Camperreis Italie 2015

04-07-2015

Italie 2015 Vanuit de camping vertrokken naar Florence met de camper de bedoeling is om daar de camper te parkeren en met de fiets Florence in te rijden over de Ponte Vechio en dan in het centrum wat rond kijken ook de Dom even bekijken het plein met de beelden en daarna verder rijden naar Viareggio en daar weer een camping uitzoeken. Florence was prachtig maar het is wel afschuwelijk heet overal 35 grd. We hebben camping Pineta geboekt tussen de Italianen het leek wel een militair kamp ook de douches en toletten waren uit het jaar blok maar redelijk schoon en het is maar voor een nachtje. De volgende dag even naar Pisa geweest en naar Lucca een oud vestigingstadje en nu op weg richting huis helaas maar ja aan alles komt een eind en we zijn al 4 wkn onderweg nu via de tolweg naar ventimiglia. heb veel last gehad van shin plintss ook wel scheenbeenpijn genoemd van het vele klimmen dus ff een paar dagen rustig aan gedaan en Pisa en Lucca waren vlak dus nu gaat het weer. We gaan de Napoleonroute doen richting huis op aan hebben een camping gevonden in Frankrijk met een prachtig uitzicht was de bedoeling voor een nachtje maar we blijven wat langer het is er niet druk en we hebben uitzicht op de bergen rondom ons dus nog maar een paar extra nachtjes hier blijven en lekker niksen ff bijkomen want we hebben veel gedaan de laatste tijd.

04-07-2015 om 23:00 geschreven door Loes Meijssens

01-07-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.siena

Enkele fotos van Siena

01-07-2015 om 13:16 geschreven door Loes Meijssens

Italie 2015 Zijn een paar dagen op een camping vlak bij Siena geweest we willen een dag naar Siena en hadden in de acsi gelezen dat deze camping lekker rustig is en dat er elke dag een bus komt die naar Siena rijdt we hebben eerst een rustdag ingelast en lekker bij de camper gebleven je kunt er wel heerlijk wandelen en fietsen verder is er weinig er is een camping winkel met alles wat je nodig hebt en elke dag vers brood dousches en toletten zijn schoon. De dag daarop naar Siena geweest naar de dom geweest die was magnifiek en alles gezien wat we wilden zien hadden niet te veel op ons lijstje gezet wij bekijken liever een paar dingen goed als veel bekijken in weinig tijd, daarna terug naar de camping en startklaar maken voor de volgende dag want dan gaan we naar Florence. De volgende morgen weer vroeg op weg naar Florence maar we wilden onderweg ook nog ff kijken bij het dorpje Gimignano moet een schattig vestingsdorpje zijn boven op een berg wel veel klimmen maar dan zie je ook wat, een leuk dorpje en een prachtig uitzicht vraag me soms wel eens af of de Italianen wel beseffen in wat voor prachtig land ze wonen. De rit ernaartoe is al verschrikkelijk mooi vooral omdat wij tolwegen vermijden en dan zie je ook wat. We staan nu op een camping vlak bij Florence mooie camping maar heel hoog in de bergen dus veel klimmen maar met een paar zwembaden die uitzicht geven op het gehele dal nu een paar dagen rust en dan naar Florence. Loes

01-07-2015 om 10:59 geschreven door Loes Meijssens

28-06-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Italie 2015

Zaterdagmorgen  om 9:00 met de campervertrokken op weg naar Siena tolwegen vermijdend we rijden eerst richting  Campagnano en daarna naar Sutri daar reden we langs maar het dorpje zag er zo mooi uit dat we zijn gestopt de camper geparkeerd (was daar n.l. erg smal en hoog) en zijn te voet naar boven gelopen  een prachtig dorpje met een gezellig binnenpleintje en zeer vriendelijke mensen daar een capuccino gedronken wat rondgelopen en foto's gemaakt daarna weer verder ons doel is Siena uiteraard dus van Sutri naar Vertrella  daarna richting Viterbo is een grote stad  maar zijn eromheen gereden richtingBolsena dat ligt in een dal aan een prachtig meer we hebben nog getwijfeld om daar te gaan staan met de camper maar volgens de beoordeling  was de camping die een acsi  vignet had niet zo goed dus maar doorgereden de uitzichten onderweg zijn prachtig en zeker de moeite waard om een paar keer te stoppen voor foto's te maken en te genieten. Daarna verder naar Acquapendente we rijden dwars door alle dorpen dus zeer veel te zien onderweg wat boodschappen gedaan en weer verder Toscane is magnifiek wil wel om de paar km. stoppen om te genieten van het uitzicht maar ja dat gaat niet  dus maar rustig rijden dan kan de chauffeur ook een beetje meekijken  en af en toe de camper opzij zetten zodat ongeduldige auto's er langs kunnen wij hebben geen haast. Verder richting Orcia en daarna Buon Conventa  en dan nog even en we zijn in Sovicille en daar net buiten is onze camping Montagnola een zeer rustige camping midden in de bossen het sanitair is wat verouderd maar zeer schoon een kleine camping winkel die best veel heeft en elke dag vers brood geen zwembad maar is voor ons geen probleem, er stopt elke dag een bus op de camping en die brengt je midden in het centrum van Siena. Op zondag rijdt er geen bus. Vandaag houden we een rustdag en morgen naar Siena ik ben benieuwd.

