Morelo de fabrikant van luxe kampeerauto’s heeft naar de vraag van veel klanten geluisterd. Twee nieuwe indelingen bij de alkooftypes is het gevolg. De Palace 80 R en de 88 DL beide met een comfortabele rondzit achterin. Ze zijn respectievelijk 8,2 en 8,97 m lang. Zoals bij de ander modellen hebben ze een stevig uitziend meubilair. Ze zijn geïsoleerd met RTM isolatie in het 42 mm dik dak en wanden. De dubbele bodem is zo maar eventjes 43 cm hoog, langs verschillende buitenkleppen bereikbaar. Watertanks en ander materiaal hebben genoeg plaats in de verwarmde dubbele bodem.
Men ziet regelmatig integrale Morelo’s onderweg of op een parking staan. De indrukwekkende alkoofmodellen vallen echter nog meer op door hun alkoof. Blijkbaar is er vraag naar deze kampeerauto’s met slaapkamer boven de stuurcabine, een rede om met zes verschillende indelingen verder te gaan. Drie met enkele bedden achterin, twee met een rondzit achterin. We bekeken de grootste van het gezelschap de 88 DL met rondzit.
Als basisvoertuig heeft het een Iveco Daily zoals gebruikelijk bij de grote kampeerauto’s van Morelo. Passagiers en chauffeur zitten hier duidelijk dichter bij de voorruit dan bij een integralen. Sommige zwervers vinden het beter, dat heeft zijn voor- en nadelen. Deze min of meer afzonderlijke stuurcabine geeft het interieur een kleinere indruk. Wees echter gerust aan plaats geen gebrek. Een schuifdeur sluit de commandohut af van het woongedeelte. Zeer belangrijk tijdens koude dagen. De turbo diesel stuurt zijn 175 paardjes via een 8 bak automaat naar de achterwielen. Om veilig te rijden staan de nodige elektronische snufjes de chauffeur ter beschikking. Zij houden hem aan een regelmatige snelheid en een veilige afstand van zijn voorganger, geven signalen als er opstakels te dicht bij komen.
Door zijn afmetingen lukt het om achterin een 1,18 m hoge garage te bouwen waar fietsen voldoende plaats vinden. Er is enkel langs de linker zijde een deur.
Als je in het bijna 9 m lange interieur stapt kom je onder de indruk van de ruimte. Het bestaat uit 4 delen. Achterin is een bijna volledige ronde comfortabele zitgroep, vooraan slaapt men in de alkoof boven de stuurcabine. Tussen in is een L-keuken om u tegen te zeggen. Dan lijft er in de midden nog een 4 m over die men met schuifdeuren kan afsluiten. Heeft men kinderen bij of volwassenen kan het ene paar gaan slapen terwijl het ander nog wat naar de “belekes” bak kijken. Leeslampen vindt men achterin in de rondzit. Een kanjer van een TV met een 40 duim scherm komt na een druk op een knop aan de zijkant naar omhoog. Zijn de zwervers met 4 op reis kan het tafelblad op een ingenieuze manier worden vergroot. Twee veiligheid gordels in de rondzit zijn opties.
De 1,33 m brede keuken heeft een aanrecht uit kunststof waaruit ook het spoelbakje is gemaakt. Twee kookvuren lijken mini in dit groot aanrecht. Een flinke compressor koelkast sluit de zijkant van de keuken af. Aan de overkant is een glazenkast voor borden, glazen en tassen. Bergplaats voor keukengerief is er meer dan genoeg in de onder- en bovenkasten.
Pronkstuk is de badkamer die een redelijke lap van het interieur inneemt. Ze is met deuren volledig afsluitbaar van de stuurcabine en het woongedeelte achterin. Aan de ene zijde is het waskommetje gemonteerd op een kast met laden. Klein toiletgerief vindt plaats in de spiegelkast. Naast het wasgedeelte is een kleerkast. Aan de overkant is de draaibare wc gebruiksvriendelijk geplaatst, een afsluitbare douche cel staat in de hoek. We haalden onze meter even boven, de volledige badkamer bleek 2,13 x 1,52 m groot te zijn. Niet mis voor een kampeerauto.
