13/11 Wees gereed met je hart altijd gericht op je Schepper God - Myriam Corsini, IT
13/11 Wees gereed met je hart altijd gericht op je Schepper God - Myriam Corsini, IT
Maria: In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
Ik zegen jullie. Ik ben met jullie in deze H. Rozenkrans en met jullie smeek ik om de genade van Onze Heer Jezus Christus voor ieder van jullie, voor ieder van Zijn kinderen, voor allen die smeken om Zijn genade voor hun persoonlijke situaties.
Mijn geliefde kinderen, jullie die besloten hebt de Heer met heel je hart te volgen, waarlijk, ik druk je aan Mijn boezem. Ik draag je aan Mijn boezem. Ik leid je op de wegen van deze aarde en til je op uit het lelijkste, meest pijnlijke toestand, Mijn kinderen.
Omarm dit kruis en draag het met heel je hart, met grote liefde, zoals Jezus voor jullie heeft gedaan, voor je redding om je uit deze dodelijke situatie te halen.
Oh, als je Hem toen had geaccepteerd, oh als je van Hem had gehouden, oh als je Hem had herkend, Mijn kinderen, dan zouden jullie vandaag allen op een nieuwe Aarde en in een nieuwe Hemel zijn geweest, in een nieuw leven. Je zou reeds de genaden van de Hemel hebben gehad en een leven in de oneindige vreugde van Liefde. Je zou reeds je voeten hebben gezet in deze prachtige Tuin, geurig met zoveel bloemen die aan jullie zijn gewijd, als offers van de Heer voor Zijn mooiste Lelies, die jullie, Zijn kinderen, zijn. Hij zou je op deze heilige plek hebben geplaatst, op deze plek waar je nooit meer iets nodig zou hebben, omdat de Heer je in alles zou steunen, Hij zou je Zijn eigen licht en Zijn eigen leven geven, je zou voor altijd bij Hem zijn.
Mijn kinderen, Mijn handen zijn verbonden met de jouwe. Mijn Hart is verbonden met jouw hart. Ik voel de slagen van je kleine hartje. Ik voel je in mij en ik streel je kleine hartje. Ik streel het, Ik troost het en geef het de kracht om door te kunnen gaan voor deze korte tijd die je nog rest op deze Aarde.
Met de Waarschuwing zal elk kind van God worden opgetild en naar een nieuwe plaats worden gebracht waar hij de gaven van de Heilige Geest zal ontvangen en voorbereid zal zijn op een nieuwe situatie hier op aarde, omdat de strijd moet worden uitgevochten, Mijn kinderen, en jullie zullen weer naar beneden komen. Velen van jullie zullen weer naar beneden komen met de gaven van de Heilige Geest om de weg te banen voor deze arme mensen die God hebben verstoten en zich bij Satan hebben aangesloten in deze hel die ook op aarde zal gebeuren, in deze hel waar ze doorheen zullen gaan. Zij, die zichzelf hebben gezocht omdat ze zich bij Satan hebben aangesloten en hun toevlucht hebben gezocht op deze aarde. Ze hebben hun gedachten, hun perspectieven gericht op deze wereld, een wereld die nu zal eindigen. Niets zal overblijven van wat jullie zien staan, niets, alles zal worden vernietigd. De aarde zal met de grond gelijk worden gemaakt. Alles zal nieuw worden na zuivering en een nieuw volk, een nieuwe generatie zal groeien in absolute trouw aan zijn Schepper God.
Dit is wat God wil en God bereidt deze weg voor Zijn kinderen voor, om ze altijd bij Zich te hebben en alles van Zichzelf aan hen toe te wijden. Zie, Hij staat op het punt de situatie weer in Zijn handen te nemen, de situatie weer tot Zich te nemen en te leiden. Hij zal Zijn hand op ieder van jullie te leggen, zoals het Zijn bedoeling was om een paradijs te scheppen voor Zijn kinderen, deze aarde voor Zijn kinderen, om onmiddellijk bewoond te worden, zelfs toen al in de schepping. Hij zal uiteindelijk in dit voornemen slagen, omdat veel kinderen Hem werkelijk in absolute trouw zullen volgen.
Organiseer Gebedscenakels. Dit is een Heilig Cenakel. Hier, op deze Heuvel, ben ik altijd bij jullie en samen met Mij is de hele Hemel. Hier zijn Engelen die deze plek beschermen, in cirkels dansen, op deze plek om jullie allen gezondheid te brengen en prachtige gaven voor een nieuw leven. Kom, mijn kinderen, laten we intens en onophoudelijk bidden. De tijd hangt nu aan een zijden draadje. Er kan elke dag, elk moment van alles gebeuren. Wees gereed met je hart altijd gericht op je Schepper God. Heb Hem altijd lief en aanbid Hem in elke situatie. Omarm je kruis. Amen. Nog een klein beetje, nog een klein beetje, Mijn kinderen, Ik verzeker jullie, nog een klein beetje.
18/11 Word gewassen in het Bloed dat voor jullie werd vergoten - Marie Catherine, FR
18/11 Word gewassen in het Bloed dat voor jullie werd vergoten bij Mijn lijden - Marie Catherine van de Verlossende Menswording, FR
Lezing: Boek Spreuken 9:1-18
Woord van Jezus Christus:
Dochter van Liefde, Licht en Heiligheid gezegend door de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, ontvang, voor Mijn kinderen, de stem van Wijsheid in deze laatste tijd van keuze. Deze boodschappen zijn oproepen, aan ieder van jullie, om een definitieve keuze te maken. Alles is duidelijk in deze beschrijving, de ziel kan zichzelf erin vinden.
In de wereld van vandaag is in haar toestand zo onrustig en bedreigend, en niemand van jullie kan het verschil tussen Wijsheid en Dwaasheid ontkennen. Jullie hebben de Hemelse oproepen gehoord en de oproepen van degenen die zich verzetten tegen de stem van de Hemel.
Jullie hebben dagelijks, tientallen jaren lang, jullie aan de ene of de andere kant geplaatst, hetzij:
- om Christus te volgen door lid te blijven van Zijn Volk, van Zijn Kerk, en om in Hem en met Hem, het Mystieke Lichaam, nauw verbonden in Zijn Liefde;
- of, op zoek naar afleiding, naar de andere voorstellen gekeken, en vrolijk de rechtvaardigheid van Geloof en zijn regels van zielsbescherming ontkend;
Het is je nederigheid en eerlijkheid die je kunnen helpen redden.
Je bent alleen in je beslissing: als je alleen vertrouwt op je kennis, die zo vervormd en gemanipuleerd is door de illusies die het kwaad biedt, of je verlangens om uniek en vrij te zijn volgens je perceptie, kies je voor valse vrijheid en het risico van verderf. Alleen God kan je bevrijden, je redden en je gelukkig maken.
Kom daarom vol vertrouwen tot gebed, een middel van gesprek dat alleen de ziel kan begrijpen, en maak gebruik van de Goddelijke Aanwezigheid. Beleef, Mijn gewonde kinderen, deze persoonlijke ervaring waarin Ik je met zoveel tederheid en kracht opwacht om je te bevrijden, om je te genezen.
Duisternis, heel duidelijk in de dreigende wanorde van de natuur die snel toeneemt, en ook in de chaos die duidelijk aanwezig en alomtegenwoordig is, die aftakeling veroorzaakt in alle sferen van menselijke activiteit die alleen oorlogen belooft, alleen smerige mishandeling, alleen rampzalige immoraliteit jegens zwakke mensen van alle leeftijden: een systeem van verval dat helaas heel goed is gevestigd in zeden en wordt beheerd door een autocratisch bestuur waar de burger anoniem is, onderdanig in een overheersing die leidt tot wanhoop.
De Kerk van Christus, Mijn volk, wordt vervolgd en wordt enorm verzwakt door projecten die haar aangaan, maar vreemd zijn aan de Wil van God, die haar tot verdeeldheid leiden. Ze moet nog een tijdje smaad lijden, naar het voorbeeld van haar Meester Christus.
De tijden die ten einde lopen zijn die van beproeving, die de Mens zijn toegewezen in zijn terugkeer naar de Eeuwige Vader en zijn intrede in zijn Verlossing. Dit zijn de tijden waarin goed en kwaad naast elkaar zullen bestaan tot het einde, waar Lucifer voor het eerst werd neergeworpen en probeerde een heerschappij voor zichzelf te vestigen.
Deze gevallene heeft altijd geweigerd Mijn Goddelijkheid ¨Jezus Christus ware God en ware Mens¨ te accepteren, en de rol van Mijn Moeder, die boven de Engelen werd geplaatst. Hij zocht uit trots en hebzucht om Mijn plaats en passende Schepping voor zichzelf te verkrijgen. Overal zaait hij verwarring en verdeeldheid.
Zijn bovennatuurlijke situatie geeft hem kennis, superieure vaardigheden en de sluwheid van slimme bedrieglijke toespraken. Gods kinderen raken gemakkelijk in de war of worden ingenomen, en velen associëren zich met zijn theorieën en werken. In zijn taal wordt het beeld van de Vader bewaard en de Woorden van het Evangelie worden ook vakkundig geciteerd, waardoor de gelovigen de indruk van Waarheid krijgen in wat ze herkennen en liefhebben. Op deze manier geplaatst, suggereert het beeld van een vaderlijke God in een wereldwijde Kerk de gezegende mogelijkheid om vertegenwoordigers en leiders te hebben van veel verschillende naties en religies. Voor de globalisten wordt de Christelijke Kerk een minderheids- en sektarische religie.
Het doel van de boze is om een goddelijke titel te verkrijgen, de enige manier om te regeren, gelovigen te verzwakken en hen te verdelen door wantrouwen, valse en beschuldigende argumentatie.
In de zwakke en enigszins trotse menselijke geest, die hunkert naar eer en macht, is het argument tegen een Driemaal Heilige God een doelwit. Het argument van de evolutie van de wetenschap dient om de zwakte van de Schepping te overtreffen en goed te maken. De trotse menselijke geest is er reeds in geslaagd om mensen te onderwerpen aan alle experimenten en aanpassingen die hen worden opgelegd en dodelijk zijn. Dan komt het idee van verheven vrijheid en rechten die niettemin neerkomen op het genot van de zintuigen die in wanorde, verdorvenheid en uiteindelijk in overdaad in alles en in de totale verzadiging en desorganisatie van de persoonlijkheid worden geleefd.
Mijn kinderen, welk beeld heb ik voor jullie geschilderd? Het is dat van de levensstijl die op dit moment op aarde wordt gedeeld. Er zijn een klein aantal mensen die een gezond en waardig leven hebben geleid, die bovendien zullen volharden en die er zullen zijn na de zuiverende beproevingen.
Mijn doel is om jullie te vragen om een moment van eerlijke observatie, in je persoonlijke leven, en een snelle blik op de onomkeerbare wereldwijde verwoesting en de urgentie om je (de) kinderen te beschermen tegen deze angstaanjagende en verwoestende valstrikken. Dit zijn noodzakelijke reflecties om het pad te kennen dat je, bewust of onbewust, hebt gekozen.
Mijn kinderen, geschapen naar het Beeld van God, je Schepper Vader: herontdek met vreugde het prachtige wezen dat je bent. Herontdek alles wat je definieert in de adel van de mens geschapen naar Zijn Beeld en in Zijn Liefde. Zie de gaven en genaden die je ondersteunen in de toe-eigening van je Verlossing.
En word bevrijd van alles wat je aan het kwaad onderwerpt door Mijn Hand die op je is gelegd. In Mijn Genade verlang Ik je te vergeven en je te genezen van je onreinheden en wonden. Word gewassen in het Bloed dat voor jullie werd vergoten bij Mijn Lijden, ondergaan voor jullie die tot Mij komt. Neem Mijn uitgestoken Hand aan als offer om je uit deze duisternis te verwijderen en je permanent in het eindeloze Licht te houden.
