KBC wil af van ‘Boer zoekt hoer’-fuif

© rr

Boer zoekt hoer. Dat is de weinig verheffende naam van de studentenfuif die twee Antwerpse studentenclubs volgende week organiseren.

jvr, elb

Komiek Nigel Williams deelde de affiche van de fuif – voorzien van de logo’s van een copyshop en een cocktailbar, maar ook van KBC en Jupiler – met dit bijschrift: ‘Onze toekomstige elite, gesponsord door KBC. Fucking knobheads.’ Vrij vertaald: achterlijke debielen.

De ‘Boer zoekt hoer’-t.d. vindt al enkele jaren plaats. Maar na de tweet vroeg KBC de studentenclubs om zijn logo te verwijderen. ‘Wij worden niet op de hoogte gesteld van elke activiteit’, zegt Ilse De Muyer van KBC. ‘Vanzelfsprekend vinden wij deze naam erg ongelukkig gekozen.’ Bij AB InBev, dat Jupiler brouwt, klonk eenzelfde signaal.

Meerdere affiches van het evenement werden al door misnoegde voorbijgangers van reclamezuilen gescheurd. ‘Net nu wereldwijd vrouwen op de sociale media op de barricaden staan om onder de hastag ‘#me too’ hun seksuele integriteit te verdedigen, vragen de organisatoren aan hun medestudenten om zich voor één gratis drankbonnetje in een hoer (of een boer) te verkleden’, klinkt het op sociale media.