wandelen en reizen
  • De Sachsische Schweiz dag 9

van alles
    18-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Sachsische Schweiz dag 13

Dag 13     18-06-2016

om 5u30 opgestaan koffie gezet 2 kannen ,stil de tent ledig gemaakt het regende niet  de tafel en het kastje  in de auto gedaan al mijn cuverboxen 3 stuks een voor de kleding een voor het eten  en de derde voor het keukengerief ook!!! binnentent afgebroken en tesamen geplooit het grondzeil naar buiten  zodat het  kan drogen ,de tent is dan aan de beurt die is niet droog !!!zal voor thuis zijn !!

nu nog kijken als ik alles in mijn auto kan krijgen is geladen tot boven ,ik kan juist nog door de achterruit zien

nu nog afrekenen en dan vertrekken het was 9 uur ,

eten doe ik op de eerste rust na een uurtje

het was vlot verkeer  zonder noemens waardige opstoppingen ,

Om 18uur was ik in Antwerpen bij mijn zus  ik was blij dat ik daar was ,nog een beetje vertellen en zo  dan op weg naar Kortrijk

Ik heb dan wel de auto niet meer geledigt

18-07-2016, 15:45 Geschreven door moni1951
    Reageren (1)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Sachsische Schweiz dag 12

Dag 12      17-06-2016

lang blijven liggen in mijn slaapzak

dan opgestaan mijn broodjes gehald en ondertussen gezegt dat ik de volgende dag zou vertrekken ,het was niet meer te doen ,alles komt wak en ik was het ook een beetje moe om daar te zijn

Ben nog eens naar Bad Schandau geweest om enkele inkopen te doen  zoals worsten  voor mijn zus  die eet graag de Duitse worsten ,ik heb dan toch ook nog een terasje gedaan was eventjes zon

en in Bad schandau ook iets gegeten

Eens terug op de camping alles die ik niet meer nodig had al in de bakken gezet  kan nog niets in de auto zetten !!! het is net een puzzel die ik  te samen moet steken om alles in de auto te krijgen

18-07-2016, 15:12 Geschreven door moni1951
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Sachsische Schweiz dag 11

Dag 11   16.06.2016

Vandaag eens iets anders doen  wil naar Dresden gaan maar niet naar de oude binnenstad ,wel naar de Heide ,op de kaart van de Dresenerheide staan er wegen op maar zijn allemaal wandelpaden  ,In Klotzsche ben ik dan gestopt en een stukje gewandeld 6 tot 8 km  jangs een stroompje  en een waterval ,het is maar een klein deel van de heide die ik gezien heb  je kan er uren in lopen en ook verdwalen ,er is daar in de buurt een camping (iets voor volgendjaar ??)op weg naar huis nog boodschappen gedaan ,drie flessen wijn  waaronder twee witte een rode van 1 liter van Wurttenberg ,Schwarz riesling van 2013 ,de volgende morgen had ik geen hoofdpijn dus is goed ,ik heb deze avond nog spagitty bolonaise gemaakt het was lekker  te samen met de wijn  ;) als ik de afwas deed regende het weer  ,heb dan mijn boek uitgelezen  en gaan slapen

18-07-2016, 14:53 Geschreven door moni1951
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Sachsische Schweiz dag 10

Dag 10     15-06-2016

De  ganse nacht geregend ,was het moe van veel regen te hebben maar na het ontbijt was het gestopt,dus tent kan terug drogen er wordt nog regen voorspelt ,Ik ben dan een toeke gaan wandelen rond de camping een tamelijke  vlakke wandeling ,met in de verte  uitzicht op de Lillienstein langs paden die bijna niet te zien zijn, met gras en kruid die bijna 1meter hoog was en ook nog nat van de regen .

er waren ook nog rotsblokken die er in de ijstijd met het gletsjer-ijs mee gekomen is ,een zand wegterug langs  een vijver

tegen 18 u terug op de camping en het is weeral begonnen met regenen ffffffff

heb dan zelf iets klaargemaakt om te eten had van alles mee en er bijna niets van gegeten  zou alles terug moeten mee nemen naar huis

18-07-2016, 14:33 Geschreven door moni1951

13-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Sachsische Schweiz dag 9

Dag 9  .14,06, 2016

Na het ontbijt ben ik naar Radebeul gereden ,

Is al meer dan 20 jaar dat ik naar het Carl May  museum wilde bezoeken ,maar er nog nooit ben geraakt ,nu is het gelukt !!! als je alleen bent doe je wat je wil  :)Het is de moeiten om te bezoeken .Ik heb (al )de boeken  toch veel er van ,weet nu dat ik er nog veel van mis

Carl May zelf is nooit in Canada en Amerika  geweest ,heeft wel naar de belevenissen van kenissen die er geweest zijn laten inspireren  en ook zijn eigen fantasie ,heeft zich ook voldoende laten inlichten  over de Indianen

ben er meer dan twee uur rond gelopen !!! Dan het woonhuis van Carl May  waar hij werkte  en zijn documentatie  was is ook mooi om te zien ! jammer  de baterij van mijn foto toestel was  ledig dus geen foto's van het huis  ,ik heb wel erg veel fotos genomen van het museum ze staan allemaal op FB  nog niet hier

Als je nieuwsgierig  bent om alles eens te zien  zelf eens naar Radebeul gaan  zeker de moeite.