5/11 Overwinning zal alleen komen door je verlangen om God te behagen in alle omstandigheden - Gerard, FR
5/11 Overwinning zal alleen komen door je verlangen om God te behagen in alle omstandigheden - Gérard, FR
Maria: Mijn lieve kinderen, velen van jullie twijfelen. Waarom twijfel je aan God, is Hij niet de Meester van alles wat bestaat? Je ziet overal kwaad. Wat je doet twijfelen is wat je hoort op het nieuws, in kranten die in handen zijn van de machten van het occulte, van de rijken die niet willen dat je verandert wat er bestaat in hun voordeel. Heb vertrouwen. Bid en vraag mij, vraag Mijn Zoon dat dit alles verdwijnt. Je begrijpt dat God wil dat Zijn kinderen gehoorzaam zijn aan Zijn Woorden, aan Zijn warmste verlangens, dat wil zeggen, vol Liefde en dankbaarheid jegens Hem en jegens je naaste: de 2 Geboden die Hij aan Mozes gaf, die je moet respecteren. Ik hou van jullie. Heb elkaar lief. Heb Ons lief. Amen †
Jezus: Mijn lieve kinderen, Mijn Vrienden, de overwinning zal alleen komen door jullie verlangen, jullie verlangen om God te behagen in alle omstandigheden. Bid, heb lief, wees liefdadig, veroordeel degenen die je ontmoet niet. Ik zie zoveel discussie, geroddel. Jullie zullen jezelf herkennen, jullie die deze boodschap lezen, jullie zullen ofwel blij zijn om ze te lezen of jullie zullen je zorgen maken over wat je leest. Ik hou van jullie. Amen †
Jezus, Maria en Jozef, wij zegenen jullie in de Naam van de Vader, en van de Zoon, en van de Heilige Geest. Moge jullie Liefde waarachtig zijn. Luister naar wat Ik jullie vertel en jullie zullen erin slagen om in deze wereld God te zoeken in alles wat jullie ervaren. Ik ben die is. Amen †
Moge er vrede heersen in jullie harten. Ik ben het Hart dat liefheeft. Amen †
"Ik wijd de wereld toe, Heer, aan Uw Heilig Hart",
"Ik wijd de wereld toe, H. Maagd Maria, aan Uw Onbevlekt Hart",
"Ik wijd de wereld toe, H. Jozef, aan Uw vaderschap",
"Ik wijd de wereld toe aan U, H. Michaël, bescherm haar met Uw vleugels." Amen †
17/11 Genoeg, teveel kinderen zijn gevallen! Zeg NEE tegen oorlog - Angelica
17/11 Genoeg, te veel kinderen zijn gevallen! Zeg, "NEE TEGEN OORLOG!" - Angelica, IT
Maria: Kinderen, verenig jullie allen als nooit tevoren, bid en wees verontwaardigd, dat er een einde komt aan de conflicten op deze aarde! Genoeg, te veel kinderen zijn gevallen! Zeg, "NEE TEGEN OORLOG!" maar zeg het hardop, iedereen kijkt weg! Deze conflicten zouden zich als een lopend vuurtje kunnen verspreiden en je zou het niet merken en daarom roep ik alle volkeren van de aarde op om verontwaardigd te zijn over conflicten! Gebruik geen geweld, alleen verontwaardiging!
Doe dit in de Naam van God, doe dit en voel de pijn in je hart!
PRIJS DE VADER, DE ZOON EN DE HEILIGE GEEST.
Kinderen, Moeder Maria heeft jullie allen gezien en heeft jullie allen lief vanuit de diepten van Haar Hart.
20/11 Je hoeft je niet te laten roosteren - Niburu
20/11 Je hoeft je niet te laten roosteren - Niburu
De Britse onderzoeker Barrie Trower maakte in 2014 reeds bekend dat schoolkinderen in Engeland (en ook bij ons) worden geroosterd en dat meisjes een grote kans lopen onvruchtbaar te worden.
We zijn nu tien jaar verder en de aanslagen op ons lichaam vanwege de gevolgen van straling zijn alleen nog maar vele malen groter geworden, maar gelukkig zijn er ook oplossingen. De gevolgen van straling op het menselijk lichaam is misschien wel één van de grootste problemen van onze tijd en ook de meest genegeerde.
We meten alles tot op de centimeter of de milligram nauwkeurig. Hoeveel PFAS in het water, hoeveel microplastics in ons lijf of hoeveel CO2 er in de lucht zit. Alles wordt gemonitord, soms van minuut tot minuut.
Wat wordt er in die meetwoede over het hoofd gezien? Wat dacht je van straling. In deze eeuw is de EMF straling, door smartphones en masten, exponentieel toegenomen. Met allerlei onzichtbare gevolgen.
Elektromagnetische velden (laag- en hoogfrequent) zijn helaas onzichtbaar, je ruikt en proeft ze niet. Toch zijn ze vele malen schadelijker dan roken en bijvoorbeeld asbest. Als iemand staat te roken en je krijgt last van je luchtwegen dan snapt iedereen dat dit komt door de sigarettenrook, bij straling is dit helaas niet mogelijk behalve als je de link tussen je klachten en bijvoorbeeld hoogfrequente straling hebt gelegd. Bij sigarettenrook kun je jezelf beschermen door er met een grote boog omheen te lopen. Bij EMV is dit helaas niet mogelijk, overal waar je komt tegenwoordig wordt je bestraalt, deze straling gaat dwars door muren heen. Het is in Nederland zo erg dat je geen stralingsvrij plekje meer kunt vinden, zeker buiten niet. Nederland is met 'trots' het dichtstbevolkte zendmast landje ter wereld.
Hoogfrequente straling is afkomstig van alle draadloze apparatuur en bijvoorbeeld zendmasten en dit is (naar mijn bescheiden mening) de grootste boosdoener omdat hoogfrequente straling het grootste bereik heeft en bijna iedereen een smartphone heeft tegenwoordig die continue, 24/7 staan te blazen.
Vluchten kan niet meer en dus wordt het hoog tijd om zelf iets te doen als je niet het risico wilt lopen met allerlei nare gevolgen van die straling geconfronteerd te worden.
Ook is het een gegeven dat sommige mensen meer gevoelig zijn voor de gevolgen van straling dan anderen. Althans die merken het eerder omdat ze meer gevoelig zijn, maar de nadelige effecten van die straling tellen voor iedereen, ook al ben je wat minder gevoelig en merk je op dit moment niets.
Veel mensen kiezen er dan ook voor om zich te beschermen met een persoonlijke Polarizer. Dat is een prima oplossing natuurlijk, maar er is nog meer wat je zou kunnen doen als je dat zou willen.
Want, er is ook een Polarizer beschikbaar voor je eigen huis. En die oplossing heet de Levensveld Polarizer.
De Levensveld Polarizer is een antennesysteem dat een oneindig breed gamma van golflengtes absorbeert, concentreert, hergroepeert, inverteert en opnieuw uitzend. Deze versie is speciaal ontwikkeld voor ruimtes zoals uw huis en werkomgeving. Want via het stopcontact versterkt u de werking en is het bereik groot genoeg.
Bergkristal, daarentegen, is een heldere kwartsvariant en wordt beschouwd als een krachtige energetische steen. Het wordt vaak gebruikt om de energie te versterken, te zuiveren en te harmoniseren. Bergkristal wordt geassocieerd met helderheid, focus, balans en het versterken van intenties. Het wordt ook gebruikt bij meditatie en spirituele praktijken vanwege zijn veronderstelde vermogen om de geest te verhelderen en te versterken.
Toermalijn staat bekend als een sterk aardende steen met beschermende eigenschappen. Het wordt gezegd dat toermalijn negatieve energie en straling absorbeert en transformeert, waardoor het een gunstige steen is om te gebruiken in omgevingen met veel elektronische apparaten. Toermalijn wordt ook geassocieerd met het balanceren van emoties, het verminderen van stress en het bevorderen van ontspanning.
De combinatie van toermalijn en bergkristal wordt soms gebruikt om een synergetisch effect te creëren, waarbij de eigenschappen van beide stenen worden versterkt. Volgens sommige opvattingen kan de bergkristal de energie van de toermalijn versterken en verfijnen, terwijl de toermalijn de bergkristal kan helpen aarden en beschermen tegen overstimulatie.
Het koper en de Polarizer Plate zorgen voor een sterk omgevormd energieveld dat wordt aangevuld met de werking van het bergkristal en toermalijn.
Hoe werkt de Levensveld Polarizer?
Wanneer koper en kristal gecombineerd worden, ontstaat er een synergie die mogelijk positieve effecten kan hebben op het welzijn van mensen. Sommige mensen geloven dat het dragen van koperen sieraden met kristalstenen kan helpen bij het balanceren van de energie in het lichaam, het verbeteren van de focus en het verlichten van stress en spanning.Koper en kristal worden ook gebruikt om de omgeving positief te beïnvloeden. Men gelooft dat ze de ruimte kunnen zuiveren van negatieve energieën en een kalmerende en harmoniserende sfeer kunnen creëren. De Levensveld Polarizer is daarvan een voorbeeld. In de Levensveld Polarizer worden de Lakhovsky Antennen in het klein gebruikt. Deze worden in direct contact gebracht met de kristallen. De kristallen zijn per Levensveld Polarizer verschillend, variërend van bergkristal, rozenkwart en amethist tot hematiet, toermalijn en shungite.
Gebruik van de Levensveld Polarizer
Om de elektrische systemen thuis en op het terrein te polariseren, hoeft u de Polarizer alleen maar in een stopcontact te steken. Het hele bedradingssysteem wordt dan een krachtige antenne. Harmonieuze trillingen zullen over het hele perceel worden uitgezonden.
De elektrische velden van alle apparaten die op het bedradingssysteem zijn aangesloten, zullen in harmonie zijn met de biologische levenssystemen. Er is slechts één polarizer nodig voor elk elektronisch bedradingssysteem.
Wanneer het huishoudelijke elektrische bedradingssysteem geaard is met het waterleidingnet, zoals in veel landen vereist is, zullen ook de elektrische patronen van de stoffen in het water gecorrigeerd worden. Het water zal verkwikkend worden in plaats van energie te verspillen en de voordelen zijn groter dan van welk commercieel gedestilleerd water dan ook dat wij hebben getest.
Vanaf vandaag is de Levensveld Polarizer Plus beschikbaar in de Orjana webshop.
Voor de liefhebbers is er ook de Levensveld Polarizer Pro in een iets andere uitvoering met hematiet.
Hematiet, een krachtige steen die bekend staat om zijn aardende eigenschappen, vult de samenstelling van de Levensveld Polarizer Pro aan door stabiliteit en bescherming te bieden. Het helpt om negatieve energieën af te weren en een gevoel van veiligheid en geborgenheid te bevorderen. Met hematiet in zijn kern biedt de Polarizer Pro een extra laag van bescherming tegen energetische verstoringen, waardoor een veilige en rustgevende omgeving wordt gecreëerd.
Je ziet het niet, je ruikt het niet en je proeft het niet, maar aan alle kanten en bij iedere stap die wij doen worden we gebombardeerd door straling. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om niets te doen en hopen dat de gevolgen op de lange termijn wel mee zullen vallen. Dat is gelukkig een keuze die iedereen heeft, maar voor hen die wel wat willen doen, zijn er gelukkig tegenwoordig ook de nodige oplossingen.
20/11 Interview met Bisschop J. Strickland - O Crux Ave - 3
Ik woon in een huis alleen, het heeft muren, het heeft sloten. De maatschappij zegt gelukkig dat ik het recht heb om in een huis te zijn en niet geen deuren te hebben en mensen gewoon in en uit te laten paraderen en te nemen wat ze willen. Op de schaal van naties, hebben naties hetzelfde recht om grenzen te hebben, om systemen te hebben waar mensen welkom kunnen zijn in de juiste omstandigheden wanneer die autoriteit van de staat wordt gebruikt om te oordelen dat het gunstig is voor de staat en voor het individu dat deze persoon komt. Ze kunnen een aanvraag indienen en legaal binnenkomen maar de huidige staat van deze natie en van wat ik begrijp in andere landen, en echt overal in Europa dat grenzen worden genegeerd, dat is niet van Christus.
Dat is niet de waarheid dat de heiligheid van elke menselijke persoon niet wordt bewaard en het is chaos. Het is zeker dat alle immigranten geen slechte mensen zijn, velen van hen zoeken enkel naar een beter leven. Maar als je geen wetten hebt en geen grenscontroles, dan komen de slechteriken binnen. Ik bedoel, als het hier in de VS, hier in Texas, verplicht was, geen sloten meer op je deuren en je iedereen binnen moest laten, dan zouden er veel goede mensen zijn die zouden zeggen: mag ik binnenkomen en opwarmen of afkoelen of een slokje water of wat eten halen?
Maar het zou ook de slechteriken toestaan die zeggen: ik ga je vermoorden en stelen wat je hebt. Dat is wetteloosheid, het is chaos. En het feit dat mensen in de Kerk, te veel bisschoppen, het promoten alsof het iets goeds is, is voor mij waanzin en het is zeer destructief voor een goed geordende samenleving die ons toestaat vreedzaam te leven en ons toestaat elkaar echt te respecteren. Niet elke valse boodschap tolereren waartoe iemand besluit, maar een gestructureerde samenleving die iedereen begeleidt om te leven volgens de natuurlijke wet en de basiswaarheid die beschikbaar is voor iedereen, of ze nu een gelovige zijn of niet.
X: Msgr, deze redenering van jou is duidelijk, het is evident. Het gebrek aan helderheid is niet normaal, er is iets dat we niet weten achter de schermen, je noemde andere landen. Frankrijk heeft de traditie in zijn geschiedenis om buitenlanders te verwelkomen. Maar nu komen buitenlanders massaal, denken het recht te hebben om de wetten van het land te veranderen in de Sharia, een religie die diepgaand intolerant is, te denken dat iedereen die Mohammed niet volgt een zielloos dier is.
We hebben basilieken, kerken, kathedralen waar er meer dan duizend per jaar letterlijk worden verbrand. Hoe kan het dat de hiërarchie van de Kerk die een paar kilometer van Frankrijk ligt, Rome, Italië, waarom is het dat sommigen van deze hiërarchie hogerop niet zien wat je zo duidelijk hebt uitgelegd? Is er nog een andere reden? Is er een geheim, omdat het iets abnormaals is in deze blindheid of zogenaamde blindheid?
