Onze Australie Reis
SeniorenNet.be
12-04-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sydney

9 April.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Na een goede nachtrust vroeg opgestaan.

Omdat het Zondag was hadden wij bedacht vroeg in de morgen naar Sydney te gaan.

We zaten niet ver meer van de stad en na 20 minuten rijden waren we al langs het vliegveld  gereden en toen de stad in. Ik moest natuurlijk goed op de kaart kijken van Berthus want we wilde dwars door de stad en er was een wir war van wegen.

Volgend jaar koop ik een TOM TOM ben ik daar ook weer vanaf, van het kaart lezen.

Het viel achteraf mee we reden direct goed  naar waar wij wilde zijn en dat was bij de ingang van het Hyde Park, daar konden we onze Camper kwijt tegen over de st. Mary’s Cathedral. We zijn toen aan onze wandeling begonnen en keken al direct tegen de hoge kantoor torens  en AMP Centrepoint Tower aan.

We kwamen langs The Mint, Parlement House, State Library en zijn toen het Royal Botanic Gardens in gelopen en vandaar heb je prachtige uitzichten zowel op de brug als op de Sydney Opera house. Het was een prachtige zonnige dag en we boften, we konden alles goed zien en fotograveren en filmen. Het was nog rustig want het was vroeg in de morgen, de dag  in Sydney was net begonnen en de eerste mensen zag je ook al naar het park komen met hun kinderen en de bussen met toeristen. De tuinen zijn mooi, allemaal uitheemse bomen en planten, maar ook de vogels die daar leefde in het park. Verschillende soorten bomen trokken hun eigen vogels aan, zoals de witte kakatoe en verschillende soorten papagaaien en parkieten. Er waren zelfs een aantal bomen waaar vliegende vleermuizen in hingen het krioelde er van. We hadden dat wel eens gezien in Indonesie, daar noemen ze het vliegende honden en de mensen eten het ook in bepaalde delen van Indonesie

Er stonden grote cactussen, palmbomen, bananen bomen enz enz. Ken de namen allemaal niet maar alles wat tropisch was stond er wel zo`n beetje. Na 2 uurtjes wandelen zijn we de brug over gereden en hebben de Skyline vanaf de andere kant bekeken. Wat een prachtig gezicht, alleen het Opera gebouw al en de brug. Dan die wolkenkrabbers er achter, een erg mooi gezicht en goede foto’s gemaakt voor screensaversvan deze skyline.

Ik heb het jaren in een reis folder gezien,maar als je het dan echt ziet is het een plaatje.

En dan zie je ook de havens en de boten die er ook nog eens varen een hele bedrijvigheid op het water en het verkeer op de brug en in de straten en de mensen in  het park.

Na Adelaide, Melbourne en Sydnye gaan we nu op weg naar Brisbane nog 900 Kilometer voor de boeg. En de vakantie schiet al op nog 16 dagen dus nog veel te reizen en te bekijken

We zijn vanmiddag gearriveerd in het bad plaatsje Narrabeen om er te overnachten.

Het ligt een beetje op een schiereiland schuin tegen over Sydney. Wat was het druk op de weg, de mensen gaan hier uit op Zondag en gaan naar picnick plaatsen in mooie parken.

We moesten gewoon weer even wennen aan de drukte of we weer in Nederland waren , vier rijen verkeer en het stroomde allemaal Sydney uit. We zaten ook even in een park onze lunch op te eten en konden dat alelmaal eens goed bekijken, de ene auto na de ander kwam aan. Op een gegeven moment waren er geen parkeer plaatsen meer .Gezinnen werden uitgeladen door Pa en de picknicmanden werden mee geschouwd naar de gas barbeceau die daar allemaal staan. Er zijn zelf toiletten, een speeltuin en zwem gelegenheden bij, dat is dan meestal een klein meertje of riviertje. Fietsen voor de kleine kinderen waren er ook vaak bij, want in een grote stad valt niks te fietsen.

En dan ook niet te vergeten Oma en Opa zijn er ook bij want ze zijn hier nogal familie ziek zoals ik dat altijd noem vooral bij de Aziaten. Een leuk schouwspel om dat van een bankje te bekijken. Maar goed wij moesten weer verder om een Camping te vinden en we kwamen dan ook om een uur of vier aan. Na ons ingeschreven te hebben kregen we een plaats aangewezen lekker in het zonnetje.

Berthus wilde de stroom aan sluiten en dat deed het dus niet. Hij weer terug naar de Receptie en we kregen een ander stekkie minder mooi maar allah het was toch maar voor een nachtje. Na een koel biertje  te hebben genuttigd zijn we naar het strand gelopen en dat was leuk. We dachten al waarom zitten al die mensen hier te kijken, nou dat was omdat er hele grote golven in die baai kwamen. Je zag ze al ver van zee aankomen rollen, wat een joekels, een prachtig schouwspel je kon er uren na kijken.

We zijn toen weer terug gewandeld en ik heb een potje eten gekookt. Daarna lekker gedoucht en weer eens de laptop gepakt om mijn verslag te schrijven en toen een boek gelezen en naar bed.

Weer een dag om wat vliegt de tijd.

Groetjes van Dikkie en Berthus.

10 April.

Weer een zonnige dag, wat hebben ze hier in Australië toch een lange zomer.

Het is zogenaamd herfst hier, nou daar merk je niks van temperaturen van 25 tot 30 graden. Op die hele 5 weken dat we hier zijn hebben we 2 keer een flinke bui in de nacht en op een middag gehad.

Elke morgen is er weer de zon die gaat om ongeveer 8 uur op en om 6 uur gaat hij onder en dan is het ook gelijk donker. Dus zomerse avonden hebben we hier niet, je moet echt naar binnen want dan koelt het af. We hebben soms het kacheltje aan maar niet vaak, meestal als we erg hoog zitten in de bergen dan kan je wel wat warmte gebruiken.We hebben de korte broek nog niet uit gehad.

Vanmorgen zijn we weer verder gereden naar een Wildlife Park in de buurt van Kariong waar crocodillen waren en wat andere beesten zoals slangen en spinnen en verschillende soorten varanen maar dat zat allemaal achter een glazen wand ook  schilpadden die in het water leefden. Was erg interresant om te zien, het leeft allemaal in Australie Daarna zijn we naar Gosford gereden en hebben boodschappen gedaan. Jullie weten nog wel van de 4 liter limonade siroop die ik had gekoch,t dus ik moest water en jus de orange hebben om het aan te lengen. Was nog een heel gedoe om de 7 meter lange en 2.80 meter hoge Camper kwijt te raken op een parkeer plaats. Daarna een Camping opgezocht in The Entranche ligt aan zee.

De Camping is nu uitgestorven ik geloof dat wij de enige gasten zijn, de rest van de Caravans staat leeg door de week. Dit weekend zal alles weer vol zitten want de Paasdagen zijn er dan  en Sydney zal weer uit lopen want dat is hier maar een uur rijden via de snelweg vandaan. We zullen de Paasdagen dan ook proberen door te brengen in de bergen en niet aan de kust want dat zal wel te druk zijn. Morgen willen we een Wijnstreek bezichtigen, maar dat lezen jullie nog wel met het volgende verslag.

Groetjes van Dikkie en Berthus de Globetrotters.