Langs de weg  nog gestopt omkoren bloempjes te te plukken ,die hang ik in de auto  doe dat ieder jaar als ik in Duitsland ben ,verbrand dan de oude en de nieuwe komen in de plaats .Terug op de Camping , het regent weer erg veel gelukkig geen wind  de tent staat vast .

staks naar het dorp om iets te eten  hier op de camping is de uitbater van het restaurant niet vriendelijk

nu naar het dorp ! het restaurant Rosse  lekker te eten  maar weer veel te veel voor mij toch  had zelf geen aardappels er bij gevraagt  en toch  nog te veel

de ganse  nacht geregend!!!

13-07-2016, 16:33 Geschreven door moni1951
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Sachsische Schweiz dag 8

Maandag  dag 8 ,    13,06,2016

Om 7 uur opgestaan ,door de volgeltjes en ook weer door de specht zijn geklop,

was van zij-n om naar het Carl May museum te gaan maar zag  dat het de maandag niet open is dus ander programa  eens kijken op de kaart en wat er te zien is in de buurt  +- 70 km van waar ik was

Het berg baumuseum ?? ben er dan naar toe gereden  mooie streek , maar ik was er alleen dus geen rondleiding  heb daar een uurtje rond gelopen  ondertussen naar de waterval geweest ,die was niet natuurlijk  ,is iets om het afval water naar de lagere delen van de rivier te voeren ( kunst matig aangelegt voor de tin afval ) de tin werd daar eerst gewassen en dan de afval naar de rivier --

er was niemand die deze site nog kwam bezoeken  in de tijd dat ik er was  jammer, wilde niet langer wachten

dus eens naar Bad Schandau om inkopen te doen ,wijn ,snoep,eten voor deze avond

En het is begonnen met regenen was killig heb een pot omgekeert op het gas vuur gezet  dat geeft veel warmte af was gezellige warmte met een glas wijn er bij en mijn boek gelezen

13-07-2016, 15:45 Geschreven door moni1951
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Sachsische Schweiz dag 7

Dag 7  op 12.06.2016

Gisteren regen voorspeld,tot nu toe is er geen uitgevallen ,

Om 9 uur ben ik naar Pfaffenstein vertrokken ,.

De GPS wilde me weer langs Konigstein laten rijden  ,de baan is nog altijd onderbroken door werken ,de weg naar Pfaffendorf genomen  mooie route wel veel bochten en omhoog en omlaag ,De auto op de parking gezet ,heb de gemakelijke route  gevolgd om naar boven te gaan, zal dan de moeilijke nemen om te dalen

eens boven genieten van het mooie uitzicht,

dan door naar de Barbarine een grote rots in het model van een jonge vrouw  de legende wil dat het een jong meisje was die  in plaats van naar de zondags mis te gaan was ze liever bij haar vriendje en vriendinnen was  met wie ze bessen plukte ,haar moeder is er op gekomen en die was zo boos dat ze een verwensing tegen de dochter heeft uitgesproken en haar in een rots veranderde

op de Pfaffenstein ,die is 484 m hoog ,daar staat een toren maar ben er niet opgeweest (weer iets dat ik gemist heb )ben op de teras er naast iets gaan drinken een lekkere limonade ,

Om te dalen de moeilijke weg genomen zoals ik al van plan was veel op mijn achterste naar beneden gegaan rotsen en steenbrokken , weer veel laders en trapen in de rotsen (de fotos staan op mijn fotoalbum bij sennet)zal kijken als ik ze hier kan opzetten moet nog eens zoeken !!!

eens terug beneden in het restaurant ben ik iets gaan eten  was lekker gerokte zalm  op rosties met sla en kruidenhoning en met mijn lievelings bruinbier

Om 16 uur terug op de camping

13-07-2016, 15:18 Geschreven door moni1951

12-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Sachsische Schweiz dag 6

Dag 6   11.06.2016

Opgestaan zoals gewoonlijk , Peter had zijn tent al afgebroken

Had al vers fruitsap geperst  voor Peter  mag wel eens !!!en Peter heeft ook een doosje rijte kreem van Boss  met veel smaak opgegeten ,dan al zijn gerief opgeladen en Daaaggg en is dan richting Denemarken vertrokken

