Onze Australie Reis
SeniorenNet.be
20-04-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kajakken en de gevolgen

19 April.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Goedemorgen.

Hier zijn we dan weer.

Het zonnetje scheen zoals gewoonlijk en we hebben besloten om te gaan kajakken.

Wat een raar woord he, xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />kano komt meer bekender over dan kajakken.. Maar het was een kajak. Om half 11 vanmorgen gingen we van start.

De rivier die langs deze Camping loopt gaat het binnenland in en die komt van zee.

Ga je richting zee dan ga je over wat grotere plassen met eilandjes er tussen in en dat heet een Lagune. We hebben eerst voor de rievier gekozen richting het binnenland. Nou dat was wel weer even wennen met die peddels. Af en toe als we naar links wilde ging de kajak naar rechts, maar na een half uurtje oefenen hadden we het helemaal onder de knie.

We vaarden langs de kant want daar had je de mangrove bossen. Dat zijn bomen die in het water staan en overdag met eb heb je kleine strandjes die dan te voorschijn komen waar je dan even aan kan leggen. Je kan alleen maar in de mangrove komen met een boot.

Ze vragen hier voor een halve dag met een toeristen boot 220 Dollar een hoop geld.

Doe je het zelf met de Kajak betaal je 15 Dollar voor een halve dag en voor de hele dag 25 Dollar. Het is ook veel leuker om het zelf te doen, je kan aanleggen wanneer je wilt.

We hadden dan ook de picnic meegenomen. Om 1 uur zijn we de rivier weer afgezakt en toen naar de Lagune gevaren, was al behoorlijk moe van het peddelen en mijn ene pols begon pijn te doen en ik ging al zelfs een blaar kweken ( OEF). Terug ging het eigenlijk wat makkelijker want we hadden toen het windje in de rug. We zagen Pelikanen op de eilandjes van zand staan en andere soorten water vogels heel erg mooi.

De Pelikaan viste een grote vis uit het water en we zagen zo hoe hij hem in zijn bek had zitten en naar binnen slokte. Ze hebben hier gigantische grote pelikanen niet de roze die wij in de dierentuin zien  Ze zijn hier wit met zwart.

Het water is dan ook ondiep en we zagen grote roggen onder het zand vandaan komen als we er over heen peddelden. Die zitten namelijk overdag onder het zand die komen met vloed uit de zee en gaan de Lagune in. En dan was er ook nog watergras waar je door heen ging allemaal heel interresant.

Om 4 uur waren we weeer terug bij de Camping en hadden een mooie dag gehad.

Lekker een pilsje gedronken en toen gedoucht want we waren vet van de zonnenbrandcreme en de muskieten crème, alhoewel we geen last hadden gehad van muggen op het water. We kregen nog redding vesten mee, maar die hebben we niet gebruikt we kunnen zwemmen. We zullen vanavond dan ook wel weer vroeg lui zijn na zo`n enerverende dag.

Morgen weer verder richting Brisbane en jullie horen wel weer waar we uit zijn gekomen in wat voor dorp of natuurpark.

Groetjes van Dikkie en Berthus.

Even een berichtje voor Jan onze zwager uit Dieren. Hij is jarig vandaag.

Jan van Harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat je maar een fijne dag met de Familie en vrienden door mag brengen.

Ook mijn zuster Wilma is over een week jarig en zal het feest tegelijk met Jan vieren.

Wilma ook alvast een prettige verjaardag toegewenst met man en kinderen en vrienden..

Maak er een leuk feest van en we horen wel weer van jullie.

20 April.

Na het Kajakken van gisteren  in de Lagune heeft Berthus allemaal bultjes opgelopen. Zijn lichaam zit vol. Ondanks dat hij zich in gesmeerd had met muggen stift.

De watervlooien hebben zich tegoed gedaan aan zijn mooie bruine huidje, en hij piept en jammert de hele dag al en vind zich zelf zielig. Ik had er geen last van gelukkig.

Hopen maar dat het met een paar dagen weg is, anders moeten we nog de vakantie verlengen. Zie het niet zitten met zo`n krabbende man naast mij 20 uur in het vliegtuig!!!!

Vanmorgen even de E-Mails bekeken in een informatie post en de reaktie`s op het blog gelezen.

Bedankt allemaal voor de leuke reaktie`s. We zullen het mooie weer mee nemen voor jullie naar Nederland. Dus nog even wachten volgende Vrijdag morgen om 6 uur komen we aan op Schiphol. Het was  vandaag ook weer 28 graden maar wat benauwd, de vochtigheids graad is wat hoger hier in de buurt van Brisbane. Het is nu avond en we hebben de airco aan in de Camper.