Loes.

28-06-2015 om 12:07 geschreven door Loes Meijssens

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rome

Vakantie Italie 2015 Zijn vandaag naar Rome geweest eerst met de camping bus naar het station maar de trein kwam niet (staking) dus maar met de bus eenmaal op het eindpunt wisten we niet waar we waren samen met andere mensen we hadden n.l. uitgestippeld hoe het moest met de trein en metro, gelukkig een italiaan die nederlands sprak dus die zei welke bus we moesten hebben om bij het metrostation te komen met een half uurtje wachten kwam de bus en hupsakee in 10 min tijd stonden we bij de metro wij blij konden we eindelijk de stad verkennen wisten precies wat we wilden zien, maar helaas ook gesloten (staking) nou geen italiaan die engels spreekt dus zoek het maar uit met 3 plattegronden (jawel je leest het goed zijn goed voorbereid hoor) maar het was chaos overal waar je keek, Amsterdam is daar een dorpje bij niets stond aangegeven dus zoek het maar uit, zijn op goed geluk gaan lopen steeds maar weer op de plattegrond kijken maar valt niet mee als er bijna geen straatnamen staan hebben de Trevi fontein gevonden waren ze aan het restaureren (wat voetbal fans wel niet aangericht hebben) hebben nog wat kerken bezocht en daarna een cabriobus gepakt voor het colosseum en het vaticaan te bezoeken, wat een verkeer alles stond vast iedere keer een paar meter gereden en dan weer wachten alles rijdt doorelkaar niemand geeft voorrang scooters links en rechts schieten overal tussendoor en dan die HERRIE. Eindelijk bij het Vaticaan aangekomen en ik was vastbesloten om in de rij te gaan staan om de ST Pieter te bekijken en alles wat er omheen hing dacht ik kom hier nooit meer dus Doen nou mooi niet een wachttijd van een paar uur in de kokende zon in de rij gaan staan op het plein nou echt niet het was zo verschrikkelijk druk dat we zijn gegaan wilde nog vlak in de buurt een capuccino pakken nou daar vroegen ze ook 12.00 euro voor dus maar niet gedaan. Rome was voor ons geen succes het is een vieze stad vol graffiti overal waar je kijkt ligt viezigheid mensen zijn niet vriendelijk alles is gewoon smerig het was voor mij een grote teleurstelling had me zo verheugd op Rome en het was een deceptie er zullen heus heel veel mensen zijn die de stad prachtig vinden en dat is ook zo de gebouwen zijn zo mooi maar dat is ook het enigste nee helaas voor ons nooit geen Rome meer. Gelukkig konden we wel weer met de metro en trein naar de camping de staking duurde tot 17:00 dus waren we om 18:30 weer op de camping pffffff wat een rust hier vertrekken morgen weer terug richting toscane lekker het binnenland weer in. Loes