Ik heb dan alles een beetje aan de kant gedaan en ben dan te voet naar Konigstein gestapt  iets minder dan een uur , de oude weg is nog een middeleeuwse weg of denk nog iets van de Romeinse  tijd ,als de weg niet meer begaanbaar was  legden de bewoners  er nieuwe stenen op  of er naast

ik ben verleden jaar naar de burgt geweest  is indrukwekend maar ben nu in het stadje gebleven

Veel restaurants ,ik heb daar een piza gegeten  en iets gedronken  een souvenierwinkel een bankautomaat ,wel langs de Elbe waar je kan op varen met rubberbootjes,

Er is ook een overzet boot om naar Lilienstein te varen

Er wordt regen voor de volgende dagen uit gegeven

het was een van de mindere dagen hier

12-07-2016, 18:22 Geschreven door moni1951
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Sachsische Schweiz dag 5

dag 5  10 06 2016

de dag begonnen met de traditionele ochtend ritueel, weer wakker geklopt door de specht om iets na 4uur

koffie, broodjes ontbijten , douchen

Tegen 9 uur met Peter naar de Bastei gereden was mistig !veel  bochtige wegen met mooie uitzichten als de mist optrok

De Bastei bezocht ,heb veel  foto's op mijn foto album  van sennet  onder mijn naam moni1951

Dan naar Kurort Rathen mooi stadje  , langs de Elbe,iets gedronken  en gerookte forellen gekocht om s'avond's op te eten ,was wel erg warm was bang dat ze niet meer goed zouden zijn

We hebben in het restaurant  lekker gegeten ,ik maatjesop zijn hausfrauw en Peter Rundstong  is niet klaargemaakt zoals wij het kennen  maar was ook lekker

Het riviertje  de Amsel gevolgt naar boven ,weeral trappen  de Amselsee  mooi  meer !! niet erg groot ,richting waterval!!!!

Ik dacht opeens aan de waterval waar we  eind de jaren 80 geweest waren  (moest ook ergens in die streek zijn )als we in Rathen waren.We moesten enkele pfening  betalen en dan deed de  uitbater ,waterval  open ,ik was benieuwd als het de zelfde waterval was

Het kon bijna niet anders het was de zelfde waterval ,en nog moest je betalen 30 cen en de sluis boven werdt open gezet  .daar zijn we ook een koppel van op de camping tegen gekomen  Nederlanders  nog jonge mensen !!!

Hebben veel foto's genomen

dan weer trappen op (het land van trappen en laders) en meer klimmen dan dalen  !!!maar het is de moeite om er naar toe te gaan  De Schweden locher tussen de rotsen kan er bijna niet, door tot aan de parking ,natuur en nog eens natuur

We zijn dan naar Bad Schandau geweest om inkopen te doen

en savonds nog de gerookte forel opgegeten

12-07-2016, 17:42 Geschreven door moni1951
    Reageren (0)

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de Sachsische Schweiz dag 4

Dag 4  09.06.2016

Om 7 uur opgestaan ,Peter was al op!!kofie gezet,broodjes gaan halen en ontbeten ,

Naar het waldfriedhof geweest wist dat er daar een parking was ,pech de auto's mogen maar een uur er staan ,

dan iets verder gereden tot de parking van Papststein .De baan over en langs de Papststein die is voor de terugweg , richting Kleinhennersdorfer Stein ,392meter,veel klimmen,waar we na veel zoeken de drie grotten gevonden hebben . Dat zijn de Lichterhohle,de Eishohle en de Hampelhohle, ze zijn niet indrukwekkend maar als je bedenkt dat het de schuilplaats was voor  de bevolking van het dorp die daar naartoe moesten bij aanvallen van roversbenden met hun hebben en houden,kinderen, ouderen , hun vee.

dan iets naar beneden, weer trappen  nu naar beneden !!in de verte Hennersdorf ,mooi uitzicht op het dorp en de kerk die men aan het restaureren is , dan de omgekeerde richting wat ik de dag voordien gedaan had ,

Trappen op!!! te veel om op te noemen richting Papststein is 451 meter hoog,op de top een restaurant waar ik de dag voordien ook geweest ben , daar hebben Peter en mij iets gegeten  was lekker maar veel te veel, en nog een bruin bier gedronken,dan de tocht verder gezet.Weer trappen maar nu naar beneden

Nu naar de derde berg ?? De Gohrisch stein

Via  de moeilijke weg naar boven  langs de Speckstein stollen ,ik heb het ook weer voor de tweede keer gedaan ,je ziet alttijd iets anders ,en er was een erg grote opstijg een 60 cm ongeveer

waar ik bijna niet op kon mijn been wilde niet mee !!!!en Peter mocht niet helpen achter mij de trappen een tien m. recht naar beneden had me wel goed vast ,is wel goed gekomen was erg mooi  en het weer was ook erg goed  dan nog een brood gaan kopen in het dorp en dan naar de camping