J: Ik zou het de rook of mist van Satan noemen. Ik bedoel het is moeilijk om je vinger erop te leggen maar het is de enige verklaring. Het kwaad heeft de geesten van te veel mensen in de wereld en te veel mensen in de Kerk verduisterd. Dat is wat Satan wil doen. Dat is wat er gebeurde met Adam en Eva. Hij verduisterde hun intellect om te geloven dat God tegen hen loog en ze vielen. We zijn allen zondaars en ik denk dat Satan een feestdag heeft in onze wereld en helaas in onze Kerk. De realiteit van het kwaad is gepersonifieerd. Het is Satan en zijn handlangers en de demonische bezetenheden. Het is echt. Satan is een sluwe, sluwe, kwaadaardige entiteit en het is zelfs nog verraderlijker als je weet dat er mensen bezeten zijn door demonen. Maar ik denk dat deze mist echt de hele mensheid bedekt.
En hoe moeten we uit deze mist zien te komen, dan zijn we terug bij Jezus Christus. Het is Zijn Licht. Ik weet dat Jezus Christus het licht van de Waarheid is. Hij helpt je door de duisternis heen te zien. In mijn leven ben ik vaak te naïef geweest maar die naïviteit valt af hoe dichter ik bij het Licht van Christus kom en ik kan het duidelijk zien. Er is grote zondigheid en corruptie die bijdraagt dat het individu niet door de mist heen kan zien. Dat is ook een deel ervan. Te veel bisschoppen en priesters zijn op de een of andere manier corrupt en niet bereid om zichzelf gewoon op hun knieën te vernederen voor de Heer, om vergeving te vragen en die corruptie los te laten. Het is alsof ze proberen om beide kanten te spelen en het werkt niet.
Ik denk wanneer je die houding hebt je de waarheid niet ziet. Je kunt de waarheid niet zien. Je zult jezelf niet toestaan om de waarheid te zien. Het zijn mensen die aan de touwtjes trekken in de regering en op plekken als de VN, die heel vaak geen mensen van de waarheid zijn en als je ze samenbrengt, wordt het echt een duivelse kracht die de mensheid bedreigt. We moeten ons daar allen van bewust zijn, we kunnen ons overweldigd voelen als je je ervan bewust wordt, maar klamp je nogmaals vast aan Christus. Wees niet bang, maar wees je er heel erg van bewust dat er echt krachten zijn die het prachtige land Frankrijk willen vernietigen. Krachten die de VS willen vernietigen, krachten die de katholieke Kerk willen vernietigen en hun doel is om in een positie te komen waarin ze God zijn in praktische zin.
Ze hebben de leiding, we weten dat ze geen God zijn, ze zullen dat nooit zijn en ze zullen uiteindelijk niet zegevieren. We hebben despotische heersers door de eeuwen heen gezien en die despotische heerschappij kan ernstige schade aanrichten als het kwaad individuen in zijn greep krijgt en die individuen dan een groep worden. We hebben allerlei verschillende namen voor die groepen maar het wordt een kracht om rekening mee te houden en we hebben vandaag de dag te maken met die krachten in de wereld.
Ze promoten dingen als: laat de naties geen grenzen hebben, vernietig de naties zodat we allen kwetsbaar zijn voor de macht die zegt dat we multinationaal zijn. We zijn wereldwijd en we gaan controleren wat je in je leven kunt doen. En uiteindelijk zeggen ze te vaak tegen je: nee je kunt niet trouw zijn aan wat je gelooft dat Jezus Christus leert omdat dat ons plan om alles te controleren in de weg staat.
M: Precies, uwe excellentie in Frankrijk hebben ze de Franse Revolutie meegemaakt en de Heer had de koning gevraagd het land toe te wijden aan het Heilig Hart en hij deed het pas in zijn testament. Het Heilig Hart was het antwoord. Hoe zie je het Heilig Hart als het antwoord? Ik weet dat het een speciale toewijding van je is, hoe kun je het in de wereld, in de Kerk, in onze gezinnen implementeren?
J: Ik ben blij dat je die vraag stelt omdat het de andere pijler van ons geloof aankaart die essentieel is en dat is de onbevlekte Maagd Maria en het beste programma dat we kunnen hebben om het Heilig Hart van Christus te promoten is Maria, die altijd haar Zoon, Onze Redder, de Zoon van God verwijst. Het beste programma om het Heilig Hart te promoten is om het Onbevlekte Hart van Maria te promoten. Hoe doen we dat? Door de rozenkrans te bidden. Door de rozenkrans groeien we dichter naar het Onbevlekte Hart van Maria en zij zal ons dichter bij het Heilig Hart van haar Zoon brengen.
Ik heb mijn tocht beschreven als Maria die mij bij de rozenkrans meeneemt en soms omdat ik een zondaar ben en ik zwak en dom ben maar soms sleept ze mij dichter naar de Heilig Hart van haar Zoon. Gelukkig leer ik steeds meer om samen te werken met de Heilige Maagd Maria en om Hem steeds dieper te leren kennen in zijn Heilig Hart. Maar voor mij is dat precies wat we moeten doen voor elke ziel in de kerk en in de wereld om het Onbevlekte Hart van Maria te leren kennen en Maria zal ons door haar Onbevlekte Hart nooit laten stoppen. Ze zegt oké, mijn kinderen, bedankt dat jullie naar mij toe zijn gekomen, ga nu naar mijn Zoon en Zijn Heilig Hart, dat moet een wereldwijde evangelisatie zijn, dat gebeurt gelukkig wel, maar het moet op veel diepere, meer doordringende en diepgaande manieren gebeuren dat elke persoon op de planeet de Onbevlekte Maagd Maria leert kennen, haar Onbevlekte Hart, een echt menselijk hart dat door de genade van God beschermd is tegen zonde.
Ze werd beschermd tegen zonde vanaf het moment van haar bestaan, dan wijst ze naar het Heilige Hart, dat is een menselijk zondeloos hart en ook een Goddelijk hart, het hart van Gods zoon die ons altijd naar de Vader zal leiden. Ik ben blij dat je die vraag hebt gesteld, want die twee pilaren zijn de pilaren waar ik mij aan vastklamp, onze Heer in de Eucharistie en de Heilige Maagd Maria. Dit zijn de pilaren van het welbekende visioen van de H. Don Bosco.
Wij zijn deze Kerk in een vreselijke storm. We hebben het gehad over de burgeroorlog, we zitten er middenin, de storm is verwoestend, maar de pilaren zijn sterker dan ooit en hoe meer we individueel en als Kerk vastgeketend blijven aan die pilaren, de Eucharistie en de Heilige Maagd Maria, hoe meer kracht, vreugde en hoop we hebben en hoe meer licht we zien om ons door deze storm heen te leiden.
20/11 Interview met Bisschop J. Strickland - O Crux Ave - 2
Het woord van God is altijd betekenisvol, mooi, maar vooral betekenisvol als het wordt verkondigd als onderdeel van de Heilige Mis. Ik geloof dat er een hiërarchie is die de taak heeft om bruggen te bouwen en mensen dichter bij Christus te brengen, en dat we ons allen meer diepgaand tot de Heer moeten wenden, ons tot Jezus Christus moeten wenden, niet als een Heer die ergens in het verleden ver weg aanwezig was. Maar dat Hij hier bij ons is, Hij is aanwezig in elk tabernakel en in elke opgedragen Misviering en bij elk altaar van Eucharistische Aanbidding.
We moeten onze ziel afstemmen op die waarheid en Christus ons de antwoorden laten geven op de individuele katholiek, welke vorm van de Mis ze ook bezoeken. Hoe kan ik eerbiediger zijn, hoe kan ik me dieper bewust zijn dat brood en wijn Hem worden in die liturgie, in die Heilige Mis, hoe kan ik anderen helpen zich meer bewust te zijn. Ik geloof dat als we Jezus Christus centraal stellen, al deze onrust - niet van de ene op de andere dag - waarmee we worden geconfronteerd zal beginnen te vervagen. Ik denk dat we elkaar moeten aanmoedigen en aansporen om Jezus Christus dieper te leren kennen en ik geloof dat we een oordeel moeten vellen over wat er aan de hand is, niet een ander persoon veroordelen.
Het oordeel dat ik vel is dat degenen die de liturgie verdraaien, zelfs praten over wat voor standpunt ze ook hebben, als ze praten over het veranderen van de basiswoorden van de consecratie, het veranderen van het basisritueel, dan geloof ik dat ze zich tot Christus moeten wenden en Hem dieper moeten leren kennen. Ik bedoel, de enige reden waarom mensen luisteren naar deze man uit het Noordoosten van Texas die in 1958 is geboren, het is omdat ik weet dat Jezus Christus aanwezig is in de Eucharistie. Ik breng er zoveel tijd door als ik kan en gelukkig ben ik nu ontheven van mijn verantwoordelijkheden als bisschop van een bisdom.
Ik heb nu meer tijd en ik gebruik die tijd om soms in stilte tijd door te brengen met de Heer en eerlijk gezegd denk ik dat hoe meer ik leer en lees, ik de rozenkrans bid, ik het steeds meer nodig vind om gewoon daar te zitten en de Heer tot mij te laten spreken. En ik spreek tot de Heer om gewoon te luisteren naar het zijn in Zijn Aanwezigheid en het kennen van dezelfde Heer waar we over lezen in de evangeliën, dezelfde Heer die is verschenen aan de H. Petrus toen hij op het punt stond Rome te verlaten en verscheen aan de H. Paulus en hem bekeerde van een vervolger van het lichaam van Christus tot één van Zijn grote apostelen, het dezelfde Jezus is in onze tabernakels. Hij is bij ons en ik hou vooral van de Eucharistische Aanbidding.
Wat ik heb geleerd over de Eucharistische Aanbidding in sommige van de lezingen en gewoon daar zijn, is waar een priesterleven zou moeten beginnen en eindigen. In de Eucharistie, tijdens de mis en echte tijd doorbrengen met de Heer. Dat is echt niet hoe ik ben opgeleid. Zeker ik ben opgeleid en geloofde in de ware Aanwezigheid maar de mis zoals ik werd gepresenteerd in het priesterschap en als bisschop, is de mis één van de vele dingen dat een priester doet. We moeten dat verschuiven. Ik denk dat veel van de jongere priesters dat beter leren dan ik deed.
Leren dat wie een priester echt is, een man van de eucharistie is en van daaruit alle sacramenten uitstraalt. Het zijn allen uitdrukkingen zijn van Christus. De eucharistie is de meest glorierijke omdat het Christus Zelf is die fysiek aanwezig is maar de schoonheid van Christus is in de Biecht. Christus vergeeft de zondaar. We moeten mensen helpen dat te begrijpen en een priester moet degene zijn die de man van de eucharistie is en de sacramenten. Alle andere zaken van de Kerk moeten door iemand anders worden gedaan. We moeten terugkeren naar dat soort begrip. Dit is niet alleen 24 uur per dag in de kerk zijn, maar er lang genoeg zijn en sterk genoeg om naar de zieken te kunnen gaan om te onderwijzen, om naar de gemeenschappen te gaan en Christus te brengen, want die man kent Jezus Christus echt.
In mijn ervaring, denk ik dat we in de Kerk dat scenario een beetje hebben omgedraaid en het is alsof de priester druk bezig is met alles onder de zon. We zijn allen zo druk met dit programma en dat programma en het doen van goede dingen, maar zoveel Heiligen hebben tot ons getuigd als we maar dichter en dichter bij het Heilig Hart van Christus komen, Hij de dingen zal doen die gedaan moeten worden. Hij zal genezing brengen, hij zal harmonie en vrede brengen. Hij zal begrip brengen waar duisternis is. Hij zal dat wonderbaarlijke werk voor ons doen door ons, maar door Zijn kracht als we Hem echt kennen en ik denk dat we dat echt moeten benadrukken vooral voor priesters.
M: De beste vriend van mijn zoon is een seminarist en hij werd uit het seminarie gezet omdat hij vroeg waarom ze op het seminarie de woorden van de liturgie veranderden. Ze vertelden ze hem duidelijk dat hij zijn leraren niet vertrouwde en hij moest een jaar vrij nemen om te beslissen of het echt zijn roeping was. Hij kijkt nu naar een andere plaats waar ze hem zullen accepteren. Wat zou je zeggen tegen deze seminaristen die zo vurig zijn voor de Heer en die zichzelf in deze posities bevinden waar ze niet gewenst zijn en toch zijn priesters zo nodig?
J: Nou het is tragisch en ik heb zelf met zulke jonge mannen gesproken en priesters die in feite zijn verwijderd omdat ze niet bereid waren om mee te gaan met iets waarvan ze wisten dat het verkeerd was, een schending van de Kerk en haar leringen, en ze zijn helaas te talrijk om op in te gaan, maar we moeten de waarheid kennen. Ik denk dat dat de reden is dat ik de nadruk leg op het kennen van Jezus Christus, omdat Hij de waarheid belichaamt, Zijn Eucharistisch gezicht is het gezicht van de waarheid en ik prijs die seminarist voor het uitspreken en zeggen dat je dit niet kunt doen.
