• reis Duitsland :de Sachische Schweiz
  • reis duitsland 2014
  • Dag2 10
  • reis dag 2 duitsland 2014
  • verlof duitsland 2014 dag 1

Ik ben monique, en gebruik soms ook wel de schuilnaam monde60.
    Ik ben een vrouw en woon in Kortrijk (vlaanderen) en mijn beroep is Buschauffeur.
    Ik ben geboren op 06/03/1951 en ben nu dus 73 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: wandelen en lezen .
    We gaan veel op reis met de camper,naar Denemarken en Duitsland eveneens naar het noorden van Frankrijk
    reizen
    seniorennet.be
    26-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.reis naar Normandie

Op 16. 04. 2013 zijn we Luc ,Pol, Marie-claire en mij vertrokken voor een tien daagse reis met de camper richting Normandie , eerst gestopt in Wissant daar een broodje  en vlees  gekocht . Wissant bezocht en dan op de camperplaats ons middagmaal  genuttigd .

door gereden naar Ambleteuze een erg mooie camperplaats bij een  paardenkweker ,daar naar de kust gegaan was verder dan we dachten  bijna 3 km  en we wilden onze baan een beetje inkorten Laughing terug via de natuur bijna 2uur  langer er over gedaan dan op de heen- reis we moesten over een riviertje en dat viel niet mee , terug op de camper plaats aan gekomen hebben we zoals gewoonlijk een aperitief 'ke met de nodige versnaperingen .Iets later op de avond wilde de verwarming niet aan ,na lang zoeken hebben we het gevonde  .......geen gas meer

17.04.2013 Wimereux mooi stadje zijn dan tegen de middag naar Equighem                                        Equighem een rustige camper plaats met zicht op de zee ;voor aan de kust te geraken moeten we wel een 50 meter naar beneden langs de kliffen  met erg veel trappen dachten van eens mosselen te plukken  maar het was hoogwater  zal voor de volgende morgen zijn  hebben s'avond's nog een spelletje domino gespeeld  .De volgende morgen  weer geen mosselen , de zee stond nog te hoog

18.04.2013 naar Le Crotoy mooie camperplaats kunnen veel campers staan niet ver van de jachthaven  op een kleine 200 m. van het centrum en er zijn veel viswinkels

19.04.2013 deze morgen naar de markt geweest daar hebben we verschillende soorten vis  en ook St Jackopschelpen  en   nog meer voor een zeevruchten schotel te maken in de namiddag met een stoomtreintje  naar St Valery geweest ,jammer dat we niet meer tijd hadden om in St Valery te blijven  maar de rondrit  in de baai van de somme is een aanrader  later op de avond nog een spelletje  domino

20.04.2013 Om 10 uur zijn we vertrokken ,maar eerst nog water  bij getankt en het vuil water geloosd naar  Veules les roses  zijn naar een camping gegaan camping Le Mouettes  met een prachtig overdekt zwembad .Bij aankomst was het iets na 12 uur  dus  middagrust  tot 14 uur  hebben dan eerst iets gegeten en een toertje door de camping gemaakt (te voet )                                                                                                                          Een wandeling tot de kliffen  en naar het stadje geweest Luc is niet verder mee geweest tot de kliffen en dan terug naar de camping ,wij zijn dan door gegaan naar het stadje ,eens terug  op de camping  zijn we nog een uurtje  gaan zwemmen  en een beetje zonnen  achter het glas was het erg prettig zitten , later op de avond de tongen gebakken  met de nodige groentjes  en  een stokbrood   was lekker al zeg ik het zelf  Laughing Luc te veel gegeten  dus geen  domino deze avond

21.04.2013 Veules les roses stadje bezichtigt  erg mooi we hadden de dag er voor al het een en ander gezien . daar is de kleinste stroom van Frankrijk ongeveer 1km lang  aan de bron kweken ze kresson   heb veel foto's genomen(  zal proberen om er enkele hier bij te zetten )het was wel erg koud maar  het was droog.we zijn ons dan gaan opwarmen in het zwembad  en het water was  lekker warm

22.04.2013 Naar Fecamp via een erg mooie baan dicht bij de kust ,wel eventjes verkeert  gereden dat was een avontuur op zich  smalle banen en veel natuur .in Fecamp .de camperplaats  was niet ver van het station  en het vvv kantoor en de haven het  is een nieuwe camperplaats die nog niet in de campergids  staat.In Fecamp hebben we het Benedictijnen kasteel bezocht  daar word de kruiden drank Benedictijn gemaakt is een indrukwekent  gebouw met erg veel mooie kunstwerken ,nadien nog een toertje met de fiets gedaan tot de plage

23.04.2013 richting Piquinic  is een beetje tegen gevallen  de camperplaats alles was er aanwezig  maar was erg ver van alles  zijn dan doorgereden naar Arques voor 3€ per nacht, dicht bij een camping  en je kan er vissen  voor 2€ voor een ganse dag

24.04.2013 Arques fietstocht gemaakt tot de oude scheepslift en de nieuwe sluis  hebben 2 boten zien versluizen indrukwekkend  je ziet dat niet iedere dag een vrachtschip en een plezierbootje in de andere richting .In de namiddag naar Claire-marais met de fiets 5km heen en terug ,eerst nog een boottochtje gedaan van 1uur het weer was prachtig.Met wind tegen maar gelukkig berg af  zijn we terug op de camperplaats aangekomen .Wel enkele mooie foto's genomen .nu een picon  en dan eten een ovenschotel met vis en de rest van de coqiules . de rest van de avond terug domino

25.04.2013 Luc is deze morgen nog gaan vissen maar heeft niets gevangen  maar het was warm en aan het water  is rust gevend ,in de namiddag zijn we richting Godewaartsvelde gereden dachten van daar in het Vlaams huis een lekkere picon te drinken  maar jammer genoeg was het gesloten zijn dan maar door gereden naar huis

nu eens zoeken hoe ik hier foto's bij kan  zetten