De alkoof is diep genoeg om onder de bedden nog een kleerkast te maken. Via de uittrekbare treden komt men in de alkoof. Waar een breed comfortabel bed wacht. Helaas is de inhoud van de kleerkasten dan niet bereikbaar. De comfortabele matrassen worden gedragen door een teljoren veersysteem. Boven de matrassen meten we nog 72 cm vrije ruimte. Aan de hoofdeinde van de bedden zijn dimbare lampen geïnstalleerd. Bijzonder in de rondzit zorgt de onrechtstreekse verlichting voor een gezellig onder onsje. Wanneer het nodig is kunnen de LED’s voor een heldere verlichting zorgen.
Samen gevat
De net geen 9 m lange Palace A 88 DL is een super aangename kampeerauto voor een koppel dat van luxe en vooral van ruimte houdt. In de alkoof liggen de bedden altijd klaar om gebruikt te worden. Een voordeel tegen over een integraal waar men ’s avonds eerst het bed moet laten zakken en ’s morgens weer omhoog sturen. Met voldoende pk’s onder de motorkap en de 8 versnellingsbak is het aangenaam om te reizen
Technische gegevens.
Basisvoertuig: Iveco Daily 70 C 18 met ladderchassis.
Motor: Turbo diesel 3.0 l 175 pk
Bedden in alkoof: 2,0 x 1,05 m
Bed in zithoek (omgebouwd voor de nacht) 2,1 x 1,8 m
Verwarming: Alde vloeistof verwarming.
Prijs vanaf 250.000 euro met een aantal opties aan boord kan hij oplopen tot ongeveer 350.000 euro.
Caravelair begint het nieuwe jaar goed met 3 voorjaarsmodellen genaamd Anniversary Line.
De Franse caravanproducent Caravelair heeft afgelopen jaren uitstekende zaken gedaan.
De in het seizoen 2024 geïntroduceerde modellen slaan goed aan, Toch is er nog ruimte om daar een 3-tal indelingen aan toe te voegen.
ALBA serie:
De basisserie van Caravelair wordt uitgeb22reid met een compacte caravan met twee eenpersoons bedden de Alba 450 Anniversary en een ruime caravan voor grote families door gebruik te maken van een indeling met een 3 persoons stapelbed voorzien van een grote garage deur, de Alba 497 Anniversary.
Beide caravans zijn in basis al ruim uitgerust maar krijgen hier bovenop ook nog het luxe Ambition pakket als standaard uitrusting.
Hierdoor worden deze caravans wel erg compleet met onder andere een AKS stabilisator, schokbrekers, reservewiel plus houder in disselbak, serviceluik (100 x 40 cm), groot dakluik (70 x 50 cm), premium matras, hordeur, extra led spotjes met USB-aansluiting bij het vaste bed, verswatertank van 50 liter, afvalwatertank, een 5 liter en een douche uitrusting.
De Alba 450 Anniversary heeft een compacte binnenlengte van 4,7 meter, maar heeft een ruime zitgroep, keuken en toilet. De twee enkele bedden aan de voorzijde zijn tevens om te bouwen tot groot Kingsize bed van 195/200x210 cm.
Standaard heeft de Alba 450 Anniversary een 86 liter compressor koelkast.
De Alba 497 Anniversary herbergt op een binnenlengte van 5 meter 7 slaapplaatsen, het hierboven genoemde stapelbed, voorin een tweepersoons bed en in het midden een om te bouwen treinzit.
De Alba 497 Anniversary heeft een grote 150 liter compressor ladekoelkast, genoeg voor de hele familie.
SPORT LINE serie:
De Sport-line serie wordt vergroot met de Sport Line 455 Anniversary, een caravan met een ruime rondzit aan de voorzijde, een middenkeuken met daar tegenover de buitendeur en hangkast. Achterin bevinden zich het grote tweepersoons bed en de toiletruimte met ruime wasgelegenheid.
