• reis Duitsland :de Sachische Schweiz
  • reis duitsland 2014
  • Dag2 10
  • reis dag 2 duitsland 2014
  • verlof duitsland 2014 dag 1

Ik ben monique, en gebruik soms ook wel de schuilnaam monde60.
    Ik ben een vrouw en woon in Kortrijk (vlaanderen) en mijn beroep is Buschauffeur.
    Ik ben geboren op 06/03/1951 en ben nu dus 73 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: wandelen en lezen .
    We gaan veel op reis met de camper,naar Denemarken en Duitsland eveneens naar het noorden van Frankrijk
    reizen
    seniorennet.be
    29-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag van Luc reis Normandie
    Dag vertrokken om 9 uur naar Wissant brood en vlees gekocht  kocht en gegeten om 14 uur vertrokken naar Cap Gris Nez en wandeling gemaakt ter plaatse in regen en wind vertrokken naar Ambleteuse camperplaats gevonden  op boerderij met zicht op  de duinen en de zee grote tocht gemaakt door duingebied en bijna verloren gelopen na een lekker ontbijt vertrokken naar Wimereux. Mooie wandeling op de dijk en bezoek aan stadscentrum verder doorgereden via  Boulogne naar Equiem plage  mooie camperplaats op de kliffen waar we mosselen  gingen vangen maar onmogelijk want de zee was op hoog water dus uitgesteld tot morgen.het weer was goed en zonnig  zodat we zelfs buiten in de zetels ons apero hebben genomen na ontbijt en wandeling naar de zee langs de trap vertrokken we naar Le Crotoy.Mooie grote camperplaats aan de baai van de Somme.Wandeling gemaakt op de dijk en zeevruchten en mosselen meegebracht  voor ons avondmaal. lekker met een glaasje of meer wijn.dDe avond werd afgerond met een spel domino natuurlijk gewonnen door de equipe uit Bellegem.Slaapwel In de voormiddag hebben we de wekelijkse markt van Le Crotoy bezocht.Lekkere kaas,pate en groentjes omte smullen Om 16uur namen we de toeristische trein naar St.Valery dwars door de mooie natuur van de baai van de Somme. Om 19 uur waren we pas terug in de camper avondeten waren lekkere St Jacobsschelpen vers van de boot Ook deze avond was een dominowedstrijd deze maal  gewonnen door de tegenpartij(ze mogen ook eens winnen hé) om 10 uur vertrokken uit Le Crotoy richting Veules les Roses naar camping Les Mouettes  aankomst om 12h30 de receptie was gesloten tot 14 uur dus iets eten op de parking in afwachting van ……… Na het in orde brengen van de papieren voor de uitbater hebben we ons geinstalleerd op zeer goed gelegen plaatsen niet ver van het sanitair blok en het overdekt zwembad We deden een grote wandeling langs de kliffen en tot in het centrum van de gemeente.Ik ben maar tot op de kliffen geweest wegens rugproblemen dan alleen terug naar de camping.Bij de thuiskomst van de rest van de compagnie zijn we allen gaan zwemmen Daarna apero en avondeten .Geen domino deze avond want iedereen is moe en gaat wat vlugger slapen. Na een lange slaap ontbijt om 8h30 en klaar maken voor een verkenning van Veules les Roses.Prachtig stadje met veel kleine steegjes en  historische bezienswaardigheden.Ook volgden we de Veules de kleinste rivier van Frankrijk.Door de doorvloeiing van de Veules ontstaan moerassige gronden waar men cressonnette kweekt.De stad is daarom bekend ook genoemd "cressonnières" Langs de mooie kliffen zijn we teruggegaan naar de camping "les mouettes".Na de lunch rustten we buiten in de zon.Na 16h30 werd  het frisser en trokken we naar het overdekt zwembad met TROPISCHE TEMPERATUREN.Zalig in de ligzetels naast het verwarmd zwembad. Natuurlijk gingen we ons ontspannen in het heerlijke water. Om 18uur namen we een uitgebreide apero tot het avondeten van 20 uur.Nog even water bijvullen in de camper en de avond verder doorbrengen  met een boek of een kruiswoordraadsel. Na ontbijt vertrokken  richting Fecamps.Onderweg even gestopt om wat inkopen te doen.Kort gelunsht in Veuillettes sur mer op een zeer mooie camperplaats (zeker de moeite om nog eens terug te gaan)Om 14 uur in Fecamp op grote nieuwe camperplaats gratis en toilet en sanitaire zuil.Bezoek aan oud gedeelte van de stad met bezoek aan klooster en "Palais Benedictine"Prachtige historische bezienswaardigheid waar de "armoede" van de monniken wordt getoond.Verder is er de distilleerderij van de gekende likeur "benedictine". Goede uitleg met gids in het nog werkend deel (brouwzaal,kelders enz….) Met mistig weer vertrokken uit Fecamp richting Picquigni aan de somme.Rit van 150km door het binnenland met mooie gemeenten .De camperplaats was  er op een boerderij alle accomodaties inbegrepen maar veraf gelegen van dorp en wandelingen langs de Somme.Heel moeilijk met de fiets wegens steile hellingen en geen fietspaden. Dus besloten we verder te rijden naar Arques(120km).In Arques prachtige camperplaats tussen de vijvers van daar de naam "parking des 3 etangs".Mogelijkheid om te wandelen,fietsen een vissen (forel,karper en wit vis).Na het avondmaal nog een dominokampioenschap dat ik persoonlijk met glorie verloren heb. Monique heeft ook een nieuw woord uitgevonden "de werkmenstrein" (trein waarmee gewerkt wordt op het spoorwegnet) Na een rustige nacht namen we de fiets en bezochten we desluis van de "Fontinettes" met een bakkensysteem.Deze is niet meer in werking sedert 1967 en werd vervangen door een moderne sluis verderop.We hadden het geluk de versassing van 2schepen bij te wonen.Terug op de camperplaats namen we de lunch en vertrokken met de fiets  naar CLAIRMARAIS (moerasstreek rond Arques en St.Omer)We huurden een platbodemboot met motor en bezochten via de kleine waterkanalen deze prachtige streek. Dankzij de vaarkennis van Pol(ex-kapitein van de Titanic)kmamen we veilig en wel terug aan wal.Dezon was van de partij en we deden nog een terrasje vooraleer terug te fietsen naar de camper. Aan alles komt een einde,dus ook aan onze uitstap.Mooi en zonnig weer geeft mij de gelegenheid in de voormiddag te gaan vissen op forel.Ik was er maa de forellen waren afwezig. Gevolg niets gevangen maar toch een mooie voormiddag in de zon en in de mooie omgeving van de "Trois étangs" in Arques.Na de middag vertrokken we huiswaarts en wat nog niet gebeurd was,gebeurde nu:met 2 campers zijn we elkaar verloren en zijn we alleen en afzonderlijk naar Kortrijk gereden.Maar eind goed alles goed