28-06-2015 om 11:28 geschreven door Loes Meijssens

24-06-2015

24-06-2015 om 15:37 geschreven door Loes Meijssens

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantie Italie 2015

24 Juni 24 Juni Word een beetje eentonig zitten nog steeds op camping Badaccio bevalt ons nog steeds goed. Ben een paar daagjes ziek geweest vanwege een aanval van maagzuur maar nu gelukkig beter we hebben niet veel gedaan beetje bij het meer gelegen en een beetje gefietsts zijn wel naar een dorp geweest en daar wat rondgekeken maar je zit hier best ver overal vanaf je moet hier minimaal een fiets hebben want de campingwinkel heeft het hoogst noodzakelijke en is ook nog eens erg duur maar in het dorp zit een Liddl en een famila Vanmorgen was het erg slecht weer het waaide zo hard dat we de luifel ingeklapt hebben maar nu is het weer lekker. Vrijdag vertrekken we naar Rome hebben al een camping uitgezocht en gehoord dat die ook prima is zo luxe als we nu hebben krijgen we denk ik niet meer maar geeft niet. Daarna zijn Florence en Siena aan de beurt en dan een weekje Viareggio Pisa en Luca maar we hebben ook ontdekt dat vlak bij Viareggio 5 prachtige kleine dorpjes liggen cinqueterre (hoop dat ik het goed spel) dus daar gaan we ook naar toe, weten alleen nog niet of we met de fiets gaan of met de boot je mag daar namelijk niet met de auto in je kunt er ook te voet naar toe kun je in pakweg 3 uur alle 5 de dorpjes bezoeken je kunt een uitgestippelde route kopen die je moet bewaren voor eventuele controle. Wilde eigenlijk vandaag naar de markt gaan maar er staat nogal een stevige wind dus blijven we maar op de camping en gaan een stuk wandelen met de hond. Word een beetje eentonig zitten nog steeds op camping Badaccio bevalt ons nog steeds goed. Ben een paar daagjes ziek geweest vanwege een aanval van maagzuur maar nu gelukkig beter we hebben niet veel gedaan beetje bij het meer gelegen en een beetje gefietsts zijn wel naar een dorp geweest en daar wat rondgekeken maar je zit hier best ver overal vanaf je moet hier minimaal een fiets hebben want de campingwinkel heeft het hoogst noodzakelijke en is ook nog eens erg duur maar in het 24 Juni Word een beetje eentonig zitten nog steeds op camping Badaccio bevalt ons nog steeds goed. Ben een paar daagjes ziek geweest vanwege een aanval van maagzuur maar nu gelukkig beter we hebben niet veel gedaan beetje bij het meer gelegen en een beetje gefietsts zijn wel naar een dorp geweest en daar wat rondgekeken maar je zit hier best ver overal vanaf je moet hier minimaal een fiets hebben want de campingwinkel heeft het hoogst noodzakelijke en is ook nog eens erg duur maar in het dorp zit een Liddl en een famila Vanmorgen was het erg slecht weer het waaide zo hard dat we de luifel ingeklapt hebben maar nu is het weer lekker. Vrijdag vertrekken we naar Rome hebben al een camping uitgezocht en gehoord dat die ook prima is zo luxe als we nu hebben krijgen we denk ik niet meer maar geeft niet. Daarna zijn Florence en Siena aan de beurt en dan een weekje Viareggio Pisa en Luca maar we hebben ook ontdekt dat vlak bij Viareggio 5 prachtige kleine dorpjes liggen cinqueterre (hoop dat ik het goed spel) dus daar gaan we ook naar toe, weten alleen nog niet of we met de fiets gaan of met de boot je mag daar namelijk niet met de auto in je kunt er ook te voet naar toe kun je in pakweg 3 uur alle 5 de dorpjes bezoeken je kunt een uitgestippelde route kopen die je moet bewaren voor eventuele controle. Wilde eigenlijk vandaag naar de markt gaan maar er staat nogal een stevige wind dus blijven we maar op de camping en gaan een stuk wandelen met de hond. zit een Liddl en een famila Vanmorgen was het erg slecht weer het waaide zo hard dat we de luifel ingeklapt hebben maar nu is het weer lekker. Vrijdag vertrekken we naar Rome hebben al een camping uitgezocht en gehoord dat die ook prima is zo luxe als we nu hebben krijgen we denk ik niet meer maar geeft niet. Daarna zijn Florence en Siena aan de beurt en dan een weekje Viareggio Pisa en Luca maar we hebben ook ontdekt dat vlak bij Viareggio 5 prachtige kleine dorpjes liggen cinqueterre (hoop dat ik het goed spel) dus daar gaan we ook naar toe, weten alleen nog niet of we met de fiets gaan of met de boot je mag daar namelijk niet met de auto in je kunt er ook te voet naar toe kun je in pakweg 3 uur alle 5 de dorpjes bezoeken je kunt een uitgestippelde route kopen die je moet bewaren voor eventuele controle. Wilde eigenlijk vandaag naar de markt gaan maar er staat nogal een stevige wind.

loes

24-06-2015 om 14:17 geschreven door Loes Meijssens

21-06-2015

Zaterdag 20 Juni Vandaag niets gedaan alleen wat aan het meer gelegen het is een fijne camping douches en toletten zijn uitmuntend die verdienen echt een dikke 9, het is er overal zeer schoon de stoelen met parasol zijn gratis en om de paar plaatsen zijn fonteinen waar je water kunt pakken om bij te vullen, het is alleen jammer dat de supermarkt niet zo groot is er zijn maar een beperkt aantal levensmiddelen te verkrijgen en in de buurt is geen supermarkt wel een Lidl maar die is naar men zegt 15 km verder is wel wat ver op de fiets maar we zullen morgen eens kijken. wat wel erg vervelend is zijn de muggen overal in Italie (tenminste waar wij zijn geweest) ik ben zowat lek gestoken weun heb al van alles geprobeert het enige wat een beetje helpt is spuiten in de camper en buiten gaan zitten en 10 min wachten daarna kun je lijken gaan ruimen ook houden we de hordeur zoveel mogelijk dicht en meer kun je niet doen maar verder hebben we tot nu e een hele fijne vakantie in een iedere keer prachtige omgeving ben benieuwd wat Toscane ons te bieden heeft. Loes