De Kerk gaat over een discipline, en nogmaals ik zou die priesters, die professoren willen aansporen om Jezus Christus dieper te leren kennen en de enige manier om Christus te volgen in onze menselijke omstandigheden is in de hiërarchie die Christus heeft gesticht. Christus heeft de kerk gesticht die hiërarchisch is en daarom heb ik reeds gezegd dat de synodaliteit niet katholiek is. Katholiek betekent universeel, het betekent een hiërarchie die altijd nederig knielt voor god, knielt aan de voeten van Zijn Zoon Jezus Christus, smeekt om de leiding van de Heilige Geest, maar in nederigheid moet de hele Kerkelijke hiërarchie eerst geleid worden door die waarheid.
En de waarheid is God, en dan worden we geroepen om te volgen wat ze zeggen in die Geest. Ik bestudeerde de H. Thomas van Aquino en ik had grote moeite om echt gehoorzaam te zijn. Dat is waar deze seminarist het over heeft. Hij moet gehoorzaam zijn aan Christus en Zijn Kerk en niet aan seminarieprofessoren die hun eigen ding doen. Teveel daarvan werd gepromoot in mijn vroege leven zelfs voordat ik naar het seminarie ging. In de jaren 60 en 70 was er veel experimenteren en eerlijk gezegd moedigde de hiërarchie dat op dat moment aan. Daarna probeerden ze dat in te dammen en in te perken en het creëerde veel verwarring en helaas hebben sommigen besloten dat constant experimenteren is waar de Kerk om zou moeten draaien.
Ik weet zeker dat veel mensen misschien denken: Oh, hij is simpel, maar ik ben blij dat ik simpel ben. Maar het is echt vrij simpel om te zeggen dat de waarheid Jezus Christus is en dat Hij Degene is aan wie we altijd trouw moeten zijn en daarom is het zo belangrijk dat de Kerk als een raket de priester begeleidt bij het op de juiste manier vieren van de Mis. Volgens de Kerk is het niet mijn Mis, het is niet iemands Mis, het is de Mis van Christus die de Kerk aanbiedt aan hen die Hem trouw willen zijn.
Ik denk dat we ons opnieuw moeten herinneren dat ze in de eerste eeuw niet dezelfde middelen hadden als wij. Hoe slaagden ze erin de waarheid van Jezus Christus te delen zonder theologische boeken en zonder geschriften van de Heiligen? Ze kenden Jezus Christus, ze kenden Hem, de Apostelen hadden met hem gewandeld, niet volmaakt, ze struikelden, het waren zondige mensen, maar ze stierven uiteindelijk voor Hem. De H. Johannes de Evangelist stierf niet, maar hij stierf wel. Ze probeerden hem levend te koken, alleen God hield hem in leven, omdat hij nog meer werk voor hem te doen had, maar dat is het soort geloof dat we nodig hebben en om die basisprincipes te onthouden.
Ze hadden geen boeken, ze hadden geen Bijbel, ze hadden de geschriften van het Oude Testament, ze hadden de Pentateuch en andere geschriften, maar ze hadden niet het Nieuwe Testament. Dat werd toen geschreven terwijl ze het katholieke geloof in die vroege tijden beleefden, toen werd het eerst de Weg genoemd, daarna Christenen en daarna Katholiek, wat eenvoudigweg de universele gemeenschap van degenen die Jezus Christus volgen betekent.
En ik denk dat wat bij me opkomt als je praat over de trieste situatie van deze jonge seminarist, is dat we een oordeel moeten vellen en nee zeggen. Deze professoren zitten ernaast en het is alsof ze een label promoten. Het katholieke label versus vele anderen, er zijn veel andere labels van God die je kunt volgen en zoeken. Maar, nee, er is maar één Weg, één Waarheid en één Leven, en dat is Jezus Christus, en ik denk dat we moeten onderzoeken en biddend moeten overwegen wat katholiek echt betekent. Het is niet alleen het label voor de gemeenschap waar we graag bij horen, die goede koffie en donuts heeft. Het is de gemeenschap die Jezus Christus volgt, dat is wat katholiek betekent, het is een universele gemeenschap die de ENE Heer volgt, het is niet één variëteit van degenen die God willen kennen, God zond Zijn Zoon, zoals Johannes 3:16 zo mooi zegt.
God zond Zijn Zoon omdat Hij zoveel van ons hield en wij moeten uit liefde reageren op de gave van Zijn Zoon, die de mensgeworden waarheid is. Daarommoeten we sterk zijn, we moeten vreugdevol en duidelijk zijn, maar we moeten weerstand bieden, net als ik deze seminarist prijs die zei: nee, ik ga niet gewoon zwijgen en je toestaan dingen veranderen die niet veranderd zouden moeten worden. Er is een hiërarchische manier waarop het door de eeuwen heen is gegaan. Ik bedoel in de afgelopen jaren zijn er veranderingen geweest in de liturgie of we dat nu leuk vinden of niet. Hoewel we moeten kijken naar de authenticiteit van die veranderingen geworteld in wat de hiërarchie van de Kerk heeft gezegd, denk ik over het Tweede Vaticaans Concilie.
Vooral het document Sacrosanctum Concilium. (Noot: Het is de constitutie over de heilige Liturgie van het Tweede Vaticaans Concilie van de Katholieke Kerk. De constitutie is het eerste conciliedocument, en het kon het eerste zijn omdat belangrijk voorwerk al was verricht door de Liturgische Beweging. De constitutie is gedateerd op 4/12/1963:
Het wezen van de liturgie
De constitutie schetst de liturgie als een centraal gebeuren in de Kerk, waarin en waardoor in zichtbare rituelen God en mens elkaar ontmoeten in en door de persoon van Christus. Christus staat centraal. De constitutie zegt daarover: ‘Het werk van het heil, door God voorbereid, wordt door Christus en zijn daden voltrokken, wordt in de Kerk in stand gehouden en in haar liturgie verwezenlijkt door de aanwezigheid van Christus zelf in de liturgie, hetgeen een voorproef is van de hemelse liturgie.’ Zijn heilzame leven wordt werkzame realiteit, maar de liturgie kan zich niet voltrekken buiten het geloof van de deelnemers om. Dit geloof moet gevoed worden, en daarom moet er meer aandacht komen voor Gods Woord, voor de H. Schrift.
Actieve deelname
De constitutie noemt de actieve deelname van de gelovigen een basisvoorwaarde voor de volle werkdadigheid van de liturgie. Deelname is een plicht en recht van iedere gelovige, die door zijn of haar doopsel tot het godsvolk behoort, dat een priesterlijk volk is. Liturgie is niet het werk van ambtsdragers alleen, maar van heel het godsvolk.
De constitutie tracht de actieve deelname te bereiken door betere liturgische vorming van de clerus, maar ook van de gelovigen. Verder moet de liturgie omzichtig vernieuwd worden: het gebruik van de Latijnse taal moet in de Latijnse ritussen bewaard blijven, terwijl een passende plaats dient gegeven te worden aan de landstaal, vooral bij de lezingen en de gemeenschappelijke voorbede en, naargelang van de plaatselijke omstandigheden, ook bij de gedeelten die het volk toekomen, bevordering van de gemeenschappelijke viering, rijker aanrichten van de tafel van het Woord, zo dat binnen een vastgesteld aantal jaren het belangrijkste deel van de Heilige Schrift aan het volk wordt voorgelezen, terugkeer naar de bronnen van christelijke liturgie en aanpassing van de liturgie aan de eigen aard van de volkeren, vooral in de missiegebieden, terwijl de substantiële eenheid van de Romeinse ritus moet behouden blijven en ervoor gewaakt moet worden dat er geen aanzienlijke verschillen van riten ontstaan tussen aangrenzende gebieden.)
We moeten echt lezen wat dat zegt. Elke katholiek, ook priesters en bisschoppen, zou dat moeten lezen en onszelf afvragen is de mis die ik nu ga bijwonen, is dat volledig in overeenstemming met wat dat hiërarchische document zegt of niet. En als dat niet zo is moeten we allen aandringen om dit te veranderen. Weet je, mensen kunnen zich heel alleen en heel verloren voelen in de kerkbanken. Maar jij bent een discipel van Jezus Christus en je kunt een effect hebben. Je moet nu niet proberen te doen alsof je heiliger bent dan iemand anders, maar als je op de manier waarop je de Heer ontvangt in de Communie, op de manier waarop je luistert naar H. Schrift, op de manier waarop je deelneemt, zodat je eerbied kunt tonen, en dat kan een groot effect hebben op jong en oud in die gemeenschap.
En ik zal eerlijk zeggen dat ik in de loop van mijn 39 jaar als priester leken heb gehad die mij hebben geholpen een betere priester te zijn, die mij hebben geholpen me bewuster te zijn van de sleutelmomenten in de liturgie. We zijn allen mensen, we kunnen allen afgeleid worden, en daarom zoeken we allen samen Christus en de beste plaats om Hem te zoeken is in de liturgie, waar Hij naar het altaar komt en ons verbindt met het eenmalige offer dat Hij ons bracht toen Hij stierf aan het kruis op Golgotha en toen Hij opstond uit de dood.
We moeten daarom sterk zijn, we moeten duidelijk zijn, we moeten blijven leren en we moeten alle pogingen weerstaan en helaas zijn ze er de pogingen om de liturgie te verdraaien en te veranderen, wat uiteindelijk Jezus Christus is en Zijn Mystieke Lichaam, de Kerk. Hij is echt aanwezig bij ons in de wereld van vandaag.
M: Er is tegenwoordig zoveel verontwaardiging onder de katholieken met wat er in Rome gebeurt en er zijn veel trouwe katholieken, goede trouwe katholieken die zich afvragen hoe ze weerstand kunnen bieden. Hoe ze weerstand kunnen bieden en gehoorzamen. Er zijn podcasters die over de paus praten en zeggen: oh hij is een antipaus en we kunnen niet naar hem luisteren en maar er is een agressiviteit die we nog niet eerder hebben gezien. Ik blijf mensen vertellen dat we De Dialoog van de H. Catharina van Siena moeten onthouden.
We moeten respectvol zijn en de Heer is erg overstuur als we prelaten tegenspreken, we moeten ze respecteren maar tegelijkertijd gehoorzamen aan de leringen van onze Heer en maar het wordt steeds moeilijker. Ik kan niet voorstellen hoe het dan is als prelaat. Het zijn je oversten. Maar hoe ondersteunen we jullie op de juiste manier zonder God te beledigen en hoe verdedigen we Christus opnieuw zonder de hiërarchie te verstoren, de hiërarchie te disrespecteren. Hoe gehoorzamen we, hoe moeten we verzet zien en tegelijk gehoorzaam zijn als leken, vooral zonder bedreigd te worden met excommunicatie?
J: Monique en Xavier, ik zou zeggen het komt erop neer dichter bij Christus te komen, ik zou iedereen aanmoedigen en en ik ken veel, veel mensen waar hun bisschop iets doet waar ze erg mee in de problemen zitten of dat hun plaatselijke pastoor iets zegt vanaf de kansel in zijn preek waarvan ze weten dat het in strijd is met het geloof. Ja, wees respectvol, maar we moeten over de waarheid spreken. Ik ben een zondig en zwak mens en ik moet mezelf er voortdurend aan herinneren om een diepere heiligheid te zoeken om deugdzamer te zijn. We moeten dat allen doen. Als we denken dat we het hebben gehaald, dan moeten we waarschijnlijk nog veel meer leren dan we ooit dachten, maar we moeten allen blijven groeien in deugd en dat doen we door Jezus Christus, de Heer van de deugd, dieper te leren kennen.
Maar ik zou ons allen willen aanmoedigen om te kijken naar de manieren waarop we de waarheid kunnen spreken, maar spreek met liefde en naastenliefde. En ik denk dat wat mij inspireert, is om te onthouden dat het op sommige manieren nog uitdagender is met sommige politici die we in dit land hebben en waarschijnlijk ook in Frankrijk. Ik bedoel, in de meeste van onze landen zijn er een aantal zeer corrupte, zeer goddeloze mensen die om wat voor dwaze reden dan ook zijn gekozen, ze zijn naar behoren gekozen voor een bepaalde positie, dus ja, we respecteren de positie, maar uit respect voor de positie moeten we mensen uitdagen die regeren of dingen verkondigen die gewoonweg niet de waarheid zijn.
En ik denk dat wat mij helpt, is te denken aan Gods diepe Liefde. Ik vraag jullie beiden, zonder namen te noemen, om te denken aan de politicus die jullie helemaal gek maakt, die jullie zo diep irriteert dat het niet lang duurt voordat ik aan hen denk in dit land en om te onthouden dat die man of vrouw meer door God wordt geliefd dan we ooit zouden kunnen begrijpen. Ik denk dat dit ons weer een perspectief geeft van wat echt respect is. God houdt van die individuen, dus we moeten ze vertellen wanneer ze op een vals pad van duisternis zijn, voor hun eigen bestwil en voor de mensen die ze leiden, met die enorm zware verantwoordelijkheid van leiderschap in de wereld van vandaag.
