• nabeschouwing
  • de laatste dag
  • Zoeken in blog

Betty_en_Fons_aan_de_Noordkaap
    Reisverslag van onze rondtrip door de Noordkaap
    02-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nabeschouwing

Het is een heel mooie reis geweest. We hebben heel veel gezien. Maar ook heel veel in de bus gezeten. Het was een fijn gezelschap waar we mee rondtoerden, goeie chauffeur en gids.

Alleen heeeeel duur, verschrikkelijk duur.

02-08-2016 om 09:21 geschreven door Betty_en_Fons

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en dan

En dan is het uitpakken, alles wegtassen en wassen, wassen, wassen.

Gelukkig is het nu droog weer en kan alles buiten gedroogd worden.

02-08-2016 om 09:19 geschreven door Betty_en_Fons

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de laatste dag

Slecht geslapen, alhoewel de kajuit zeker ruim genoeg is. Na weer een zeer uitgebreid ontbijt (voor anderen, niet voor mij) meren we aan. Alles verloopt opvallend rustig.

En dan de bus op, voor een rit van meer dan 600 km. En we komen aan, en het regent dat het giet. oei.

Heel veel files onderweg, waardoor we pas ron 20 u in Mol aankomen. Natuurlijk heb ik grote honger, nog snel een fritje kopen (een lekker fritje) en dan naar huis.

02-08-2016 om 09:18 geschreven door Betty_en_Fons

30-07-2016
    • pa met een  aantal mensen nog een avondwandeling gemaakt.  Ikke niet, met een stel perdolannekes diep in het bed gekropen.  Snotvalling nie te doen. Blij dat ik niet mee geweest ben. Ze hebben een fikse bui over hun nek gehad.

En vandaag hebben we de skischans van Oslo bezocht. Pa vond het te duur, maar hij graag toch wel zo'n simulatie sprong willen meemaken. Tja se hij wil niet.

Vrije tijd in Oslo.  Super gezellige stad. Eentje om naar terug te komen. Prachtig stadhuis, de haven en heerlijke terrasjes.  Wij kozen voor het Hard rock café.  Super !

En dan gaan we op ons bootje !!!!! Pfff  2750 passagiers,  250 personeel,  750 auto's en dan nog 2 dekken voor vrachtwagens en bussen.

Wij slapen op verdiep 11. Niet te doen. Echt over de top. Zels onze 'kajuit ' is luxe.

Maar toch wiebelt het toch een beetje ! Straks naar de show . Vanmiddag een buffet gehad, echt niet te doen. Dit is over de top ,

30-07-2016 om 17:33 geschreven door Betty_en_Fons

29-07-2016

29-07-2016 om 18:34 geschreven door Betty_en_Fons

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oslo

Lang geslapen, tot 8u15. Om 9u30 vertrekken we richting Oslo. We werden deze morgen wel opgeschrikt door een kamermeisje. We lagen nog rustig te maffen,  vliegt de deur open. Zo snel als de deur open vloog,  zo snel was ze weer dicht.

Stadsrondrit door Oslo.  Veel mooie en grote gebouwen. Speciaal is toch wel de Ice-barren.  De temperatuur is -5. Geen enkele noor komt hier binnen. Enkel gemaakt voor de toristen.

Halt wordt  gehouden aan het vigenpark. Hier stan zo'n 200 naaktbeelden. Het meest frappante is wel het beeldje van een kleine jongen. Als je over zijn handje wrijft, zal je kind gezond blijven. Ze hebben al een paar keer een nieuw handje moeten aanzetten .

Het franmuseum gaat over de ontdekkingsreis naar de noordpool.  Later bezoeken we nog een viking museum.

Het meest frapante is wel de opera. Deze is gebouwd in de vorm van een gletsjer. Heel knap van binnen, maar vooral van buiten. Je kan klimmen tot op het dak. Je hebt dan een heel mooi zicht over de stad. Heel speciaal.

29-07-2016 om 18:33 geschreven door Betty_en_Fons

28-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 14

vandaag zijn we op weg naar Dombas en dan verder naar Lillehammer. We  hebben al over enorme grote bruggen gereden en door heel lange tunnels, maar dit is een verassing dat we nog nooit hebben gezien : een rondpunt in een tunnel, jamais vue.

We hebben ook een flinke wandeling in onze kuiten zitten. We hebben de Forsagbyg beklommen,  toch zo'n 3km stijgen. Prachtige besneeuwde bergtoppen en landschappen.

Later brengen we nog een bezoekje aan een staafkerk. Deze bestaat volledig uit hout en werd enkel met houtpinnen gewerkt. Weeral mooi uitzicht.

Omdat het weer ons weer gunstig is, gaan we naar de skischans van de olympische spelen van 1994. De bus brengt ons tot boven en daarna dalen we af via een reuze trap. Er waren ook skiërs aan het oefenen,  bangelijk  ! Toch een belevenis om dit te zien.

28-07-2016 om 18:42 geschreven door Betty_en_Fons

28-07-2016 om 18:40 geschreven door Betty_en_Fons

27-07-2016

27-07-2016 om 23:58 geschreven door Betty_en_Fons

Gisteren heel vroeg gaan slapen. Ik had het echt nodig. Sorry mensen geen cafetje voor ons vanavond. En dan begint het te regenen. Hard te regenen.

Onze rit voor vandaag is naar Trondheim, zo'n 400 km. Allee de zon is er terug. Mooie temperatuur van 23 graden. Dit had ik niet durven dromen dat we zoveel geluk zouden hebben met het weer.

Regelmatig wordt er stop gehouden aan panoramisch uitzichten. Grote watervallen enz.

Onze lunch nemen we in een zalmkwekerij. Dus soep en hoofdgerecht bestaan natuurlijk uit zalm.wel lekker !

In de waterval en rivier zouden honderden zalmen opspringen tegen stroom op. Sorry geen enkele zalm gezien, tenzij in het aquarium. Dan trekken we verder door de nationale parken. De natuur is er prachtig.

Na ons diner gaan we nog een stadswandeling maken. Een heel gezellige stad, met heel veel ambiance.  Tsss weeral 23u30,  maar het was heel gezellig. Dit is de place to be.