• Oei oei

Dansende Vingers Lille
    Accordeonclub
    27-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 mei 4 daagse dansende vingers
    Vrijdag ons ontbijt nemen we in 't hotel Saar Galerie alwaar we logeren .

Na het ontbijt vertrekken we naar Metlach onze auto's mooi parkeren wandelstokken uit de koffers en we kunnen vertrekken naar de "Burg Montclair " omhoog ,

steigen  pfff amaai

ja zo een burg staat op een bergtop zeker

Oef we zijn er geraakt
    Tien personen dalen direct af naar de Saar om aldaar de veerboot op te gaan en aan een indrukwekkende wandeling de "Saarschleife -Tafeltour " te beginnen 16 km steigen en dalen .
    M'n 2de zus ikke en M eten ons appeltje rustig op en drinken daarna nog iets op de binnenplaats van de burcht

en dan doen we de afdaling naar de Saar .

Ons oudste lid van de accordeonclub ligt daar op een bank op ons te wachten .Via het jaagpad gaan we langs de rivier tot aan het sas daar lopen we over het water (brug) om alzo  naar Metlach weer te keren . Nog voor we de Saar terug oversteken gaan we bij de chinees binnen want onze maagjes knorren van de honger . We hebben lekker vegetarisch gegeten met zijn vier .

Daarna zijn we naar Medlach stad gewandeld en hebben een galerie bezocht schone schilderwerken  en beeldjes bewonderd .
    Nog wat slenteren winkels bekijken en dan de Ludwinus parochiekerk bezocht  .

Amaai dat moet hier een rijke parochie geweest zijn , schone muurschilderingen en een orgel met meer dan 100 pijpen

m'n 2de zus ging een terrasje doen en wij met z'n drie gaan naar de Alte Abtei en de Alter Turn

We genieten van het park rond de toren met zijn mooie bomen .
    Als we terug de stad inkomen zijn onze stoere mannen en vrouwen ook op 't terras waar zus zich genesteld had . M'n eerste zus is door haar schoenen gelopen met elastiekjes koordjes en plakkers heeft ze de wandeling verder gemaakt nu is ze nieuwe wandelschoenen gaan kopen .Als we alle dertien weer samen zijn vertrekken we terug naar Saarburg . Vlug een douche pakken en dan tegen 19 uur dineren . 't Is championsoep vandaag , volgens de vleeseters was de hoofdschotel Soepvlees met een mengeling van groenten en opgewarmde patatjes van gisteren , als dessert was er appelstrudel met vanillesaus .

Rond 21u15 zijn we terug aan ons hotel , slaap lekker allemaal tot morgenvroeg .