De Sport Line 455 Anniversary is compact met een binnenlengte van 4,7 meter.
De uitrusting is zeer compleet met bovenop de huidige Sport Line uitrusting (onder andere: exclusieve IRP opbouwtechniek, XPS styrofoam isolatie, polyester dak en zijwanden, aluminium velgen, AKS stabilisator 3004, reservewiel + houder in disselbak, serviceluik 100x40 cm, groot dakluik 70x50 cm, hordeur, vers watertank 50 liter, boiler 5 liter, elektrisch cassettetoilet, flexibele LED lampjes met USB en voorbereiding TV-aansluiting) ook nog eens verzwaarde uitdraai steunen, en ringverwarming.
Ook deze Sport Line 455 Anniversary is voor zien van een 86 liter compressor koelkast.
De Alba 450 Anniversary is verkrijgbaar vanaf € 22.790,-, terwijl de Alba 497 Anniversary start bij € 24.490,-, en de Sport Line 455 Anniversary begint bij € 25,490,-
De prijzen zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.
De primeur van de caravans is op de Caravana beurs te Leeuwarden die gehouden wordt vanaf 29 januari t/m 2 februari.
De caravans zijn vanaf half maart bij de dealers te bezichtigen.
Caravelair geeft op alle modellen 3 jaar fabrieksgarantie en 7 jaar garantie op vochtinwerking.
Voor meer informatie over Caravelair caravans kunt u contact opnemen met:
Sterckeman brengt 2 interessante nieuwe modellen in de markt.
De Franse caravanproducent Sterckeman brengt het komende voorjaar een tweetal interessante voorjaarsmodellen op de markt die een voorbode vormen voor wat de fabrikant in de nabije toekomst aan design gaat brengen
Easy serie:
De basisserie van Sterckeman wordt uitgebreid met een compacte caravan met twee eenpersoons bedden de Easy 450 LJ Anniversary. Deze caravan heeft als blikvanger een opvallende nieuwe bestickering met een nieuw logo.
De Easy 450 LJ Anniversary is in basis al ruim uitgerust maar krijgt hier bovenop ook nog het luxe Ambition pakket als standaard uitrusting.
Hierdoor is deze caravan wel erg compleet met onder andere een AKS stabilisator, schokbrekers, reservewiel plus houder in disselbak, serviceluik (100 x 40 cm), groot dakluik (70 x 50 cm), premium matras, hordeur, extra led spotjes met USB-aansluiting bij het vaste bed, vers watertank van 50 liter, afvalwatertank, 5 liter boiler en een douche uitrusting.
De Easy 450 LJ Anniversary is een compacte caravan, en is toch voorzien een ruime zitgroep, keuken en toilet. De twee enkele bedden aan de voorzijde zijn tevens om te bouwen tot groot Kingsize bed van 195/200x210 cm.
Standaard heeft de Easy 450 LJ Anniversary een 86 liter compressor koelkast.
SPORT EDITION serie:
De nieuwe indeling dit voorjaar in deze serie is de Sport Edition 455 CP Anniversary, een caravan met een ruime rondzit, een middenkeuken met daar tegenover de buitendeur en hangkast en aan de achterzijde het grote tweepersoons bed met de toiletruimte.
De caravan is compact met een binnenlengte van 4,7 meter en heeft een laag eigen gewicht van 1060 Kg.
De nieuwe Sport Edition 455 CP Anniversary krijgt een nieuwe bestickering en een nieuw logo. De bestickering is weer anders dan bij de eerder genoemde Easy serie.
Deze moderne graphics geven de caravan een sportieve look.
De uitrusting is zeer compleet met bovenop de huidige Sport Edition uitrusting (onder andere: exclusieve IRP opbouwtechniek, XPS styrofoam isolatie, polyester dak en zijwanden, Aluminium velgen, AKS stabilisator 3004, reservewiel + houder in disselbak, Serviceluik
100x40 cm, groot dakluik 70x50 cm, hordeur, vers watertank 50 liter, boiler 5 liter, elektrisch cassettetoilet, flexibele LED lampjes met USB en voorbereiding TV-aansluiting) ook nog eens verzwaarde uitdraai steunen, ringverwarming.
