zijn meestal elegant en menselijk.Mij treft de eenvoud
van Romaanse kerken, daar voel ik Iets, een Aanwezig-
heid.
Ik moet hier iets zeggen over de 'smeekbeden'.Eigenlijk
behoren wij geen verzoeken aan God te vragen, zij zijn
een teken van zwakte.Ik behoor niet tot de topklasse van
de 'geroepenen' of 'zieners', ik heb die geesteskracht
niet , dus is het voor mij geoorloofd.
Ik maak gebruik van één formulegebed.
God, bescherm mij en diegene die ik liefheb.
Het is niet veel tekst en ik zeg het op iedere maal dat wij
op reis gaan.Het is een soort van spirituele amulet.
Het inwilligen van een gunst laten wij aan God over,
doch ik denk niet dat wij moeten bidden om zaken te be-
komen die wij door onze eigen inspanning kunnen be-
werkstelligen.Bidden is God opmerkzaam maken op
uw aanwezigheid.
De theorie van de snijdende lijnen
Leeflijnen van personen kunnen heel erg verschillen.
Sommige lijnen lopen van in het begin verkeerd.Sommi-
ge personen vertonen van bij het begin zo een ontstellend
gebrek aan geweten, dat hun pad bezaaid is met brok-
stukken van andere levens.Zij leren geen levenslessen,
zij zien niet wat zij aanrichten en aanvaarden geen hulp
van anderen.Bij een eventuele 'clash' met zo een per-
soon komen zij er, inde regel,nog goed vanaf.
Wanneer uw levenslijn zo een 'slechte' lijn ontmoet ligt
op het snijpunt slechts kommer en kwel of, in het ergste
geval,doden.
Wij kunnen God vragen zo een lijn te verleggen.Dit kan
men vragen, dit is waardevol en God zal uw vraag inwil-
|