We zijn van Wooli naar Evans Head gereden.

Ik zag dat op de kaart liggen en dacht daar zal het wel rustig zijn omdat er nog steeds schoolvakantie is. Het ligt in een heel stil gebied in een Natuurpark best wel afgelegen.

Komen we daar is het hardstikke druk.

Een  Camping met veel grote gezinnen er op.Maar op het strand vind je daar .niks meer van terug Het is geen Zandvoort aan de zee.

De Australier heeft meer kinderen dan wij, hun hebben gemiddeld 3 kinderen.

Misschien krijgen ze extra subsidie, daar ben ik nog niet achter gekomen. We waren al blij dat we nog een staanplaats konden krijgen. Morgen gaan we strand wandelen er is hier een hele grote baai, als we willen kunnen we eindeloos lopen.

Onderweg vanmorgen naar deze kustplaats Evans Head zagen we de eerste suikerriet plantages en de sinaasappelbomen, hier is het klimaat gunstig voor deze gewassen en dat gaat tot Cairns  door.

We hebben vanmiddag even een rondje langs de haven gemaakt en hier worden veel grote garnalen gevangen. Dus ik dacht morgen maar verse garnalen eten.

Heeft Berthus toch een exstra vismaaltijd de bofferd. Ik kan inmiddels geen vis meer zien.

Ook geen doperwten en wortels meer en al dat andere blikvoer.

Het is best gemakkelijk alles even uit het blik te halen zelfs de gekookte aardappels kwamen bij mij uit het blik maar nu wil ik wel weer eens normaal koken.

Wat ik wel ondekt heb hier is de lekkere mihoen , je kan speciale kant en klaar sauzen kopen van allerlei smaken Thai, Vietnamees, Chinees noem maar op.

En ook de groente van allerlei mixen special voor de mihoen of noedels. Elke week aten we dat een keer en dan steeds verschillend.

Nu ik het toch over het vakantie eten heb, wat we ook deden was gegrilde kip halen, die

kip word van binnen gevuld met kruiden en een of andere smurry,dat haalde ik er dan uit, en dan ging het de magnetron in, was goed te eten.

De gewone koffiepoeder vonden we niet lekker daar heb ik nog een literblik van staan dat was niet te drinken, toen zijn we direct over gegaan op kant en klare Capuccino.

Heet water er bij en klaar was Kees.

Bier kochten we in een doos van 24 blikken. Ja en dan zijn er de nodige flessen wijn door gegaan en de chocoladepinda`s en de smarties en chocolade koekjes enz.

En ik had mij zo voorgenomen in het begin van de vakantie niet teveel te snoepen.

Thuis snoep ik nooit maar in de vakantie lust ik graag chocolade.

Dat is niet zo erg als je 2 weken weg bent maar 2 maanden is te lang.

Dus als Dikkie weer thuis is word het veel yogurt eten en sla en afvallen, want ik ben gegroeid. Berthus heeft daar geen last van die gebruikt nog energie met het sturen van de Campervan, ik verbruik niks. Dit was even een gewoon kletspraatje moet ook kunnen.

Ik vertelde in het begin van de brief dat het zo benauwd en heet was, het gaat nu onweren en regenen, hopen dat de hitte dan weg is.

Hier geeft dat niet want het weer knapt gelijk weer op na een regenbui.

In Nederland is het dan gelijk dagen van slag. Vind het wel zielig voor al die mensen die in de tenten zitten, wat een bouwvallen heel anders dan bij ons.

En een rotzooi wat ze in en om de tenten hebben liggen, die gasten slepen

wat mee.

Als je dat snel even weg moet bergen vanwege de regen zou ik niet weten waar ze het nog kwijt kunnen. Vanmiddag met het wandelen hebben we dat eens goed bekeken, want wij hebben altijd op caravan parken gestaan en hier kamperen ze echt.

Naast deze camping staat ook een veld voor vrij kamperen die stond ook helemaal vol, daar zitten gezinnen met Low Budget dat was ook al een puinhoop om te zien.

Je kent dat wel, Pa met een kratje bier naast zich en van die vervelende kinderen die niet vermaakt worden door hun ouders. 2 Mei beginnen de scholen weer in New South Wales.

Overmorgen komen we in Qeensland aan. We hebben nu ruim 5000 kilometer gereden.

Valt achteraf nog mee, we hebben in Zuid Afrika wel eens 8000 kilometer gereden.

We leveren de Camper dan ook in Brisbane in.

Ik ga nu eindigen en tot het volgende blog.