De Sport Edition 455 CP Anniversary is voor zien van een 86 liter compressor koelkast.
De EASY 450 LJ Anniversary is verkrijgbaar vanaf € 22.790,- en de Sport Edition 455 Anniversary start bij € 25,490,-
De prijzen zijn All-in, dus inclusief 21% BTW, kentekenbewijs, verwijderingsbijdrage, transport naar de dealer en kosten rijklaar maken.
De primeur van de caravans is op de Caravana beurs te Leeuwarden die gehouden wordt vanaf 29 januari t/m 2 februari.
De caravans zijn vanaf half maart bij de dealers te bezichtigen.
Sterckeman geeft op alle modellen 3 jaar fabrieksgarantie en 7 jaar garantie op vochtinwerking.
Noot voor de redactie:
Voor meer informatie over Caravelair caravans kunt u contact opnemen met:
Filip Rylant, woordvoerder van mobiliteitsfederatie TRAXIO licht de cijfers toe: "De Europese markt voor nieuwe elektrische auto’s staat sterk onder druk maar op de Belgische markt voor nieuwe en tweedehandse elektrische auto's (EV) werden in 2024 alle records gebroken.
Het aantal inschrijvingen steeg bijzonder fors in 2024: van 93.181 naar 127.922 (+37,3%) voor nieuwe, en van 12.597 naar 23.515 (+104,7%) voor tweedehandse elektrische wagens, wat neerkomt op een totale marktstijging van 45,2%. Het marktaandeel van de nieuwe elektrische wagens overschrijdt daarmee één vierde van de markt (28,5%) maar op de tweedehandsmarkt blijft het aandeel van de EV beperkt tot 3,2%.
De elektrische markt is er dus eentje met verschillende snelheden.
de nieuwmarkt is meer dan 5 maal groter dan de occasiemarkt.
in 2024 werden 86,7% van de nieuwe EV’s ingeschreven door bedrijven/leasing maar op de tweedehandsmarkt zien we met 48,5% - 51,5% een quasi perfect evenwicht tussen particulieren en bedrijven.
in de Top 10 van modellen en merken is Tesla quasi alleenheerser bij de particulieren maar bij de bedrijfswagens zien we een veel grotere verscheidenheid.
De particulieren tonen een groeiende belangstelling voor zowel nieuwe als tweedehandse elektrische wagens. Vlaanderen springt er duidelijk uit, met een marktaandeel van 81,5% voor de nieuwe EV's en 75,1% voor de tweedehandse EV's. De Vlaamse premie heeft duidelijk effect gehad.
Nu rest de vraag hoe de markt van de tweedehandse elektrische auto’s zal evolueren na stopzetting van de Vlaamse premie. We verwachten logischerwijze een jarenlang negatief effect op de verkoop – althans toch nadat alle EV’s die met premie zijn aangekocht ook daadwerkelijk in ingeschreven. Anderzijds merken we nu al dat het aanbod van tweedehandse EV’s (die voornamelijk vrijkomen uit leasing) de vraag ver overtreft omdat de gemiddelde Europese consument duidelijk nog niet klaar is om massaal over te stappen op een EV. Daardoor liggen de restwaarden van de elektrische wagens tot 40% lager dan oorspronkelijk ingeschat. En zo komen we in een nieuw paradigma terecht: de consument is nog niet klaar voor de EV, maar het overaanbod en bijhorende lage prijzen op de tweedehandsmarkt bieden opportuniteiten – zowel voor de consument als voor bedrijven die met occasie EV’s willen rijden. Welke weg het zal uitgaan…? De toekomst zal het ons leren. In alle geval is het gunstig dat Wallonië eindelijk inzet op laadinfrastructuur, maar mogelijks moeten nieuwe premies voor tweedehandse EV’s opnieuw overwogen worden
NIEUWE ELEKTRISCHE WAGENS
De Europese markt van de nieuwe elektrische wagens daalt al een tijdje maar in België is dat niet het geval want de inschrijvingen van EV’s op de binnenlandse markt blijven stijgen.
