarkten gaan klanten vanaf juli wijzen op krimpflatie
-
Delven van bitcoins versnelt nu halvering van productiebeloning nadert
-
PREMIUMHLN legt uit60
▶ Moeten leefloners vrezen voor een lager inkomen? “Als het van N-VA afhangt wel”
Uit een vergelijking die N-VA maakte, blijkt dat er amper een verschil is tussen het leefloon van alleenstaande ouders en het loon dat ze krijgen als ze fulltime werken. Hoe klein is dat verschil precies? En moeten personen met een leefloon nu vrezen voor een lager inkomen? Onze economiejournalist Robbe van Lier beantwoordt vijf vragen. -
Mijnenergie
Heb je zonnepanelen en draait je teller nog terug? Dan betaal je bij almaar meer leveranciers extra kosten
Veel eigenaars van zonnepanelen willen nog zo lang mogelijk gebruikmaken van de analoge energiemeter met terugdraaiende teller. Ze beogen zo een lagere energiefactuur ten opzichte van mochten ze een digitale meter hebben met gescheiden verbruik en injectie. Evenwel rekenen almaar meer energieleveranciers daar extra kosten voor aan. Nu zijn het er zes, en de kosten lopen op tot meer dan 300 euro per jaar. Mijnenergie.be schept duidelijkheid. -
HLN Shop
“Gekookt zijn ze vaak echt niet lekker”: Pascale Naessens verklapt hoe je groenten wél smakelijk op je bord krijgt
9 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerPiet van Helsing
Paul van de velde
Johan Blondeel
Erwin VD
Rik Kleinmond