Onze Australie Reis
29-04-2006

Samenvatting  Onze Australië reis

xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Deze samenvatting bevat de hele reis en de plaatsen waar we gekampeerd hebben in Australië.

Vrijdag 3 maart met Malaysia Air gevlogen naar Kuala Lumpur.

Aankomst  4 maart s’morgens omstreeks 7.00 uur. Geslapen in Hotel Royal Adelphi in KL.

S’avonds om 21.45 uur weer vertrokken naar Adelaide in Australië.

Aankomst Adelaide 5 maart omstreeks 7.15 uur s’morgens.

Eerste Camping op 5 maart in Adelaide, west Beach.

Op 6 maart vertrokken naar Brighton dat is vlak onder Adelaide en daar gekampeerd.

De volgende dag, 7 maart vertrokken naar Second Valley op het schiereiland Fleuri Peninsula.

Op 8 maart overgevaren bij Cape Jarvis naar het Kangoeroe eiland en gekampeerd in Kingscote.

Daarna op 9 maart  het eiland overgetrokken naar in het Flinders Chase National Park gekampeerd.

10 Maart weer terug gevaren naar het Fleuri Peninsula en weer in Second Valley overnacht.

De volgende dag, 11 maart het schiereiland verlaten en naar Wellington aan het Lake Alexandrina overnacht.

Op 12 maart richting kust vertrokken en via het Goorong National Park naar Kingston aan de Lacepede Bay vertrokken.

13 Maart in Kingston gebleven en het stadje bezocht.

Op 14 maart weer vertrokken en naar South  End aan Rivoli Bay overnacht op een Camping direkt aan zee.

De volgende dag, 15 Maart vertrokken naar Mount Gambier en overnacht in Port MacDonnell aande Limestone Coast..

16 maart zijn we via Nelson en Cape Brigdewater aan de Discovery Bay Coastal Park gereden naar Portland waar we in het stadje op een Camping hebben gestaan.

Op 17 maart weer vertrokken naar Port Fairy en daar gekampeerd.

De volgende dag 18 maart aan de kust bij Port Fairy op een eilandje gewandeld.

19 Maart verder gereden via Tower Hill naar Warrnambool waar we op een camping overnacht hebben.

Daarna 20 maart langs de kust over de Great Ocean Road naar Port Cambell gereden en daar overnacht. We zijn dan van de Staat South Australia in de staat Victoria aangekomen.

21 Maart zijn we het binnenland in gereden naar Gellibrand en daar een camping gezocht waar we ook 22 maart  gebleven zijn.

Vervolgens op 23 maart weer naar de kust en verder langs de Great Ocean Road naar Cape Otway en daar een dag gebleven.

25 Maart vertrokken naar Anglesea en op een grootte camping gestaan.

De volgende dag, 26 maart via Melbourne naar het Mornington Peninsula (schiereiland) onder Melbourne gereden en overnacht in Sommerville aan de kust.

Vandaar zijn we op 27 maart naar het Philips eiland vertrokken en Cowes gekampeerd.

Weer vertrokken van Philips eiland op 28 maart naar een Camping in het Wilsons Promontory Park.

In het Park gebleven en gewandeld op 29 maart.

Op 30 maart weer vertrokken uit het Park naar Sea Spray aan het begin van de Ninety Mile Beach en op een camping aan de kust gestaan..

31 Maart via Bairnsdale vertrokken  naar een Camping in Peynesville.

Bij Peynesville op 1 april vertrokken en eerst het eilandje Raymond alvorens we weer in Cann River in een regenwoud gekampeerd hebben.

Op 2 april verder gereden naar een Camping in Pambula Beach in de staat New South Wales en daar op 3 april een strandwandeling naar Merimbula gemaakt.

4 April weer vertrokken naar Turros Head en daar overnacht.

Vandaar op 5 april naar een camping aan het Lake Conjola vertrokken. De volgende morgen, 6 april naar het Booderee National Park vertrokken waar we ook 7 april gebleven zijn.

Op 8 april verder gereden richting Sydney en vlak ervoor in Brighton Le-Sands overnacht.

De volgende morgen vroeg, zondag 9 april Sydney ingereden en bezocht en later op de dag aan de noordkant van Sydney in Narrabeen gekampeerd.

10 April verder gereden naar een camping in The Entrance. Vandaar op 11 april vertrokken naar Cessnock in een wijnstreek , “Hunter Valley” in het binnenland.

Op 12 april  weer naar de kust naar Fingal Bay waar we ook op 13 april gebleven zijn.

Vandaar weer op 14 april het binnenland in naar Glouchester. Ook op 15 april zijn we in het binnenland gebleven en gekampeerd in Walcha.

Op 16 April zijn we weer richting kust vertrokken maar nog in het binnenland bij Dorrigo overnacht.

De volgende dag, 17 april nog steeds gekampeerd in het binnenland in Bellingen.

18 April weer bij de kust aangekomen en een camping gevonden in een natuur reservaat bij het plaatsje Wooli en daar op 20 april gekajakt.

21 April weer vertrokken naar Evans Head en daar op de camping overnacht.

Vandaar weer verder naar een camping in het Broken Head Nature Reserve waar we ook de volgende dag, 22 april gebleven zijn.

Op 23 april via de Gold Coast vertrokken richting Brisbane en overnacht in JacobsWell.

Vandaar op 24 april naar Brisbane gereden daar op een camping in Aspley gebleven tot we op 26 april de camper in geleverd hebben en s’avonds om 23.50 uur vertrokken zijn naar KL in Maleisië.

Daar zijn we de volgende dag, 27 april vroeg aangekomen en weer in het Royal Adelphi Hotel geslapen tot ons vertrek naar Amsterdam om 23.55 uur.

Op 28 april s’morgens om ca 7.30 uur zijn we met 1 uur vertraging geland in Amsterdam.

Groetjes Berthus en Dikkie.