Dit is een zware wereld om een leider in te zijn, of het nu een moeder en vader is die een gezin leiden of een voorganger is die een congregatie leidt. Of een gouverneur die een staat leidt, of een president of eerste minister die een land leidt. Het is een enorme verantwoordelijkheid. Als we ons echt beter bewust waren van wat een last het is, denk ik dat maar weinig mensen zouden roepen om die functies, maar ze zien het als beroemdheid, rijkdom verwerven, macht verwerven, al die dingen die uiteindelijk leiden tot steeds grotere corruptie. Corruptie van degenen die in de zogenaamde publieke dienst van dit land terechtkwamen en het uiteindelijk zagen als een kans om grote rijkdom te verwerven, wat verwoestend is voor het vervullen van hun rol.
Laten we daarom respect tonen voor de positie in de Kerk of in welk aspect van de samenleving dan ook. Het betekent dat je die persoon oproept om de verantwoordelijkheid te erkennen die hij of zij heeft om welk werk dan ook te doen. Ik bedoel, sinds de pandemie hebben we enorme corruptie gezien in de medische wereld, bij mensen die dingen pushen waarvan ze wisten dat ze niet het ultieme gezondheidsvoordeel voor mensen waren. Het is een enorme verantwoordelijkheid en om te zeggen dat dat nou eenmaal zo is en zo vaak is dat onze houding, nou ja, de dokter weet het het beste.
We bidden dat ze dat doen, maar we moeten voldoende geïnformeerd zijn en voldoende bezorgd zijn over onze eigen gezondheid en de gezondheid van onze gezinnen en van degenen van wie we houden, dat wanneer een dokter iets zeggen of iets afdwingen dat niet over de waarheid gaat, we ons ertegen moeten verzetten.
We leven in een tijd, denk aan Jeanne d'Arc, een grote heilige van eeuwen en eeuwen geleden, maar we hebben meer van die houding van nee nodig. We zullen vechten voor de waarheid, niet gewelddadig worden, maar vechten met wat echt krachtiger is dan geweld, gewapend met de waarheid. We moeten nee zeggen tegen welke valse boodschap dan ook, van welke bron van beschaving het ook komt, en vooral als het van de Kerk komt. Ik zou zeggen dat we goede gehoorzaamheid moeten beoefenen, goed gefundeerde gehoorzaamheid, en hoe meer we het kunnen beoefenen in de wereld buiten de Kerk, hoe meer het ons binnen de Kerk kan helpen.
Want als katholieken zijn we allen opgevoed in ons katholieke geloof en zeggen dat je altijd gehoorzaam bent aan de paus en de bisschoppen en je pastoor, dat is het voorbeeld. Maar als we een gebrek aan gehoorzaamheid aan God zien, de ultieme bron van onze gehoorzaamheid, dan hebben we een echt dilemma dat we onder ogen moeten zien. Ik denk dat te veel katholieken dat dilemma niet onder ogen hebben gezien en gewoon hebben gezegd: Nou, de autoriteit zegt dit en daarom moet de waarheid weer veranderd zijn. Ik ga terug naar: als we Jezus Christus kennen, weten we dat de waarheid niet is veranderd.
Toen Hij voor Pontius Pilatus stond en Pilatus zei: wat is de waarheid? Hopelijk kwam Pontius Pilatus ergens in Gods voorzienigheid tot het punt dat hij begreep dat hij de kans had gehad om voor de geïncarneerde waarheid te staan en die in twijfel te trekken.Dat is de waarheid die we allen moeten kennen en we kunnen dat. Hij is hier bij ons door woord en sacrament. We kunnen Jezus Christus kennen. We zijn geroepen om Hem te kennen en Heiligen zijn een voorbeeld voor ons op prachtige manieren. Welke kracht stroomt er voort uit het kennen van Hem als onze persoonlijke Heer en Redder en uit de bereidheid om alles op te offeren zoals Christus ons vertelt?
Hij zegt: Zij die moeder en vader, broer en zus, rijkdom en positie niet opgeven, zijn buiten het Koninkrijk gelaten. Dat is een zeer uitdagende roeping, maar dat zijn de woorden van Christus Zelf en we kunnen ze niet negeren. Hij geeft ons de genade om te doen wat voor ons alleen onmogelijk lijkt en vaak ook onmogelijk is. Hij geeft ons de genade om het onmogelijke te doen om ons leven te transformeren in Zijn licht en genade. De vreugde en de hoop die ons geloof brengt geeft ons allen de kracht om niet alleen te volharden, niet alleen om vol te houden, maar om te gedijen, om vreugdevol en hoopvol te zijn, zoals de Heiligen, die klaar zijn om alles het hoofd te bieden, omdat we Jezus Christus kennen.
X: Bisschop, je bent gewoon briljant en heel moedig, heel moedig. Ik wilde nu zeggen dat je je aansluit bij de groep mannen zoals Zijne Eminentie Kardinaal Burke, Kardinaal Mueller, Kardinaal Zen, Bisschop Athanasius Schneider en anderen. Ik ben eerder geneigd te zeggen dat ze zich bij jou aansluiten omdat je echt een fakkel van geloof brengt. Vandaag de dag beleeft de Katholieke Kerk een burgeroorlog, en ik denk dat je het niet met me oneens zult zijn. En dat is voornamelijk geïnspireerd door de verwarring die zich de afgelopen 13 jaar heeft verspreid. Mijn vraag aan jou is dat je een Amerikaan bent en ook vooreerst een katholiek. Hoe zie jij de Amerikaanse verkiezingsresultaten met betrekking tot de burgeroorlog binnen de Rooms-Katholieke en Apostolische Kerk?
J: Nou, dat is een geweldige vraag Xavier, want ik hou van de VS. Ik denk dat er een grote belofte is voor deze natie. Veel corruptie, veel onvolmaaktheid en dat is niet nieuw, en we zijn zondaars. De wereld wil niet dat de stad op een heuvel ligt, de wereld wil het, net als de Kerk naar beneden halen. Ik denk dat er een echte parallel is met wat er nu gaande is. Ik bedoel, er zijn dreigingen van een burgeroorlog in dit land geweest, helaas hebben we dat meer dan honderd jaar geleden meegemaakt. Het heeft het land uit elkaar gescheurd en mensen spreken over een nieuwe burgeroorlog omdat er een diepe kloof is.
Het komt echt neer op een scheiding tussen wat wij geloven dat de waarheid is. En het is heel toepasselijk, we maken dezelfde burgeroorlog door in de Kerk. Er zijn mensen in de gemeenschap, die God kennen, die weten dat God de waarheid is, die Zijn Zoon kennen en vastbesloten zijn om volgens die waarheid te leven als zondaars die altijd bekering nodig hebben. Maar er zijn er veel anderen die God niet kennen, die God ontkennen, die Jezus Christus ontkennen, die Jezus Christus lasteren. Helaas zijn er mensen aan beide kanten van de burgeroorlog tegen de waarheid, zowel in de Kerk als in de burgerlijke sfeer.
Het is heel vaak in de kerk dat duidelijk zichtbaar is dat er niet de waarheid leeft die Jezus Christus is, we zien hetzelfde in de burgerlijke sfeer. Als je daarom de verkiezingen ter sprake brengt die we net hebben doorgemaakt, was het een klap in het gezicht voor degenen die op een pad van duisternis zijn en de waarheid opnieuw uitvinden en doen alsof we God zijn, het was een echte klap in het gezicht voor degenen die liberalen zijn. Ik haat de labels omdat het echt gaat om het ware of het valse, daar komt het op neer als het waar is, moeten we er aandacht aan besteden als het vals is, moeten we het opnieuw verwerpen in elke sfeer van het leven. Maar er zijn er velen die gewoon woedend zijn dat Donald Trump opnieuw werd verkozen, ze zeiden dat ze het land zouden verlaten.
Voor zover het mij betreft, stap in een vliegtuig. Ik zou zeggen, kom alsjeblieft niet hierheen, maar ik geloof dat Donald Trump zeker een man met gebreken is, dat zijn we allen. Hij heeft veel echt belangrijke gebreken, maar ik geloof dat er ook iets goeds in zit. De Republikeinse partij is niet het perfecte antwoord. Er is geen perfect antwoord aan de kant van de overheid, Christus is het enige perfecte antwoord. Hoe ver zijn onze burgerlijke leiders verwijderd van de waarheid, dat Christus is. Ik wil niet een soort nationale kerk promoten die de Kerk bestuurt. De Kerk moet het Lichaam van Christus besturen, het Mystieke Lichaam van Christus, en dan zullen degenen die op de juiste manier zijn gevormd, veel beter werk leveren bij het besturen van de naties en ons vreedzaam, goed geordend en productief houden op de manier waarop de menselijke samenleving productief moet en kan zijn in dit leven in deze wereld.
De Kerk gaat er niet alleen maar over om te zeggen: oh, we leven op automatische piloot totdat we in de Hemel zijn, nee, we beleven nu ons geloof. We beleven wat het betekent om degenen te zijn die in de eeuwigheid met God leven, leven en de deugden zoeken met veel tekortkomingen en veel zonden, maar ook berouw tonen en de waarheid steeds dieper leren kennen. Amerikanen zeggen niet: oh, nou, we zijn oké. We zijn nu verre van oké, en Donald Trump is niet onze Redder, Jezus Christus is onze Redder, gelukkig. Ik geloof dat hij geen katholiek is, maar ik denk dat hij een gelovig man is en na twee pogingen op zijn leven denk ik dat hij een dieper geloof heeft en dat hij een dieper geloof nodig heeft.
Onze Redder is Jezus Christus, maar deze verkiezingen gaven ons de kans om nee te zeggen tegen degenen die wilden regeren, die klaar waren om achter mensen van geloof aan te gaan en ons te vertellen dat we moesten stoppen met het beschermen van levens en dat we moesten stoppen met protesteren als de waarheid niet werd verkondigd. Gelukkig zijn onze vrijheden veel meer op de voorgrond gekomen na deze verkiezingen, maar de klus is nog lang niet geklaard, want er zijn te veel mensen van wie God houdt in dit land, en ook elders, maar die niet naar de waarheid luisteren. Wij hebben een evangelisatietaak om mensen naar het Heilig Hart van Christus te brengen zoals nooit tevoren.
En we moeten erkennen dat te veel van hen het label katholiek dragen terwijl ze helemaal niet dicht bij Christus staan. Ze promoten en vieren de ontkenning van de waarheid die destructief is voor gezinnen, die destructief is voor individuele zielen, die destructief is voor ons pad om te bloeien in deze wereld en het leven te delen met God in de eeuwigheid. Dat is onze missie eh ik ben dankbaar dat we deze kans hebben, maar ik heb de mensen met wie ik heb gesproken sinds de verkiezingen hier in dit land aangemoedigd. We moeten actiever zijn dan ooit om Christus dieper te leren kennen en Zijn waarheid te verkondigen en weerstand te bieden aan alles wat te maken heeft met de valse boodschappen die destructief zijn voor het individu en de menselijke gemeenschap.
Wat bij mij opkomt is de hele kwestie van immigratie. De katholieke Kerk staat absoluut achter het recht om te immigreren, maar het moet met een legaal systeem. Ik denk dat er zelfs mensen in de Kerk zijn, die dit uit het oog verloren en veel bisschoppen in dit land pushen immigratie. Het is alsof je legale immigratie vergeet, zeg gewoon dat je mensen binnen moet laten. Dat is niet wat de Kerk leert. Nogmaals ik ben een eenvoudig persoon maar ik denk dat eenvoud soms dingen verduidelijkt.
20/11 Interview met Bisschop J. Strickland - O Crux Ave
20/11 Van hart tot hart - Trouwe gehoorzaamheid met Bisschop Joseph Strickland - O Crux Ave
Uit wiki: Joseph Edward Strickland (geb 31/10/1958) is een Amerikaanse bisschop van de katholieke kerk die van 2012 tot zijn afzetting door paus Franciscus in 2023 bisschop van Tyler was.
Vroege leven
Joseph Strickland werd geboren op 31/10/1958 in Fredericksburg, Texas. Als kind verhuisde zijn familie naar Atlanta, Texas, waar zijn ouders oprichters waren van de katholieke parochie St. Catherine of Siena. Strickland volgde les aan het Holy Trinity Seminary in Irving, Texas.
Priesterschap
Strickland werd op 1/6/1985 tot priester gewijd door bisschop Thomas Tschoepe voor het bisdom Dallas. Zijn eerste opdracht was de parochie Immaculate Conception in Tyler, Texas. Bij de oprichting van het bisdom Tyler in 1987 werd Strickland geïncardineerd in, of overgeplaatst naar, het nieuwe bisdom en werd hij in maart 1987 benoemd tot de eerste roepingsdirecteur door bisschop Charles Herzig. Strickland diende ook in de Sacred Heart Parish in Nacogdoches, Texas en de St. Michael Parish in Mt. Pleasant, Texas.
In 1992 werd Strickland door bisschop Edmond Carmody aangesteld om canoniek recht te studeren aan de Catholic University of America in Washington, D.C., waar hij in 1994 een licentiaat in canoniek recht behaalde. Terugkerend naar Texas werd Strickland benoemd tot gerechtelijk vicaris van het bisdom en rector van de Cathedral of the Immaculate Conception. In 1995 werd hij door paus Johannes Paulus II benoemd tot ereprelaat met de titel monseigneur.
