Revolutie in het volleybal: na 33 jaar verandert Maaseik van naam en kleuren

© BELGA

Volleybalclub Maaseik krijgt na 33 jaar een andere voornaam. Noliko verdwijnt en maakt plaats voor Greenyard. De kleuren veranderen ook: rood-wit wordt nu rood-groen.

Even terug naar 1985... In Brussel vindt het Heizeldrama plaats. Boris Becker wint voor het eerst Wimbledon. Joop Zoetemelk wordt wereldkampioen wielrennen. De Rode Duivels kwalificeren zich met een kopbaldoelpunt van Georges Grün voor het WK. En oh ja: Scana-Noliko (groente en diepvriessector) wordt hoofdsponsor van volleybalclub Maaseik.

Dat is dus 33 jaar geleden. Maaseik speelt dan al 10 jaar vrolijk mee in de hoogste klasse, maar met de nieuwe sponsor is het meteen raak: vicekampioen én bekerwinnaar! Het is de start van een onwaarschijnlijk succesverhaal. 33 jaar later staan er 15 landstitels, 14 bekers en Europese successen (2x zilver en 1x brons in de Champions League, 1x zilver en 2x brons in de CEV Cup) op het palmares.

Het wordt even wennen, maar na 33 jaar begint Noliko Maaseik straks dus als Greenyard Maaseik aan het nieuwe seizoen. Noliko ging in 2011 al op in Greenyard, een wereldwijde marktleider voor verse, diepgevroren en verwerkte groenten, fruit, bloemen en planten.

De opdracht voor Maaseik is dubbel: enerzijds een topclub blijven, in België én in Europa, en anderzijds investeren in een voorbeeldige jeugdwerking.

Keuze van de redactie