Marc poseerde even met de benzinetank die ontplofte in zijn tuin (zie juni 2011), waarbij hij veel geluk gehad heeft en zonder veel kleerscheuren de oude is geworden. De verbrande motor zal de komende tijd als voorbeeld dienen om uit elkaar te halen en zodoende aardig wat bij te leren.........
Na het afwerken van enige administratieve formaliteiten, toonde Marc ons hoe een motor goed afgesteld wordt en Karel was geknield in volle aanbidding voor deze BMW.........
Bij deze Yamaha bleek er een probleem met de koppeling te zijn.......hapering door gebruik van niet-kwalitatieve olie. Tevens was er een bout afgebroken en dat diende uitgeboord te worden........
Eindelijk was de vakantie voorbij en was leraar Marc voldoende genezen om terug les te kunnen geven. De eerste avond werden de verschillende projecten besproken en het verloop van het schooljaar doorgenomen......
Op maandag 20 juni verscheen in het Belgisch Staatsblad het Koninklijk besluit ter bevordering van de veiligheid van de motorrijders, een KB dat er kwam op initiatief van staatssecretaris van mobiliteit Etienne Schouppe en dat op 1 september 2011 in voege gaat. Dit verandert er concreet voor wie zich met een motor op de Belgische openbare weg begeeft.
1) Filefilteren
Filefilteren is vanaf 1 september toegestaan op voorwaarde dat de motorrijder niet sneller dan vijftig kilometer per uur rijdt en het snelheidsverschil met de andere voertuigen die hij passeert niet groter is dan twintig kilometer per uur. Motorrijders die tussen de traag rijdende of stilstaande rijen autos door willen rijden moet daarvoor de ruimte tussen de twee meest linkse rijstroken gebruiken.
2) Parkeren op het trottoir
Binnen de bebouwde kom mogen motorfietsen op het trottoir en op de verhoogde berm worden geparkeerd, op voorwaarde dat ze de andere weggebruikers niet hinderen en een begaanbare strook van minstens 1,50 meter vrij laten.
3) Transport van kinderen op de motor
Vanaf 1 september mogen kinderen vanaf acht jaar op om het even welke motor als passagier worden meegenomen. Kinderen tussen drie en acht jaar mogen als passagier enkel plaats nemen op een 125cc tweewieler die voorzien is van een speciaal kinderzitje. Kinderen jonger dan drie jaar mogen niet worden vervoerd op een motorfiets.
4) Beschermende kledij
De verplichting voor motorrijders om een valhelm te dragen wordt uitgebreid en omschreven als de verplichting om beschermende kledij te dragen. Naast een valhelm bestaat die beschermende kledij uit handschoenen, een jas met lange mouwen en een lange broek of overall. Het schoeisel laarzen of bottines - moet de enkels beschermen.
5) Busbanen
Motoren mogen vanaf 1 september op de busbaan rijden