Strickland diende als apostolisch administrator van het bisdom van maart 2000 tot januari 2001, toen Álvaro Corrada del Río werd geïnstalleerd als de nieuwe bisschop. In 2010 werd Strickland benoemd tot vicaris-generaal. Hij vervulde die functie totdat hij werd benoemd tot afgevaardigde van de apostolische administrator toen Corrada in 2011 vertrok om bisschop te worden van Mayagüez in Puerto Rico.
Bisschop van Tyler
Strickland werd op 29/9/2012 door paus Benedictus XVI benoemd tot bisschop van het bisdom Tyler en werd op 2/11/2012 gewijd in het Caldwell Auditorium in Tyler. Kardinaal Daniel DiNardo was de celebrant en voornaamste wijdinggever. Strickland was de eerste geboren Texaan die het hoofd werd van het bisdom met 33 provincies.
Strickland verklaarde in augustus 2018 publiekelijk dat aartsbisschop Carlo Maria Viganò "geloofwaardige" beschuldigingen had dat paus Franciscus voormalig kardinaal Theodore McCarrick beschermde; Strickland instrueerde zijn volgelingen om de beschuldigingen openbaar te verspreiden. De langzame vrijgave van het rapport van het Vaticaan over McCarrick was "kwaadaardig", zei Strickland in een interview in oktober 2020, terwijl hij paus Franciscus uitnodigde om "mij maar te ontslaan" voor deze opmerking. In hetzelfde interview beschreef Strickland het Vaticaan en de VS als beide met een "schaduwstaat ... De Kerk is zwak. De Kerk is niet duidelijk", waarbij paus Franciscus' steun voor burgerlijke partnerschappen "de mening van paus Franciscus hierover is, en ik denk dat dat verwarrend en erg gevaarlijk is". In mei 2023 beschuldigde Strickland paus Franciscus ervan een "programma te hebben om het Geloof te ondermijnen".
In juni 2023 werd gemeld dat Strickland het onderwerp was geweest van een apostolisch bezoek, waarvan een anonieme priester zei dat het gericht was op "bestuurskwesties" van Stricklands bisdom, waaronder de vroege verwijdering van financiële functionarissen, in plaats van Stricklands visie op paus Franciscus. Een vergadering van leden van het Dicasterie voor Bisschoppen in september 2023 besprak een aanbeveling dat Strickland gevraagd zou worden af te treden. Na het apostolisch bezoek adviseerden verschillende senior kardinalen paus Franciscus om druk uit te oefenen op Strickland om af te treden. In een open brief aan de gelovigen van het bisdom Tyler in oktober 2023 weigerde Strickland af te treden, "omdat ik dan de kudde in de steek zou laten waar paus Benedictus XVI mij de zorg voor had gegeven".
Op 31/10/2023 las Strickland op het Rome Life Forum van LifeSiteNews (dat zichzelf omschrijft als een anti-globalistische christelijke alliantie) een brief voor die hij toeschreef aan een "vriend"; de brief bevatte de vraag: "Zou u nu toestaan dat deze [Franciscus] die de ware paus [Benedictus XVI] opzij heeft geschoven en heeft geprobeerd op een stoel te zitten die niet van hem is, definieert wat de Kerk moet zijn?" Strickland beschreef de brief als "uitdagend" en betwistte deze beschuldiging niet. De brief die Strickland las, beschreef paus Franciscus ook als een "usurpator van de stoel van Petrus" en "een expert in het produceren van lafaards"; Strickland maakte vervolgens zijn eigen opmerking dat paus Franciscus een "aanval op het heilige" door het Vaticaan steunde.
Ontslag uit zijn ambt
Het Dicasterie voor Bisschoppen concludeerde na een onderzoek naar "alle aspecten van [zijn] bestuur en leiderschap" dat "het voortzetten van het ambt van bisschop Strickland niet haalbaar was", en adviseerde dat Strickland werd gevraagd af te treden. Op 9/11/2023 werd Strickland gevraagd af te treden, maar hij weigerde. Paus Franciscus verwijderde Strickland vervolgens op 11/11/2023 van zijn post als bisschop van Tyler en benoemde bisschop Joe Vásquez tot apostolisch administrator in zijn plaats.
In een online interview dat enkele uren na zijn ontslag werd gegeven, verklaarde Strickland dat hij niet zeker wist waarom hij uit zijn ambt was gezet, "behalve dat ik een aantal machthebbers heb bedreigd met de waarheid van het evangelie". Strickland moedigde katholieken die boos waren over het besluit aan om te bidden voor paus Franciscus en lid te blijven van de Kerk. In een ander interview drong Strickland er bij katholieken op aan "trouwer te zijn dan ooit, en niet toe te staan dat [zijn ontslag] hen ervan weerhoudt om trouw, levendig en vreugdevol te leven", en om te bidden "voor de diepe, blijvende bekering van paus Franciscus en van ons allemaal tot een diepere relatie met het Heilig Hart van Christus."
Bp. Athanasius Schneider definieerde zijn verwijdering als "onbeduidend en disproportioneel".
Visie
Politiek
Op 4/11/2012, enkele dagen voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2012, leidde Strickland een openbare bijeenkomst en gebedsdienst in het centrum van Tyler, waarin hij de gelovigen vroeg zich vóór de verkiezingen tot God te wenden. In een redactioneel artikel voor de Tyler Morning Telegraph zei Strickland:
De fundamentele waarheden die ooit de basis van onze samenleving waren en nog steeds zouden moeten zijn, worden dagelijks uitgedaagd. Ik geloof dat de verkiezingen op 6 november een grote taak voor ons allemaal als gelovigen met zich meebrengen om nuchter na te denken over wat we geloven en hoe die overtuigingen belichaamd moeten worden in onze wetten en ondersteund moeten worden door onze leiders.
In september 2020, nadat pastor James Altman een video had gemaakt waarin stond "Je kunt niet katholiek zijn en tegelijkertijd democraat", zei Strickland tegen zijn volgelingen om "deze boodschap" van Altman ter harte te nemen, waarbij hij de video onderschreef en Altman prees voor zijn "moed".
In december 2020 sprak Strickland op een bijeenkomst in Washington D.C., gehouden door aanhangers van president Donald Trump die probeerden de uitslag van de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2020 ongedaan te maken.
In 2023 had Strickland president Joe Biden omschreven als "kwaadaardig".
Controverse en beschuldiging van kardinaal McCarrick
In augustus 2018 publiceerde Carlo Maria Viganò, emeritus apostolisch nuntius in de Verenigde Staten, een brief waarin hij verschillende hooggeplaatste prelaten, waaronder paus Franciscus, beschuldigde van het verdoezelen van beschuldigingen van seksueel misbruik tegen voormalig kardinaal Theodore McCarrick, en waarin hij de verantwoordelijken, waaronder Franciscus, opriep om af te treden. Strickland verklaarde dat hij de beschuldigingen van Viganò "geloofwaardig" vond. In januari 2020, na een ontmoeting met Franciscus, zei Strickland dat hij het nooit eens was met Viganò's oproep tot het aftreden van de paus en dat hij tevreden was met het onderzoek van de Heilige Stoel naar McCarrick.
COVID-19-pandemie
In mei 2020 ondertekende Strickland een petitie die door Viganò werd vrijgegeven, waarin hij kritiek uitte op beperkingen tijdens de COVID-19-pandemie als opzettelijk "het creëren van paniek onder de wereldbevolking met als enige doel om permanent onaanvaardbare vormen van beperking van vrijheden op te leggen." De petitie noemt het gebruik van contacttraceringsapparatuur en verplichte vaccinatie als inbreuken op de rechten van mensen, en noemt "groeiende twijfels ... over de daadwerkelijke besmettelijkheid, het gevaar en de resistentie van het virus."
In een brief van december 2020 aan zijn bisdom over de COVID-19-vaccins schreef Strickland: "Ik verzoek u dringend om elk vaccin af te wijzen dat de resten van geaborteerde kinderen gebruikt." Later tweette hij: "Het feit blijft dat ELK vaccin dat vandaag de dag beschikbaar is, gebruikmaakt van vermoorde kinderen voordat ze zelfs maar geboren konden worden." Hij voegde toe: "Ik hernieuw mijn belofte - ik zal mijn leven niet verlengen door vermoorde kinderen TE GEBRUIKEN. Dit is kwaad WORD WAKKER!"
Tridentijnse Mis
Strickland vierde voor het eerst de Tridentijnse Mis in juni 2020 en beschreef deze als eerbiedig en mooi. Strickland moedigde katholieken aan om de Mis in die vorm van de Romeinse ritus bij te wonen, en moedigde katholieken die gehecht zijn aan de Tridentijnse Mis aan om de Mis van Paulus VI bij te wonen, waarvan hij zei dat die ook eerbiedig gevierd kon worden.
Kritiek op paus Franciscus
Op 8/7/2022 plaatste Strickland op Twitter een video van de traditionalistische katholieke krant The Remnant, die fel kritisch was op paus Franciscus en hem onder andere beschreef als een "duivels gedesoriënteerde clown".
Op 12/5/2023 viel Strickland paus Franciscus aan op Twitter en beschuldigde hem ervan "het Geloof te ondermijnen".
Op 31/10/2023 woonde Strickland een bijeenkomst in Rome bij die werd georganiseerd door de katholieke website LifeSiteNews: tijdens de bijeenkomst las hij een brief voor van een anonieme vriend, waarin de paus werd beschreven als "een expert in het produceren van lafaards", "iemand die de ware paus opzij heeft geduwd en heeft geprobeerd op een stoel te zitten die niet van hem is", een "usurpator van de stoel van Petrus" en een persoon die "de stem van de duivel verkondigt als de stem van de Heilige Geest"; In de brief wordt ook Openbaring 17:11 aangehaald, een gedeelte uit de Bijbel dat over het algemeen wordt geïnterpreteerd als een verwijzing naar de Antichrist.
Interview met Xavier Ayral en Monique T
X: Ik wil je vragen wat een cruciaal moment in je leven was toen je wist dat het priesterschap je roeping was.
J: Ik denk dat er veel waren. Ik groeide op in een zeer katholiek gezin op het platteland, dicht bij de natuur. Eenvoudig en heel toegewijd aan het Geloof. Terugkijkend, denk ik dat op die manier opgroeien, een cruciaal moment was in de inspiratie om te gaan bidden in het kleine kerkje in de stad. In Europa zou je het een dorp noemen. Een klein stadje van ongeveer 5000 mensen en een heel kleine kapel, de St Catherine of Sienna Catholic Church, het is daar nog steed. Ik groeide op, op het platteland en in dat eenvoudige leven, een leven toegewijd aan het geloof, stonden we heel dicht bij de Kerk.
Ik denk dat toen je die vraag stelde over cruciale momenten door de genade van God, ik soms van een voetbaltraining of van mijn werk naar dit kleine kerkje ging om te bidden met de Heer in het Allerheiligste Sacrament. Terugkijkend wist ik niet echt dat het iets speciaals was. Ik bedoel, ik wist dat het speciaal was om de Heer te bezoeken, maar het was gewoon iets dat een beetje vanzelf kwam. Instinctmatig. Mijn ouders zeiden niet dat je naar de Kerk moest gaan om te bidden, maar ik had eerlijk gezegd wat tijd over en en daarom ging ik naar de kerk om te bidden.
Ik herinner me zelfs als klein kind dat we door de bossen liepen en gezegend waren om te wonen in een bos van 100 hectare met koeien en paarden. We woonden dicht bij de natuur. Ik herinner me dat we door de dennenbossen liepen en baden, zoals we het hier in Oost-Texas noemen. Dus op die manier opgroeien, bracht me ertoe om in ieder geval te weten dat de mogelijkheid om priester te worden een vraag was die ik wilde onderzoeken en overwegen. Eerlijk gezegd was er, ook al had ik een goede spirituele vorming in die zin, zoveel te leren. Er is nog zoveel te leren over de Kerk. Wat de universele katholieke gemeenschap is, de complexiteit van de Kerk, het prachtige geloof in zoveel culturen. Eén geloof in Jezus Christus, universele katholieken.
Ik had dus veel te leren, maar gelukkig had ik de basiszaden van geloof in de echte aanwezigheid, geloof in de kracht van de sacramenten. Ik kan me herinneren dat ik als klein kind naar de biecht ging, de mis diende en in zo'n kleine gemeenschap woonde. Ik kan me herinneren dat de priester zei, nadat ik naar de biecht was gegaan, de priester zei: Joe, kun je nu gaan zoals kaarsen? Heel eenvoudig, heel intiem. Ik denk dat allen dicht bij elkaar zijn echt inspirerend was.
Denkend aan het priesterschap en toen ik op mijn 18e naar het seminarie ging, leek het vanaf het begin de juiste plaats. Het was niet altijd even gemakkelijk. Ik zat op een uitdagende universiteit, maar leerde studeren en de academische kant op te gaan en om te blijven leren bidden. Het is een pad dat ik nog steeds bewandel. Ik denk dat we als katholieken allemaal levenslange leerlingen moeten zijn en dat is enigszins een kwestie die we echt opnieuw moeten benadrukken, want ik bedoel, ik denk dat veel mensen denken aan het bestuderen van hun geloof als ze überhaupt studeren, het is goed dat ik ben gevormd, dus ik kan er nu mee stoppen in plaats van dat het gewoon het begin is.