Het totale aantal inschrijvingen van nieuwe EV’s is van 93.181 (2023) naar 127.922 dit jaar gestegen (+37,3%). Het marktaandeel van de elektrische auto’s overstijgt daarmee het kwart van de nieuwmarkt (28,5%).
Die positieve evolutie in België danken we voornamelijk aan het snel stijgende aantal elektrische bedrijfs- en leasingwagens. De voordelige fiscaliteit duwt bedrijven richting elektrificatie, net als het sterk stijgende VAA voor de gebruikers van leasingwagens met verbrandingsmotor. Zo werden er in 2024 110.633 nieuwe EV’s ingeschreven door bedrijven/leasing. Dat is 28,5% van de totale nieuwmarkt en 86,5% van het aantal elektrische auto’s.
Daarnaast is het aandeel van nieuwe, door particulieren gekochte elektrische auto’s meer dan verdubbeld: +104,7% (van 8.445 naar 17.289 stuks). Die stijging kunnen we op het conto van de Vlaamse premie schrijven, want 81,9% van de nieuwe EV’s in ingeschreven in Vlaanderen. Daar stegen de EV-inschrijvingen door particulieren overigens met niet minder dan +151,4%, van 5.634 naar 14.166 exemplaren. Wallonië blijft ver achter met slechts 2.602 nieuwe particuliere EV’s, een stijging met amper +6,7% - dit kunnen we zonder meer toeschrijven aan het ontbreken van een premie in combinatie met een quasi onbestaande laadinfrastructuur in het zuidelijke landsdeel.
TWEEDEHANDSE ELEKTRISCHE WAGENS
Binnen de elektrische tweedehandsmarkt zien we een heel ander verhaal. Het aantal inschrijvingen is daar met +86,7% gestegen tot 23.515 wagens, maar de verhouding tussen leasing/bedrijven (51,5%) en particulieren (48,5%) is quasi gelijk. Dat komt door een sterke stijging bij de particulieren (11.410 ex., dat is +122,2%) dank zij de Vlaamse premie: 75,6% van de particuliere occasie EV’s werd ingeschreven in Vlaanderen.
Opgelet: het wegvallen van de premie gaat uiteraard een belangrijke negatieve impact hebben op de verkoop aan particulieren en we verwachten dat de markt daar enkele jaren lang onder zal lijden.
OVERSCHOT AAN OCCASIES, LAGERE RESTWAARDEN
Er komen steeds meer elektrische wagens vrij na einde leasingcontract. Maar in tegenstelling tot verbrandingsmotoren bestaat er voor EV’s geen afzetmarkt in bijvoorbeeld Oost- of Zuid-Europa. Op de Belgische markt is de vraag van particulieren naar occasie EV’s nog beperkt, ook al omdat de wagens die vrijkomen uit leasing vaak niet beantwoorden aan de budgettaire mogelijkheden van veel particuliere kopers.
Daardoor ontstaat er stilaan een overaanbod van tweedehandse EV’s op de markt en ligt de rotatiesnelheid van EV’s bij tweedehandshandelaars merkelijk lager dan die van wagens met een verbrandingsmotor – inclusief diesels. Wat op zijn beurt leidt lagere restwaarden voor EV’s dan oorspronkelijk werd geschat – een fenomeen dat nog wordt versterkt door prijsdalingen en de komst van goedkopere modellen. Zo blijkt dat de restwaarde van heel wat elektrische wagens na 4 jaar tot 30% en zelfs 40% lager zou liggen.
Toch merken we dat er steeds meer vraag van bedrijven komt voor tweedehandse elektrische wagens. Nu al wordt 51,5% van occasie elektrische auto’s ingeschreven door bedrijven: ze zijn fiscaal interessant, kosten een pak minder bij aankoop en blijken goed te scoren op betrouwbaarheid. Dat kan dus potentieel een interessante afzetmarkt worden om ex-leasing EV’s in België te houden, en in een volgende fase door te verkopen aan Belgische consumenten.
