Foto
Inhoud blog
  • Turnhout - 1976 : Mona's mooie ogen
  • Turnhout 1976 : De fanfare van honger en dorst !
  • Turnhout - 1976 - Op het terrein
  • Bedford Truck
  • Opleiding Chauffeur - Turnhout 1976
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Clement, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Clemmekken.
    Ik ben een man en woon in Denderleeuw (Belgie) en mijn beroep is Bewaking.
    Ik ben geboren op 03/03/1957 en ben nu dus 67 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Pc, Wandelen, Film, Theater, Kunst, Koken , Lezen.
    Foto
    Samen rond de kachel...
    Foto
    Mijn mooiste Bloemetje...
    Foto
    Tilly
    Foto
    Amy
    Foto
    Bonnie
    Clemmekken
    LAAT UW GENEESMIDDEL UW VOEDING ZIJN EN UW VOEDING UW GENEESMIDDEL (Hippocrates)
    ZELFKENNIS : BEGIN VAN ALLE WIJSHEID
    11-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opleiding Chauffeur - Turnhout 1976

    Opleiding Chauffeur

    Wie als milicien de chauffeursopleiding had gevolgd, kon na de legerdienst het militair rijbewijs omruilen voor een burgerlijk, handig meegenomen dus.....
    Niettemin was de opleiding niet te onderschatten, sommigen hadden het geluk om na één maand te slagen, maar simpel was dat zeker niet. Er werd gebruik gemaakt van de ford V10 en van Bedford. Dubbel ontkoppellen en de juiste dosis tussengas, waren een must. 
    Als dit niet dadelijk vlotjes gebeurde, werd je uitgescholden tot en met, de rij-instructeurs waren echte "brul-apen". Meer dan één bleuken (ook ik dus) had meermaals de tranen in de ogen aan het einde van zo'n rit.
    Bij de Bedford had je vooral last met de lange versnellingspook, bij schakelen naar 2é of 4é versnelling botste je keihard tegen de achterkant van de cabine, na een paar dagen had zowat iedereen een pijnlijke elleboog.
    Als bij de V6( of was het F6?) het tussengas niet in de juiste dosis werd gegeven, lukte het schakelen van geen kanten, de rij-instructeur was dan genoodzaakt om je met beide handen even te helpen, daarna kreeg je als beloning de gebruikelijke lading krachtermen over je heen.
    Wat de theorievakken betreft, die waren zo saai en monotoon, dat het voor de meesten onders ons onmogelijk was om aandachtig te blijven, laat staan wakker.
    Maar desondanks werden we tot deftige chauffeurs gevormd,met de nodige technische basis om op het terrein, ons mannetje te staan.
    En.....dank zij deze "brulapen" werden we beetje bij beetje gehard! ,
    wat voor de rest van onze "term" goed van pas kwam.  





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (4)

    05-04-2009
    bedford
    die pijnlijke ellebogen kwamen van de mitrailleur-houder aan de achterkant van de cabine in die bedford's op de kleine FRAC. dit gebeurde steeds als je niet oplette,als je van 1ste naar de 2de versnelling moest schakelen!!grtjs

    05-04-2009 om 04:54 geschreven door bobby


    ex-lesgever FRAC
    hoy,Clement ,ik was vanaf 1974, 3 jaar lesgever ,op de "kleine FRAC"(1 jaar)&2 jaar op de"grote FRAC".ik gaf les met minerva jeep,bedford(klein&groot),ford Rhein,ford F5,ford F6,FN,MAN polycarb &de nieuwe MAN op het einde van mijn "tour of duty"van de 4'e compagnie.hey,wie weet ben jij ooit leerling geweest van me!p.s.:ik zoek foto's van die voertuigen van in die tijd,als iemand die nog heeft liggen? O ja,even een tip:ik was één van die monitoren die de leerlingen elke dag van de kazerne naar de FRAC voerde en terug.(ik ben Oostendenaar en verbleef dus in de kazerne en was waarschijnlijk één van de meest gestrafde BV's dat er was in in Turnhout !maar toch heel wat lol gehad!!) groetjes van den Bob.

    05-04-2009 om 04:45 geschreven door bobby


    21-09-2008
    legerdienst arolsen 14de genie korporaal
    zou graag eens communiceren per email, heb ook veel fotos van mijn legerdienst in 1977, mijn adres : kerkstraat, 54 - 1742 ternat dank bij voorbaat.

    21-09-2008 om 15:08 geschreven door raes patrick


    21-02-2006
    Vrachtwagens
    Hallo Clement, ik ben gedurende 2 jaar instructeur geweest op de FRAC in Turnhout, en ik heb daar nooit Bedfords geweten, enkel MAN en FN. En het was in die FN's dat je steeds keihard met je elleboog tegen de achterwand stootte als je naar 2de of 4de schakelde. Ik kan je als je dit wil nog foto's van die FN' doorsturen. Laat maar iets weten. Een "ex-boefer"

    21-02-2006 om 00:10 geschreven door Herman






    Archief per week
  • 23/01-29/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

              14e CIE GENIE
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Kazerne Olt. Antoine Arolsen
    Foto

    Ikke..... Arolsen 1976
    Foto

    Luchtfoto Olt. antoine
    Arolsen

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!