X: Aangezien je het hebt over leren, welke boeken buiten de H. Schrift hebben de meest diepgaande impact op je geloof gehad?
J: Nou, het is moeilijk om die te beperken. Zeker de geschriften van Thomas van Aquino en de kerkvaders. Ik hou van het lezen van sommige van die vroege geschriften, zoals de Didachè, gewoon de klassiekers. Ik heb filosofie gestudeerd op de universiteit. Ik heb vier jaar op hetzelfde seminarie gezeten, op de universiteit, en daarna vier jaar theologie. Er zijn dus veel mooie spirituele boeken, Thomas a Kempis, en zo veel dat het moeilijk is om ze allemaal te noemen, maar de laatste jaren heb ik echt genoten van de reeks van Paus Benedictus XVI, die over Jezus Christus schreef. Ik heb onlangs een aantal geschriften van Bisschop Athanasius Schneider (Bisschop van Kazachstan) gewaardeerd, Kardinaal Sarah, en weet je, er zijn er zoveel. Ik heb altijd meer boeken om te lezen dan ik kan bijhouden.
X: Je kiest je auteurs heel erg goed, bisschop. Je bent gewoon briljant. Het is heel erg duidelijk. Die bewaarders, die prelaten natuurlijk. Het is het speerpunt van een behoud, een verdedigingslinie, zullen we zeggen van het Geloof.
J: Absoluut, ze zetten zich in om te leven als discipelen van Jezus Christus en te leren over de rijkdommen, de schatten van ons katholieke Geloof. Het is echt een schande en ik heb de magere catechese doorlopen, maar gelukkig had ik een sterk gezin dat ons de basis gaf. Ik herinner me dat mijn moeder constant zei dat ik opgroeide in een tumultueuze tijd, ook in de jaren 60 en 70. Ik bedoel, mijn vroegste herinneringen waren wat er gebeurde vlak na het Tweede Vaticaans Concilie, Paulus VI die Humanae Vitae uitgaf. (Laatste encycliek van Paus Paulus VI, deze verscheen op 25/7/1968. De encycliek gaat over het menselijk leven, het huwelijk en geboorteregeling.)
Zelfs als kind wist ik dat deze belangrijke dingen waren omdat ik er thuis over hoorde, en mijn moeder citeerde altijd de H. Petrus: Heer, naar wie zouden we gaan? (U hebt de woorden van leven) Ik bedoel, mijn moeder was een katholiek van geboorte uit Australië, maar Iers-katholiek via Australië en ze had een goed gecatechiseerd geloof en ze gaf dat door aan ons, mijn vader was erg gelovig en was een bekeerling. Als er een vraag kwam, verwees hij altijd naar mijn moeder, een soort familiekerk, om vragen over het geloof te beantwoorden, maar we wisten dat de de belangrijke fundamentele basiswaarheid: de ware Aanwezigheid (in de H. Eucharistie), het belang van de Biecht, alle Sacramenten, de inherentie van de H. Schrift. Al deze dingen waren dingen waar we het over hadden aan de familietafel.
M: Wow nou, uwe excellentie, u hebt uw leven gewijd aan de Kerk, wanneer u terugkijkt op uw tocht, wat zou u dan zeggen dat het grootste offer en uw grootste beloning is geweest?
J: Nou, het zijn echt twee kanten van dezelfde medaille Ik zou zeggen dat het grootste offer is om mijn eigen familie op te geven en de grootste zegen is de grote familie van gelovige mensen, die een priester heeft. En in het afgelopen jaar sinds ik een vrije bisschop ben, denk ik dat je zou kunnen zeggen dat die familie gewoon is gegroeid. Ik bedoel de kans om jullie twee te ontmoeten op een conferentie en het land doorreizen, zelfs buiten de VS om gelovige mensen te ontmoeten. We zijn echt van dezelfde familie.
Dus ja, een priester geeft een vrouw en zijn eigen kinderen op. Ik hou van kinderen. En ik weet echt nog dieper dan ik deed als jongeman wat dat offer is, maar zoals Christus zegt, degenen die moeder en vader, zus en broer, alles opgeven voor het Koninkrijk, zullen honderdvoudig ontvangen van wat ze hebben opgegeven en dat is absoluut mijn ervaring geweest.
X: We hebben voor de show veel berichten ontvangen van sommige van uw oude parochiemensen, van uw diocees. We hebben zoveel berichten die ons vertellen: Vertel de bisschop dat we van hem houden, vertel de bisschop dat we er nog steeds zijn, dat hij is nog steeds onze herder is, dat hij nog steeds het hoofd van onze kerk is en dat hij niet de enige is. Ik ben gestopt met tellen omdat mijn computer overbelast raakt.
Ik denk dat je dit week en dat het niet eens nodig is om het te zeggen maar ik zal het toch doen: Je bent niet alleen Bisschop! Je bent je diocees niet kwijt. Het is zoals je zei: je hebt er een aanzienlijk grotere gewonnen ook buiten de grenzen van dit land. Je naam wordt besproken over de Atlantische Oceaan. Tot zelfs in mijn eigen land in Frankrijk en je wordt gezien als een voorbeeld van geloof, een voorbeeldig hoofd van de kerk. Je bent een kompas en velen van ons volgen je. Je hebt daarom iets gewonnen, ik denk niet dat je hebt verloren.
J: Absoluut niet en Xavier als je in die termen spreekt ben ik diep nederig en gelukkig. Weet je dat toen we opgroeiden waren we met z'n zevenen. We zijn met z'n zessen samen opgegroeid, we hadden een broer die stierf als baby. Maar opgroeiend in een redelijk groot gezin leer je hoe je een mens moet zijn en ik herinner me dat onze moeder ons vertelde: Wees gewoon mens. Op dat moment klonk het een beetje grappig voor ons, maar dat is echt waar een gezin voor is om mensen op te leiden tot mensen die geschapen zijn naar het beeld en de gelijkenis van God, uniek in de scheppingen ik weet dat ik opgroeide in een gezin dat op het platteland woonde, geen rijkdom, geen macht, niets dat de wereld zou labelen als beduidend, maar we hadden de parel van grote waarde in ons katholieke geloof en ik realiseer me heel duidelijk dat het niet om mij gaat, het gaat om bereid zijn om de waarheid van Christus te spreken en niet te stoppen met het spreken van die waarheid, zelfs niet als het aanzienlijke recente offers voor mijn leven betekende.
Ik heb onlangs gelezen over de Engelse martelaren in de tijd van Hendrik VIII en Elizabeth I. Ik heb met interesse over deze Engelse martelaren gelezen. Het boek gaat eigenlijk rechtstreeks over martelaren die stierven vanwege hun geloof in de Eucharistie, hetzij als priester tijdens de mis of andere situaties, heel duidelijk verbonden met de Eucharistie, In die tijd in Engeland werden ze veroordeeld, zoals we weten in de geschiedenis, omdat ze katholiek waren. Een Priester had de automatische straf van ophanging, gevierendeeld en daarom moet ik dat met enige humor lezen. Ja, ik heb een paar dingen opgeofferd voor de waarheid. Ik zou er trots op zijn om veroordeeld te worden voor het zijn van een katholieke bisschop, een herder van zielen in deze 21e eeuw.
Er is hopelijk genoeg bewijs om mij te veroordelen, maar gelukkig leven we niet in een tijd waarin we worden opgehangen en gevierendeeld, maar we moeten bereid zijn om dat onder ogen te zien, net als de martelaren van vroeger. Niet alleen in die tijd, maar ook de martelaren in Frankrijk, de martelaren in Duitsland, de martelaren in Italië, maarover de hele wereld, hier in de VS, de Canadese martelaren, de Noord-Amerikaanse martelaren, en de martelaren in Mexico. En het is nog steeds gaande, het zaad van het bloed van de martelaren is het zaad van geloof.
Mij is gevraagd en mij wordt misschien gevraagd om meer op te geven. Ik wil voorzichtig zijn, ik wil respectvol zijn tegenover alle autoriteiten in de Kerk. Zo vaak adviseren mensen mij: Oh, je moet voorzichtiger zijn, maar ik denk dat de grootste voorzichtigheid de waarheid van Christus is en het is verre van mij is om iemand te oordelen, dat is alleen aan God. Maar we moeten elkaar wel waarschuwen en om de waarheid te spreken en niet alleen een waarschuwing, maar om mensen eraan te herinneren waar de vreugde is, waar de vervulling is, waar de hoop is in ons leven om discipelen van Jezus Christus, de Zoon van God, te zijn.
En naar Zijn Kerk te komen en bij Zijn Kerk te blijven, ongeacht wat krachten ons vertellen of ons zelfs walgen met de acties waarvan ik weet dat veel mensen erg overstuur zijn over wat we te vaak in de Kerk zien. Maar de Kerk kunnen we niet verlaten: Heer, naar wie zullen we gaan? Het is de enige Kerk die Christus heeft gesticht en het is onze missie om steeds meer mensen die nooit deel hebben uitgemaakt van de Kerk naar de Kerk te brengen en om degenen die bij ons zijn te behouden om bij ons te blijven. Laat niets je weghalen van Jezus Christus en Zijn Kerk.
M: Dat is goed gezegd. Excellentie, wat is de moeilijkste les die u door dit alles heen hebt moeten leren?
J: Nou, ik zou zeggen dat het één van de echte dilemma's, één van de echte lessen die ik mijn best heb gedaan om te leren en ik heb het zo goed mogelijk beleefd. Ik ben zeker een zondaar, ik maak fouten, maar in deze tijd en ik zou iedereen die luistert willen aanmoedigen in ons gesprek om echte gehoorzaamheid heel ernstig te nemen. Wat is echte gehoorzaamheid? Bisschop Athanasius Schneider sprak in een artikel daarover en het is een cruciale vraag voor onze tijd. We kunnen niet ontspannen zijn over onze gehoorzaamheid.
Het is een strijd die we moeten aangaan en als je zegt: het is gemakkelijk om gehoorzaam te zijn dan ben ik bang dat je misschien niet echt gehoorzaam bent zoals je diepgaand gehoorzaam zou moeten zijn. Uiteindelijk zeker aan God en aan de hiërarchische structuur in de Kerk en in de wereld. Het is om gehoorzaam te zijn aan legitieme Autoriteit, en die is uiteindelijk terug te voeren op gehoorzaamheid aan God. Wanneer die legitieme Autoriteit van God komt die de waarheid is dan hebben we een probleem en daarom zou ik zeggen dat dat één van de grootste uitdagingen was waar ik voor stond en te proberen dat pad correct te bewandelenals een trouwe zoon van de Kerk.
Veel mensen bedanken me voor de manier waarop ik dat heb geprobeerd te doen, andere mensen belasteren me. Ik hoop dat degenen die me bedanken degenen zijn die correct zijn, maar ik heb mijn best gedaan om respectvol te zijn voor alle autoriteiten. Maar onthoud uiteindelijk dat God de waarheid is en elke tegenstrijdigheid van die waarheid of elke bewering dat die waarheid kan veranderen of enige verwarring over die waarheid moeten we weerstaan. We moeten nee zeggen, het is niet verwarrend. zoals de H. Thomas van Aquino in zijn Summa (Theologica) zo mooi zegt en ik ben geen expert van Zijn Summa maar als je er maar een klein stukje uit leest is het echt duidelijk.
De wonderbaarlijke schoonheid is onze God, de Vader, de Zoon en H. Geest en het feit dat Hij Zijn Zoon, de mensgeworden waarheid onder ons stuurde. Dat is in veel opzichten de uitdaging van deze 21e eeuw. We staan op het punt om het einde van het eerste kwart van de 21e eeuw te bereiken. Dat is zo moeilijk te geloven, 2000 lijkt gisteren voor mij maar het is binnenkort zal het 2025. We worden geconfronteerd met uitdagingen waar we hard voor moeten bidden,we moeten hard werken om de waarheid te kennen en ons vast te klampen aan die waarheid en om te bidden dat elke leider van de Kerk en elke leider van elk land nederig zal knielen voor de waarheid die God is, omdat de valse boodschappen welig tieren en ze zijn zeer destructief.
Ze bedreigen ons met vernietiging, zoals ze altijd doen als we ons afkeren van de waarheid, dat kan ons letterlijk vernietigen. En wees niet bang, zoals Christus zegt: wees niet bang, maar we moeten bang zijn voor alles wat ons afleidt van de waarheid die Jezus Christus isin de mensgeworden waarheid, die ons altijd naar de Vader wijst, omdat God de waarheid is, Vader, Zoon en Heilige Geest. Het is heel opmerkelijk.
X: Zoals je weet heb ik nog steeds contact heb met een aantal broedervrienden van Pr René Laurentin in Frankrijk die zelfs vanuit Frankrijk volgden wat je doormaakte. Hun eigen woorden waren dat ze erg verrast waren. Het zijn priesters die nu met pensioen zijn, natuurlijk extreem oud maar erg helder. Ze volgen alles met een geloofwaardigheid van zorg. Hun eerste opmerkingen waren dat ze verrast waren over het gebrek aan rede, gebrek aan matiging dat tegen je werd gebruikt in Texas. Hun eerste reactie was dat het de acties waren van extremistische fanatici die je bijna aanvielen op de rechter- en linkerflank zonder reden, zonder het juiste protocol te volgen.
