• Oei oei

Dansende Vingers Lille
    Accordeonclub
    03-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oei oei
    Mijn blogske efkens vergeten maar vanaf heden ga ik er meer zijn

M'n hekske zal er voor zorgen dat ik m'n blogske niet vergeet

De accordeon is zo een schoon instrument onze vingers dansen over de knopjes met liefde en plezier . Ik wens jullie allemaal

03-06-2013 om 18:23 geschreven door Louke

21-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 April LedenfeestP
    Naar jaarlijkse gewoonte begint ons ledenfeest met een wandeling we hebben gekozen om in Lichtaart te wandelen en stuk van de hoebenschot wandeling . We vertrekken samen aan het OCMW gebouw ik probeer een groepsfoto te nemen met de kerk er bij op , er zijn er 2 die hun rug laten zien maar ze staan toch wel op de foto .
    De dirigente heeft een snoepdoos bij , hier en daar hebben we briefjes gehangen met opdrachten en ook met een snoepje nemen uit de snoepdoos , Heb ik even tijd om m'n 2de foto te nemen .
    We stappen verder ik aan kop mijn stappen zijn af en toe te rap voor enkele leden , er word besloten dat er een korte en een iets langere wandeling zal zijn .
    Vooraleer we het broek ( het noemt zo )instappen splitsen we de groep , met 9 gaan we voor de iets langere en met 4 gaan ze voor de korte . Nu kunnen we eens flink doorstappen allee ik met m'n korte beentjes voorop ik doe wel 2 stappen al de grootste van ons hoopje er 1 zet . Aan de Zandkapel wil ik wel een foto maken , ik wil er zelf ook op staan voila zie zo .
    Het kleine groepje heeft wat in de kringwinkel rond gelopen en daarom zijn wij eerst in 't ligtdaar , we hebben al lekker gedronken als ze binnen komen . We beslissen om nog wat boswegentjes te bewandelen , niet iedereen gaat mee maar we zijn toch met zeker 8 of waren het er 9 .Daarna een uurtje gewandeld denk ik vertrekken we naar Poederlee voor onze lekkere maaltijd .
    Hier is meer volk , ja niet iedereen kan meewandelen met de wandelaars .
    Bedankt afwassers ik vind het heerlijk om jullie te zien werken seffens kom ik wel helpen
    Onze ledendag was weer een schone dag goed gewandeld , lekker gegeten en gedronken en goede babbeltjes gedaan .

21-04-2013 om 12:42 geschreven door Louke

11-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pasen
    Een repetitie op paasdag , joepi onze dirigente trakteert dan 's middags op een etentje
    De tafel is al schoon gedekt als onze muzikanten binnen komen
    Iedereen heeft smakelijk gegeten de rozijnen boterhammekes waren heel lekker de andere bokes smaakten ook heerlijk .
    Bedankt dirigente voor alles wat je voor ons doet

11-04-2013 om 16:03 geschreven door Louke

06-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 maart 2013
    Onze eetdag met live music is voorbij , onze muzikanten hebben allemaal fantastisch gespeeld de vingers hebben vrolijk gedanst op de knoppekes en op 't klavier .
    Magda, Ria ,Stephanie en Frans spelen mooie liedjes

Magda , Ria , Stephanie  , Eddy , Eddy , Alisja en Frans laten hun vingers dansen zodat er schone melodien uit de accordeon en de basgitaar rollen .

Mijn zus Alisja samen met Eddy spelen fijne melodietjes

Eddy en René op het orgel dat laat even wat andere tonen horen

Eddy en Eddy spelen samen heel leuke liedjes

Eddy en ? (ben zijn naam vergeten ) op de accordeon en Louis onze klarinettist even op klein slagwerk

Nadien spelen Eddy , René en ? nog vrolijke liedjes we vragen zelfs om "op de purp'ren hei" te spelen en zingen uit volle borst de melodie .

06-03-2013 om 20:04 geschreven door Louke

10-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 8 februari
    Vrijdag omstreeks 11u is mijne schat van me heen gegaan .
    Waarom 64 jaar was hij ,je was zo goed , je stierf te vroeg
    we zullen je nooit of te nimmer vergeten .

10-02-2013 om 09:48 geschreven door Louke

07-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 3 Februari
    'k Had m'n kodakske bij , meestal vergeet ik hem mee naar de repetitie te brengen . Terwijl we repeteren kan ik moeilijk foto's maken want mijn vingers dansen dan op m'n accordeon . Tijden de pauze neem ik m'n toestelleke uit zijn zakje en dan maak ik volgende beelden .

Welke partituur is dit ? het is een 3de partij .

Het was weer een leerrijke repetitie tot de volgende .