21-06-2015 om 20:52 geschreven door Loes Meijssens

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 juni 2015

Vrijdag 19 Juni vakantie Italie 2015 Zo alles ingepakt ff de rekening betalen kunnen we weer vertrekken van camping Silva, het was een fijne camping weinig luxe maar alles is er wat je nodig hebt met ook veel supermarkten en winkels en uiteraard terrasjes in de omgeving de kosten voor 4 nachten waren 108. euro. Nu dus verder we willen richting Rimini we hadden dachten we een fijne camping uitgezocht (Adria) op nog geen 160 km rijden we willen het liefste ook niet meer rijden op een dag omdat we ook de snelwegen willen vermijden en het rustig aan willen doen, eenmaal op de bewuste camping viel het ons erg tegen, veel Italianen die daar het hele jaar staan en zeer weinig ruimte voor de camper erg druk en nogal veel lawaai. Dus maar verder gereden, Perugia ten zuiden van Florence hadden we een mooie camping gevonden maar die was vol maar de eigenaar wist ons te vertellen dat er een camping 10 km verder was met prachtig sanitair en een mooi uitzicht (zo zei hij het letterlijk) daar was gelukkig nog plaats we kregen een schitterende plaats toegewezen met uitzicht op het meer. Het ligt op de grens van Toscane en Umbria de camping heet Badiaccia camping Village het plaatsje heet Castigliome del Lago we staan heel gezellig tussen Hollanders van onze leeftijd het is een zeer mooie streek hopelijk kunnen we er veel fietsen maar het is wel erg bergachtig maar dat zi en we morgen wel. Vrijdag 19 Juni vakantie Italie 2015 Zo alles ingepakt ff de rekening betalen kunnen we weer vertrekken van camping Silva, het was een fijne camping weinig luxe maar alles is er wat je nodig hebt met ook veel supermarkten en winkels en uiteraard terrasjes in de omgeving de kosten voor 4 nachten waren 108. euro. Nu dus verder we willen richting Rimini we hadden dachten we een fijne camping uitgezocht (Adria) op nog geen 160 km rijden we willen het liefste ook niet meer rijden op een dag omdat we ook de snelwegen willen vermijden en het rustig aan willen doen, eenmaal op de bewuste camping viel het ons erg tegen, veel Italianen die daar het hele jaar staan en zeer weinig ruimte voor de camper erg druk en nogal veel lawaai. Dus maar verder gereden, Perugia ten zuiden van Florence hadden we een mooie camping gevonden maar die was vol maar de eigenaar wist ons te vertellen dat er een camping 10 km verder was met prachtig sanitair en een mooi uitzicht (zo zei hij het letterlijk) daar was gelukkig nog plaats we kregen een schitterende plaats toegewezen met uitzicht op het meer. Het ligt op de grens van Toscane en Umbria de camping heet Badiaccia camping Village het plaatsje heet Castigliome del Lago we staan heel gezellig tussen Hollanders van onze leeftijd het is een zeer mooie streek hopelijk kunnen we er veel fietsen maar het is wel erg bergachtig maar dat zi en we morgen wel.

21-06-2015 om 10:56 geschreven door Loes Meijssens

18-06-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vacantie italie 2015

we zijn Maandag 15 Juni vertrokken richting Veneti zoals gewoonlijk snelwegen vermijdend we reden via Fonzaso Fetie Belluno naar Treviso een grote stad daarna naar onze eindbestemming Cavallino een klein dorpje aan zee. We hadden een camping uitgezocht Europa Camping Village met zwembad welness bubbelbaden maar eenmaal daar aangekomen moesten we vanwege de hond op een aangepaste plaats gaan staan met mensen die ook een hond hadden (leek wel een kennel)  veel geblaf ook vonden wij de camping te groot leek wel een klein dorp dus maar ff verder gekeken gelukkig vonden we een honderd meter verder een kleine camping geen luxe geen zwembad (geeft net ligt aan zee op nog geen 50 m lopen) de dousches zijn wat krap je  maar verder alles schoon vriendelijk personeel een uitstekend restaurant helaas alleen wifi bij het restaurant maar een oase van rust.je kunt van hieruit met de bus en daarna met de boot naar Venetie (bus stopt voor de deur) duurt alles bij elkaar een uurtje. we wilden eigenlijk maar een nachtje blijven maar het werden er drie je kunt er prima fietsen mooie omgeving en als je de kans krijgt ook even naar Padua fietsen wij zijn er niet geweest maar van horen zeggen moet een mooi dorpje of stafje zijn.Vandaag (Donderdag) een dagje strand en morgen vertrekken we verder richting Rimini.