Zewlf vind ik dat er een foto bij moet van alleen The Cats .op het podium. maar er waren zoveel mensen ,dat ik deze met de Burger vader uit Edam?Volendam er bij zal doen.
Mensen wat een genot als je er van houd (De palingsound) het was top. De organisatie was geweldig, en The Cats ,super alle waren aanwezig. Arnold met vrouw, Piet Veerman met zijn Neel. Neel is het kompas, Cees Veerman toch ook gekomen. jammer dat Jaap Schilder niet kon ,(ziek).Zelfs de Burgemeester van Edam?Volendam was weer opkomen draven, na de uit reiking van hun platina ,en door de platen maatschappij EMI_Bovema. voor 30.000.000 verkochten platen.JA u leest het goed. 30 Miljoen. ZE verdiende die hulde ,en eindelijk was het de week van en voor The Cats.. Eerst op Volendam bij Hotel spaander. en later dus de Fandag in Middenmeer. De oude beurs ,kraakte in zijn voegen,wat een feest.
Maar waakt u voor hetgeen nog niet is geweest een heuse storm, die zit nog in het vat,want een winter met slecht's een keer wind bft 9 . Dat is niet normaal. Of is het klimaat toch sneller aan het veranderen dan wij denken. Waar zijn de superstormen ,die ons eens beloofd zijn,.????
De Morag moes tgeheel vernieuwd worden het intrieur was verwoest door de brand, wij op zoek naar een ander scheepje. en ja hoor we konden samen aan boord komen mijn broer Cor en ik met nog een Egmonder. Gerard Koper. omdat Gerard niet goed kon zien ging die als kok te boek en ik als matroos ,maar ik was kok dus. Het bootje De m.s. louise van kapt.eigenaar Eltjo Visser. Hij had eerst samen met zijn maatje Renzo al en Louise gehad, zijn heiligdom was de oostzee. altijd houtvaart en soms was andere lading .dus met dat bootje meest de hele oostzee en alles er omheen aangedaan .was een mooi rustig schip.
Wat een mooi schip was net een jacht. helaas vaste dienst in de ierse zee we voeren in chater vanuit Liverpool .heel veel beleefd alle Havens van ierland en west en zuid Engeland aangedaan we hebben er ruim 9 maanden op gezeten .het had veel langer kunnen zijn.geweest was het niet dat hij op een vroege morgen ,in de Haven van Letterkenny , Donegal in brand vloog.. de oorzaak zal altijd in mijn hoofd blijven opgeslagen. wat we toen allemaal beleefds hebben .ook weer het vragen waard . er is al een boekje van uitgegeven dus. De m.s. Morag van kaptein eigenaar J.H. Ike. uit haren de reizen die wij er mee makten was kaptein Olthuys onze ouwe .pracht kerel. alleen de stuurman uit purmerend was een lul .kan ik nu wel zeggen .hijis volgens de laatste berichten al opgestegen.
Wat een mooi schip het was het 2de scheepje van kapteineigenaar Dhr Tuyl. uit groningen. hij had wat ik later allemaal vernam. in de oorlog heel veel gedaan met zijn eerste schip veel hollanders gered uit handen van de duitsers. Na de Brandaris kwam het schip der schepen mijn mooiste bootje de M.S. Morag.
de reisje met die pot gingen vrij vlot de tweede of derde weet ik niet meer maar we gingen van Oostende naar Bleith in engeland ,met een lading dakpannen.en na een etmaal varen kwamen we in een sneeuw storm terecht. die ouwe was niet zo betrouwbaar ,wat de koers betrof en zo liepen wij bij Whitby op de rotsen, god dank zonk het scheepje niet te snel .na veel gevroed en een lang vewrhaal wat ik opverzoek wel wil vertellen. werden we door 2 visserscheepjes de haven in gesleept waar wij zonken, het wat een tij haven (zoals gewoonlijk in Engeland) dus zonk hij tot het potdeksel. Na reparatie naar delfzijl toen over gestapt op de m.s. Brandaris.