07-02-2013 om 21:46 geschreven door Louke

26-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Januari 2013
    Eventjes geen tijd gehad om op m'n blogske te werken maar dat wil niet zeggen dat ik geen

meer zou spelen elke dag neem ik haar op m'n schoot om een uur of ietsje meer nieuwe partituren in te studeren en de stukjes van de club even van boven naar onder te bespelen .

En weet je bijna  elke nacht droom ik dat ik een concert kan  geven met accordeon en klarinet , af en toe komt er ook nog een saxofoon op 't podium gewandeld die ik dan netjes oppak en hem bespeel precies of ik m'n hele leven niks anders gedaan heb .

26-01-2013 om 12:16 geschreven door Louke

04-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.repetities
    't Mag dan wel zomervakantie zijn maar onze repetities lopen gewoon door behalve als ons dirigente even naar 't buitenland vertrekt . We hebben terug een drummer in onze groep hij is van 0 begonnen enige maanden geleden maar hij g-heeft een goed gevoel voor ritme en durft af en toe al een solo slaan .
    Oei deze foto met al de pepitters en zo komt wat rommelig over
    Zo deze foto is al wat beter  we hebben alles een beetje aan de kant geschoven
    Onze volgende repetitie is op Zondag 19 augustus om 9u

04-08-2012 om 13:20 geschreven door Louke

27-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20-5 4daagse reis dansende vingers
    Zondag 20 mei  onze valiezen zitten weer vol voor we gaan ontbijten 't is onze laatste dag hier in Saarburg Vandaag is er spek met eieren bij het ontbijt

Nadat iedereen alles ingepakt heeft en betaalt heeft aan de balie zetten we onze valiezen in de auto's . Even nog een fotoke van op de brug boven de waterval

We doen een kleine wandeling langs de Saar om zo bij de klokkengieterij te komen

Een jonge Albanees die vlaams spreekt laat ons om 10 uur binnen , we mogen alles bekijken maar zonder gids want die komt pas tegen 14 uur
    Mooie klokjes met een schone toon

Gene gids ons oudste lid weet heel wat te vertellen

't Was schoon om die oude klokkengieterij eens te bezoeken , we willen het molen muzeum ook wel eens bezichtigen maar dat is nog niet open om 11 uur dan maar naar het Amuzeum .
    Hier kunnen we nog een oude schoenmakerij en oude typmachines bewonderen

Eten doen we op het terras van Amadeus , daarna splitsen onze wegen . We hebben genoten .

27-05-2012 om 17:42 geschreven door Louke

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 mei 4 daagse dansende vingers
    Deze morgen weer heerlijk ontbijten om 9 uur vertrekken er zeven van onze groep zij gaan via trapjes en zo de Warsberberg op . Het oudste lid en ikke en een lief koppel gaan met de stoeltjeslift to boven , het vrouwtje en de voorzitter blijven even in 't hotel ze zullen ons straks terug vervoegen .
    We zijn met 11 personen afgedaald naar het Greifvogelpark , Kijk wat een mooie slak dat zien we niet bij ons in de kempen .

We dalen verder af om naar de vogelshow van 11uur te kijken , als we beneden zijn moeten we weer naar boven en soms heel steil maar de show is schoon ik heb er van genoten

Oei die vloog laag juist boven onze hoofden

Kom kom lekker beestje

Prachtig zo een mooie grote vleugels

Even later kwam de vrouwelijke vogelverzorgster met een oehoe op haar hand langs en die kon getreeld worden

Na de show steil naar beneden oei oei ons kuiten , we hebben dan smiddags gegeten in het Falkendal

Twee doen er nog een grote wandeling  Drie doen er nog een rondwandeling en de rest loopt (wandeld) langs een smal paadje door de vrije natuur tot aan de baan die ons naar Saarburg brengt we moeten nog wel stappen want 't is geen rolbaan .
    We wandelen nog wat door de stad , eten een lekker ijsje

en daarna op 'n terras iets drinken de jeugtharmonie van Saarburgt brengt een schoon concert tot onze oren

Onze groep is weer helemaal kompleet . Om 18u30 allemaal proper gewassen zijn we weer in het restaurant . Vandaag krijgen we rode bietensoep niet iedereen lust ze , als hoofdgerecht Kip met Groenten en rijst , de 3 vegetariérs krijgen een kruidenpannenkoek gevuld met gemengde groenten Als nagerecht Panacotta

Vandaag zijn we om 20u50 al terug op de kamer , zus moet de laatste nootjes nog op het zeemeerminnenkleedje naaien , ikke een beetje schrijven en dan neem in m'n leesboek  ter hand .

27-05-2012 om 17:03 geschreven door Louke

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 mei 4 daagse dansende vingers
    Vrijdag ons ontbijt nemen we in 't hotel Saar Galerie alwaar we logeren .