Uitdagingen van de overgang naar elektrisch
We staan volop in een snelle en moeilijke transitiefase: bedrijven zetten volop in op elektrificatie en ook bij de particulier zien we groeicijfers dank zij de Vlaamse premie. Toch is het particuliere aandeel nog beperkt omdat de particulier nog altijd niet overtuigd is van elektrisch rijden. Ook laat de infrastructuur (vooral in het zuiden van het land) nog te wensen over, gaat technologische evolutie snel en er gaan stilaan goedkopere modellen op de markt stromen waardoor er prijsdalingen op de tweedehandsmarkt in het vooruitzicht staan. Dat zorgt voor hoofdbrekens bij de leasingmaatschappijen. De Vlaamse particulier ging gretig in op de EV-premie maar in de komende jaren zal die markt een flinke deuk krijgen. Het risico bestaat dan dat er een tweesporen mobiliteit ontstaat: elektrische bedrijfswagens versus particuliere wagens met verbrandingsmotor.
Top 5 van nieuwe elektrische auto's
In de eerste 9 maanden van 2024 zijn de vijf best verkochte nieuwe elektrische auto's in B2B (dus bedrijven en leasing): de Tesla Model Y blijft op kop met 8.888 stuks en wordt op ruime afstand gevolgd door de BMW iX1 (6.680 ex.). Op de derde plaats staat de Audi Q4 E-TRON (5.903 ex.) die het de laatste maanden wat heeft laten afweten, vóór de Volvo EX30 (5.660 ex.) die de vierde plaats pakt voor de neus van de Tesla Model 3 (5.262 ex.).
In het B2C-segment bezetten de Tesla Model Y (4.354) en Model 3 (2.382) de bovenste twee plaatsen. De top 5 wordt gecompleteerd door de Volvo EX30 (849), de VW ID.4 (548) en de Dacia Spring (462). De VW ID.3 verdwijnt uit de top 5.
Top 5 tweedehandse elektrische auto's
In B2B vallen drie merken op in de top 5 van tweedehandse elektrische auto's: de Porsche TAYCAN (1.016) blijft heer en meester, gevolgd door de Tesla MODEL 3 (885) en de Model Y (551), en tot slot twee modellen van BMW: de iX (423) en de iX3 (398).
De populairste occasiemodellen die door particulieren (B2C) werden ingeschreven in 2024 zijn: de Tesla MODEL 3 met 1.237 stuks, gevolgd door de Fiat 500 die met 505 stuks springt over de Nissan LEAF (424). De Tesla Model S (404) haalde het vorig jaar in de eindspurt nog net voor de BMW i3 (400).
TRAXIO STATS
TRAXIO volgt maandelijks de inschrijving op van nieuwe-tweedehandse personenwagens, motorfietsen, bedrijfsvoertuigen, kampeerauto's, aanhangers en speed pedelecs.
De TRAXIO-cijfers bieden heel wat nuttige details zoals onderverdelingen op nationaal en regionaal niveau, per brandstoftype, CO2-uitstoot, merk en leeftijd. Meer info TRAXIO
Fendt-Caravan zorgt zo voor een naadloze combinatie van werk, vrije tijd en reizen.
De APERO #connect biedt toekomstgerichte connectiviteitsoplossingen in een moderne ambiance en combineert tegelijkertijd comfortabele reiservaringen en mobiel werken op een grote verscheidenheid aan plaatsen, of creëert een kantoorruimte of een gastenverblijf in de huistuin.
Het hart van deze nieuwe caravan is zijn veelzijdigheid. Thomas Kamm legt uit: "De #connect biedt een basisuitrusting die is afgestemd op de behoeften van digitale nomaden, influencers, content creators en freelancers. Het is een stacaravan en een flexibele werkplek tegelijk. Het woon- en werkgedeelte past zich gemakkelijk aan de behoeften van de dag aan, zonder kostbare verbouwingen."