Het correcte protocol werd volledig genegeerd. Wat ze me ook vertelden, was dat ze het betreurden dat de Nuntius van het Vaticaan, een Fransman, je benaderde om je een beslissing te laten nemen die niet was gebaseerd op enig onderzoek. Het juiste onderzoek, dat is protocol, werd genegeerd. En diezelfde priesters die meer dan 30 jaar geleden met Pr Laurentin samenwerkten bij het onderzoeken van verschijningsplaatsen en daarom heel nauw samenwerkten met het Vaticaan, met name met de Congregatie van de geloofsleer. En nu vertellen ze me buitengewoon bezorgd te zijn over het fanatisme waarmee je werd aangevallen.
Ze hebben het ook over de farce de Synode van Synodaliteit die nu niet-bisschoppen omvat, waaronder niet alleen leken maar mensen die niet eens katholiek zijn. Ik geloof dat er zelfs een Anglicaanse vrouwelijke priester bij betrokken was en een paar gerenommeerde vrijmetselaars. Dit hele verhaal nu met de nieuwe liturgie, de Amazone liturgie en dat is op dit moment het belangrijkste punt van hun zorg en via hen van een groot aantal andere Fransen. Deze nieuwe liturgie, de Amazone liturgie, laat iedereen zijn adem inhouden. Wat betekent het? Zal dit ook een nieuwe liturgie inhouden of de verandering van inwijding van het sacrament van het altaar de Heilige Eucharistie? Wat zijn uw gedachten over deze kwestie?
(Noot: Pr René Laurentin (19/10/1917 – 10/9/2017) was een Franse theoloog. Hij wordt algemeen erkend als "een van 's werelds meest vooraanstaande studenten" van mariologie en is de auteur van talrijke boeken en wetenschappelijke artikelen over onderwerpen zoals Mariaverschijningen zoals Lourdes en Medjugorje; visionairs en mystici waaronder Bernadette Soubirous, Thérèse de Lisieux, Catherine Labouré en Yvonne Aimée de Malestroit; evenals bijbelse exegese, theologie en Vaticanum II.)
J: Nou dat is een van de kritieke kwesties waarmee we worden geconfronteerd en we moeten heel waakzaam zijn en heel bewust zijn. Het is een basisbegrip van ons Katholieke geloof en van sacramentele theologie. Mensen weten dat er zijn er vereisten voor de vorm en materie als het gaat om de Eucharistie. Het moet ongezuurd tarwebrood zijn en het moet echte druivenwijn zijn zonder toevoegingen, van een echt alcoholpercentage, dat zegt dat het wijn is en niet alleen druivensap. Dat is de kwestie van de vorm en wanneer in termen van de Eucharistie zijn de consecratiewoorden van belang en eigenlijk de hele vorm van de Liturgie.
Om beduidendeveranderingen aan te brengen moeten mensen hier waakzaam voor zijn. Dit heeft invloed op de vraag of dat brood en de wijn het Lichaam en Bloed, Ziel en Goddelijkheid van Christus worden. Ik heb hierover gebeden en ik werk eigenlijk aan een brief over deze Liturgie-oorlogen. Maar ik zal mezelf beschuldigen als ik dat soort taal gebruik. Het is te luchthartig. We hebben het in de Eucharistie, in de Heilige Mis over onze Heer en Redder Jezus Christus, de tweede persoon van de Drie-eenheid, Gods eigen Goddelijke zoon. En om zelfs maar te spreken van liturgie-oorlogen, denk ik dat het nog maar een indicatie is dat we niet goed gefocust zijn op de persoon van Jezus Christus en dat is wat ik geloof dat het antwoord is. Ik beweer niet dat ik een groot geleerde ben van de Liturgie. Het gaat 2000 jaar terug. In de ontwikkeling van de Liturgie heb ik altijd van de opmerkingen van de H. Justinus de Martelaar.
(Noot: H. Justinus de Martelaar, was een vroegchristelijke apologeet, die leefde van 100 / 114 tot ca. 165. Justinus was een bekeerde heiden (niet- jood) en werd een belangrijke apologeet. Wat we over zijn leven weten, komt hoofdzakelijk uit zijn eigen geschriften.) Wat hij zegt is heel eenvoudig maar heel diepgaand en we kunnen de zaden zien van wat we doen in de 21e eeuw in wat de H. Justinus zegt. Hij spreekt over de liturgie en het is altijd Jezus Christus. Het komt van het Laatste Avondmaal. De Heer stelde de avond voordat Hij stierf de H. Eucharistie in en we weten dat Hij echt Aanwezig is in de H. Eucharistie. Het is dezelfde Heer die de volgende dag stierf aan het Kruis en toen opstond uit de dood en dat hele Paasmysterie is de basistheologie van Het Wonder van de Eucharistie.
Het is zo toepasselijk dat het de Eucharistisch Gebed, het Dankgebed wordt genoemd. Het is de dankzegging voor de discipelen in de Kerk door de eeuwen heen, het de bron en het hoogtepunt. Er is niets belangrijker. Ik geloof dat het antwoord op de onrust waarmee we worden geconfronteerd en de pogingen om de liturgie te stoppen, we ons kunnen concentreren op Jezus Christus en Hem altijd tot het uitgangspunt kunnen maken, want we weten dat Hij er is. Laten we eerbiedig zijn, laten we ons ervan bewust zijn dat Hij sacramenteel aanwezig is in dat brood en die wijn die Zijn Lichaam en Bloed, Ziel en Goddelijke worden.
10/11 Een tijd om eerherstel te bieden... - Janet Klasson
10/11 Een tijd om eerherstel te bieden... - Janet Klasson
Beste vrienden in de Goddelijke Wil, het thema van eerherstel is de laatste tijd erg sterk en komt van alle kanten. Velen van ons ervaren beproevingen die waarschijnlijk worden gestuurd als kansen voor Goddelijke eerherstel. Onze Heer is heel duidelijk in deze tekst:
Vol 11 - 8/3/1914: Mijn dochter, iemand die echt Mijn Wil doet in alles, wat binnenin haar gebeurt zowel in de ziel als in het lichaam, in wat ze ook voelt en lijdt, kan zeggen: “Jezus lijdt, Jezus is bedrukt.“ In feite bereikt alles wat mensen Mij aandoen, Mij zelfs in de ziel waarin Ik verblijf en die Mijn Wil doet. Dus als de koelheid van mensen Mij bereikt, ervaart Mijn Wil die en omdat Mijn Wil het leven is van die ziel, ervaart de ziel dat dientengevolge ook. Dus in plaats van jezelf te kwellen over deze koelheid, alsof dat haar eigen koelheid was, moet ze bij Me blijven om Mij te troosten en de koelheid goed te maken die mensen Mij bezorgen. Op dezelfde wijze als ze afgeleid wordt, verdrukt of iets anders, moet ze bij Mij blijven om Me te ontlasten en het goed te maken alsof dat niet haar probleem is maar het Mijne. Daarom zal de ziel die van Mijn Wil leeft veel verschillende pijnen ervaren - naargelang de beledigingen die mensen Mij aandoen - maar plotseling en bijna ineens. Aan de andere kant zal ze ook onbeschrijflijke vreugde en tevredenheid ervaren en als ze bij de pijnen zich moet bezighouden met Me te troosten en eerherstel te geven, in de vreugde en tevredenheid moet ze zich verheugen. Alleen dan vindt Mijn Wil wat van belang is. Anders blijft die droevig en niet in staat om uit te voeren wat Mijn Wil inhoudt.
En laten we onthouden dat alles in de Hemelse Schatkamer tot onze beschikking staat. Dit zijn allemaal Zijn eigen Goddelijke dingen, alle goede daden van alle zielen van alle tijden, gedaan of opnieuw gedaan in de Goddelijke Wil. Als we leven in de Goddelijke Wil, behoren ze ook aan ons toe.Ook wij zijn er door genade eigenaar van, laten we daarom niet verlegen zijn - of gierig! We kunnen er zeker van zijn dat het niet uitmaakt hoe vaak we God Zijn eigen dingen aanbieden, het zal de Hemelse Schatkist nooit uitputten.
Als we groeien in de Goddelijke Wil, weten we dat niets in ons leven om ons draait. Versmolten met Jezus, stijgen we uit boven de lage wereld om alles wat er gebeurt te zien met een Gods-oogpunt, wetende dat onze liefhebbende Vader wil dat ALLEN gered worden.
De tijd is erg kort en ER IS NOG VEEL Goddelijke eerherstel nodig voor de komst van het Koninkrijk van de Goddelijke Wil.. We kunnen er zeker van zijn dat onze daden van eerherstel, die aan God verschuldigd is, de komst ervan zullen bespoedigen. En verlangen we er niet, met Jezus, naar dat dit duistere tijdperk eindigt? Ja, maar niet ten koste van zielen!
Daarom, beste vrienden, laten we aandachtig zijn voor deze dingen die ons plotseling overkomen. Als we het pad van vereniging of samensmelting hebben gekozen, moeten we weten dat het een pad van verlatenheid is, onze Fiat die vrijwillig als gave van liefde aan God wordt gegeven, maar ook troost, zijn overvloedige gaven van Goddelijke liefde, over ons uitgestort, geschud en overstromend.
Kom Goddelijke Wil. Kom om op aarde te regeren. Fiat!
Een verhaal over de bescherming van de H. Aartsengel Michaël is dat van een jonge Amerikaanse marinier, die elke ochtend tot hem bad. Hij werd gescheiden van zijn eenheid na een sneeuwstorm tijdens de Koreaanse Oorlog en kwam oog in oog te staan met zeven vijandelijke soldaten die hun geweren klaar hadden om te schieten. Alleen dankzij de Aartsengel overleefde hij op wonderbaarlijke wijze de daaropvolgende schietpartij. Dit was het gebed dat de soldaat dagelijks bad:
Michaël, Michaël van de ochtend, fris akkoord die de dageraad siert,
Houd mij vandaag veilig, en verdrijf de duivel in tijden van bekoring.
Amen.
De jonge marinier, Michaël genoemd ter ere van de Aartsengel, zei dat gebed elke dag. Zijn moeder had het hem geleerd en hij had het geleerd aan een aantal mannen in zijn eenheid toen ze werden ingezet tijdens de Koreaanse Oorlog. Op een dag werd Michaël met een voorhoede buiten de vijandelijke linies gestuurd.
Het was bitterkoud. Hij kon zijn adem zien als rook in de ijzige lucht. Terwijl hij voortploeterde, stopte er een grote, lange marinier naast hem die hij niet herkende.
"Ik heb je nog nooit eerder gezien," zei Michaël. "Ik dacht dat ik alle mannen in de groep kende."
"Ik ben pas op het laatste moment toegetreden," antwoordde de ander. "Ik heet Michaël."
"Is dat zo?" zei de eerste Michael verrast. "Dat is ook mijn naam."
"Ik weet het," zei de ander en vervolgde: "Michaël, Michaël van de ochtend..."
Michaël was verbaasd dat deze nieuwkomer het gebed kende.
Een paar momenten later zei de nieuwkomer dat ze verderop problemen zouden krijgen. Er begon zware sneeuw te vallen en al snel marcheerde Michaël door een dikke witte sneeuwmist. Hij verloor even zijn metgezel, riep hem toe en voelde een sterke hand op zijn arm.
"Dit houdt binnenkort op," zei de nieuwkomer. En dat gebeurde ook.
Maar toen ze over een heuvel kwamen, verstijfde Michaël Zeven vijanden stonden op korte afstand en richtten hun geweren op hen. Michaël liet zich op de grond vallen en schreeuwde naar zijn nieuwe vriend om hetzelfde te doen.
Michaël hoorde de geweren knallen terwijl de nieuwkomer bleef staan. Geen enkele kogel raakte hem. Michaël liep een borstwonde op toen hij opsprong om zijn vriend naar de grond te trekken. Terwijl hij van de pijn in elkaar zakte, voelde hij zichzelf in de sneeuw liggen in sterke armen. Hij zag de nieuwkomer, maar hij zag er nu anders uit. Hij leek groter, met fel licht dat van zijn gezicht en overal om hem heen scheen als vleugels. En hij hield een zwaard in zijn hand.
Toen de rest van de eenheid de gewonde Michaël vond, vroeg hij waar de nieuwkomer was. Zijn sergeant zei dat er, behalve hij, geen andere nieuwkomer was. De sergeant vroeg toen hoe hij het had gedaan.
"Wat gedaan?" vroeg Michaël. De sergeant legde uit dat alle zeven vijanden waren gedood, niet met kogels maar met een zwaard. Dit ongelooflijke verhaal werd verteld door de marinier zelf in een brief die hij aan zijn moeder schreef terwijl hij in het ziekenhuis lag te herstellen. Een marinepredikant die de brief las en met de marinier, zijn moeder en de leider van zijn eenheid sprak, bevestigde de waarheid ervan.