Na het ontbijt vertrekken we naar Metlach onze auto's mooi parkeren wandelstokken uit de koffers en we kunnen vertrekken naar de "Burg Montclair " omhoog ,

steigen  pfff amaai

ja zo een burg staat op een bergtop zeker

Oef we zijn er geraakt
    Tien personen dalen direct af naar de Saar om aldaar de veerboot op te gaan en aan een indrukwekkende wandeling de "Saarschleife -Tafeltour " te beginnen 16 km steigen en dalen .
    M'n 2de zus ikke en M eten ons appeltje rustig op en drinken daarna nog iets op de binnenplaats van de burcht

en dan doen we de afdaling naar de Saar .

Ons oudste lid van de accordeonclub ligt daar op een bank op ons te wachten .Via het jaagpad gaan we langs de rivier tot aan het sas daar lopen we over het water (brug) om alzo  naar Metlach weer te keren . Nog voor we de Saar terug oversteken gaan we bij de chinees binnen want onze maagjes knorren van de honger . We hebben lekker vegetarisch gegeten met zijn vier .

Daarna zijn we naar Medlach stad gewandeld en hebben een galerie bezocht schone schilderwerken  en beeldjes bewonderd .
    Nog wat slenteren winkels bekijken en dan de Ludwinus parochiekerk bezocht  .

Amaai dat moet hier een rijke parochie geweest zijn , schone muurschilderingen en een orgel met meer dan 100 pijpen

m'n 2de zus ging een terrasje doen en wij met z'n drie gaan naar de Alte Abtei en de Alter Turn

We genieten van het park rond de toren met zijn mooie bomen .
    Als we terug de stad inkomen zijn onze stoere mannen en vrouwen ook op 't terras waar zus zich genesteld had . M'n eerste zus is door haar schoenen gelopen met elastiekjes koordjes en plakkers heeft ze de wandeling verder gemaakt nu is ze nieuwe wandelschoenen gaan kopen .Als we alle dertien weer samen zijn vertrekken we terug naar Saarburg . Vlug een douche pakken en dan tegen 19 uur dineren . 't Is championsoep vandaag , volgens de vleeseters was de hoofdschotel Soepvlees met een mengeling van groenten en opgewarmde patatjes van gisteren , als dessert was er appelstrudel met vanillesaus .

Rond 21u15 zijn we terug aan ons hotel , slaap lekker allemaal tot morgenvroeg .

27-05-2012 om 16:08 geschreven door Louke

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UItstap 17-20mei dansende vingers
    We zijn iets over 8 uur vertrokken met 13 personen in 4 auto's aan de duinen in Herentals .

In St.Vith onze eerste stop +- 10 uur om onze magen van vocht te voorzien en onze urineblaas te ontdoen van het verteerde vocht .

Zo rond 12 uur zijn we aangekomen in Saarburg , onze valiezen op de hotelkamer gezet , een kleine wandeling om te gaan lunchen

in restaurant Wirtshaus zum Pferdemarkt , afspraken  voor de vegetariérs worden gemaakt want 's avond zullen we hier ook dineren . We wandelen even door de stad en bezoeken de St.Laurentius parochiekerk

We komen langs de waterval midden in de stad

we wandelen tot aan de Glockengiesserei die we zondag zullen komen bezoeken .

We gaan de trappen op naar de burcht en dalen weerom naar de stad , we slenteren er wat rond en zetten ons op een terras aan de Saar om onze onze dorst te lessen .
    Om een uur of 17 naar 't hotel onze koffers uitpakken ons wat opfrissen , ikke een beetje lezen en m'n zus werkt aan haar zeemeerminkleedje 't moet klaar zijn want volgende week is de opvoering . Tegen 18u30 gaan we naar 't restaurant om te dineren we krijgen soep de mijne geef ik door 'k eet geen dode dieren en zeker geen levende . Als hoofdschotel is er pasta met schnitsel en sla , de vegees die wel vis eten krijgen vis in plaats van Schitsel en voor mij zijn er gebakken asperges 'k vond ze echt niet lekker en van de patatjes droop de olie af dat is ook niks voor mij . Als dessert witte chocomousse met een koekje en stukje meloen er boven op zo heb ik er twee opgegeten .
    In de terugkomst nog even een groepsfoto van de 12 apostelen op de krokodil .
    We lezen en naaien nog wat en om 23 uur leggen we ons neer .

27-05-2012 om 14:50 geschreven door Louke

29-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze eetdag
    Onze eetdag was weer heerlijk de pannenkoeken waren overheerlijk de soep was lekker de Crokskes waren om vingers af te likken en de taart was om van te smullen en dat alles samen met de live music .