De Apero #connect maakt indruk met de ingebouwde professionele desk "conference" van Beaktor, ergonomische stoelen aan het bureau dankzij Aeris Swopper en optimale internetverbinding met het stream&surf-net 2.0-pakket van Antretter&Huber. De lounge biedt ruimte om ontspannen te streamen, terwijl het slimme opbergsysteem van Silwy magnetische strips zorgt voor een veilige opslag van borden en glazen tijdens het rijden.
"Dit model is een aanvulling op ons bestaande portfolio en zal door zijn unieke concept ongetwijfeld een succes worden in de markt", zegt Thomas Kamm.
De Apero #connect biedt unieke oplossingen.
Stel je voor dat je wakker wordt met de ochtendzon die zachtjes door de grote ramen van je aperitief #connect stroomt, de vogels fluiten en een licht briesje dat de geur van vers gras en bloeiende bloemen met zich meevoert. Uw dag begint met een vers gezette koffie uit uw volledig uitgeruste kitchenette terwijl u ontspant in de ruime woonkamer en geniet van het uitzicht op de natuur, dat elke dag anders en altijd adembenemend is.
De Apero #connect is veel meer dan alleen een caravan – het is je toegangspoort tot een volledig nieuwe manier van leven en werken. Met een mogelijke 5G-ready internetverbinding (Antretter & Huber) bent u altijd verbonden, of het nu in de bergen, aan zee of midden in het bos is. Dankzij de ergonomisch ontworpen werkruimte kunt u in het grootste comfort en met maximale efficiëntie verder gaan met uw professionele projecten, zonder het moderne comfort van een traditioneel kantoor op te offeren.
Stelt u zich eens voor dat u aan uw slim geïntegreerde, inklapbare beactuator-bureau zit, dat zich perfect aanpast aan uw behoeften en verschillende lichtscenario's biedt om uw concentratie en productiviteit te ondersteunen. Uw omgeving inspireert u om met nieuwe ideeën te komen, terwijl de ergonomische Aeris kruk ervoor zorgt dat u ook tijdens lange werksessies comfortabel zit.
Na een productieve werkdag verandert uw ruimte naadloos in een gezellig toevluchtsoord. Het flexibele bureau verdwijnt en je woonruimte wordt een plek van ontspanning. De volledig uitgeruste kitchenette nodigt u uit om culinaire hoogstandjes tevoorschijn te toveren, terwijl de praktische, flexibele koelkast en talrijke opbergruimtes aan al uw behoeften voldoen.
Het aperitief zorgt #connect voor een perfecte symbiose tussen leven en werk. Voor digitale nomaden biedt het de vrijheid om wereldwijd te werken en de mooiste plekken ter wereld te ontdekken. Liefhebbers van het buitenleven en fotografen ervaren het beste van twee werelden door op de meest afgelegen locaties te werken terwijl ze genieten van de natuur.
De Apero #connect herdefinieert mobiel wonen en werken. Stelt u zich eens voor dat u de avond na een drukke dag voor uw caravan in de open lucht eindigt, naar de zonsondergang kijkt en geniet van de vrijheid die deze stacaravan u biedt. Elke dag is een nieuw avontuur, elke reis een nieuw hoofdstuk in je leven.
Ervaar de vrijheid om je werk gedaan te krijgen op de mooiste plekken ter wereld en geniet van een mobiel leven vol flexibiliteit, comfort en inspiratie. De Apero #connect van Fendt-Caravan – het nieuwe type reiservaring dat uw dromen waarmaakt en u in staat stelt uw leven en werk naar een geheel nieuw niveau te tillen.
Kijk uit naar een leven zonder grenzen, om zonder beperkingen te werken en om te reizen die meer is dan alleen een verandering van omgeving. Het aperitief #connect is uw kans om het leven ten volle te leven en tegelijkertijd productief en verbonden te blijven. Welkom in een nieuw tijdperk van mobiel wonen en werken – welkom bij de Apero #connect van Fendt-Caravan.