29-03-2012 om 21:03 geschreven door Louke

19-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.even voorstellen
    We hebben het weer voor elkaar onze eetdag gaat door op 18 maart , al onze leden helpen en zorgen voor Live Muziek .We bakken onze pannenkoeken zelf met melk recht van de koe .

Ook de taarten zullen heerlijk smaken want ze worden gebakken door de beste bakker .

Voor de honger kan je ook een tas vers gemaakte soep nemen of/en een Croque monsieur

19-01-2012 om 19:47 geschreven door Louke

04-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De repetitie
    Onze repetitie is weer goed verlopen , iedereen was aanwezig het is aangenaam als we met zijn allen de juiste tonen laten klinken.

We zijn blij dat de Louis zich bij onze club heeft aangesloten , zijn klarinet maakt onze klanken nog mooier en onze drummer Roger  hebben we met open armen ontvangen .

04-01-2012 om 20:03 geschreven door Louke

24-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.optreden bij K.fanfare Imalberga in Wechelderzande
    5 november de k.fanfare Imalberga had de dansende vingers uitgenodigd om hun concertavond te openen , wij brachten met veel brafure onze mooiste partituren ten gehore.

Daarna was het de beurt aan de Fanfare van Rijkevorsel

Een uurtje later konden we van de mooie klanken genieten die de instrumenten van de Harmonie uit Pulle samen met hun spelers ten gehore brachten .

Als afsluiter van de avond bracht de Harmonie van Vorselaar ons een mooi concert ,

Het is niet omdat we leden zijn van de accordeonclub dansende vingers dat we niet zouden kunnen genieten van blaasinstrumenten , we hebben een schone avond beleefd .

24-11-2011 om 14:42 geschreven door Louke

11-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Repetitie
    Zondags begint onze repetitie om 9 u en vrijdag om 19u30, het academisch kwartiertje in acht genomen meestal .Het is leuk als de accordeons hun tongetjes bewegen en hun klanken laten horen .Zelfs in de pauze wordt er nog even doorgespeeld door enkele leden

We moesten nog een groepsfoto nemen want 't is al eventjes geleden onze vorige foto is te oud

Terug iedereen zijn accordeon of basgitaar klaar en we repeteren nog tot iets over 11u30 of vrijdags tot zowat 22 uur .

11-11-2011 om 20:50 geschreven door Louke

07-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 oktober 2011 Play-inn te Godsheide(Hasselt)
    In het ontmoetingscentrum van Godsheide

hebben we van 's morgens tot in de namiddag geoefend samen met accordeonisten uit heel het Vlaamse gebied van Belgie

We hadden 2 dirigenten die ons mooie melodiën leerden samenspelen

's Avonds  kregen we eerst een optreden van muziekschool uit Deinze

Daarna gaf de orgnizerende club Con Amor een schoon optreden

Daarna speelden wij met ons eendagsensemble een fantastisch concert , spijtig heb ik hier geen foto van m'n zus was vergeten af te drukken .

07-11-2011 om 15:51 geschreven door Louke

16-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaaruitstap dansende vingers
    Op 28 augustus 2011 zijn we met de trein naar Luik gereden , een schoon wandelingske gedaan langs schone gebouwen .

En van al dat rondstappen hadden we smiddags grote honger en hebben we heerlijk gegeten

Nu ons maag weer werk heeft stappen we verder

De trappen van Luik zijn zo bekend en enkelen van de dansende vingers hebben wel zin om tot boven te stappen , maar onze gids vindt dat onze tijd te kort is om alle trappen te doen .Tot half weg kan nog juist en dan stappen we verder .

Het station Liége-Guillemins is onze opstapplaats terug richting thuis

We danken onze gids Marc voor deze fantastische dag .

16-10-2011 om 17:08 geschreven door Louke

10-07-2011
    Vandaag was het repetitie van 9u tot 12u met tussenin een pauze ,

volgende week zondag spelen we in PC Sint Pieter in Lille . Vanaf 13u Tot 17 u zullen we onze schoonste partituren ter gehore brengen , af en toe zullen we even pauzeren .

10-07-2011 om 13:45 geschreven door Louke

• 05-2011
  • 03-2011
  • 02-2011

Ik ben lid van De Dansende Vingers Lille, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Louke.
    Ik ben een vrouw en woon in Olen (Belgie) en mijn beroep is Ondervoorzitster.
    Ik ben geboren op 14/08/1952 en ben nu dus 71 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Accordeon bespelen en vingertjes laten dansen .
    Het zal ongeveer 1950 geweest zijn als onze Accordeonclub gestart is onder de leiding van Gust Hermans . Nadat hij deze wereld heeft verlaten heeft Magda de taak van dirigente overgenomen . We repeteren ong. 4 keer in de maand en dit doen we in Poederlee

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten