01. Nog altijd 06.08.1989 en nog altijd de NMVB-stelplaats van Omal. Het is een mooi zestal, maar de foto is onvoldoende scherp om de nummers te lezen, die sowieso moeilijk te lezen zijn door de kleurencombinatie. Maar de lijnfilms geven wel een beeld van wat stelplaats Omal allemaal voor haar rekening neemt.
02. Even 2 bussen waarvan het nummer wel af te lezen valt: 5156 en 5287, allebei met film 85. Het betreft hier Van Hool A120, die nog enkele jaren na de splitsing van de NMVB voor de TEC-Liège-Verviers zullen rijden. Maar op dit moment schitteren ze nog in de erg mooie NMVB-livrei.
03. Nu zou je verwachten dat zo een stelplaats als uithangbord voor de NMVB zou fungeren, maar deze foto en de volgende bewijzen dat er nauwelijks enige aandacht was voor een geschikte ontvangst van reizigers. Aan de ene kant van de straat staat gewoon een verroeste haltepaal, van de reiziger wordt verwacht dat hij in het gras staat.
04. Aan de overzijde staat wel een bushok, met de nadruk op hok. Maar van enig comfort is lang geen sprake, tenzij je de aanwezigheid van een vuilnisbak als een element van comfort bekijkt.
05. Op 09.08.1989 kwamen we in Philippeville. Het station telt in die tijd nog 2 perronsporen. Tegenwoordig liggen perrons 1 en 2 in elkaars verlengde, aan de kant van het stationsgebouw.
06. Tijd voor een nieuwe uitstap, vermoedelijk onder GTF-vlag, op 12.08.1989. De trein is samengesteld uit 2 diesellocomotieven, de 5319 en de 5946, met 4 K3-rijtuigen tweede klas en 1 AD K1-rijtuig. Deze eerste foto toont het station van Pepinster. Er is ook nog een stukje te zien van de glazen overkapping in de spie die gevormd wordt door de lijnen 37 en 44.
07. In Verviers-Central is er ruimte voor wat rangeringen: zo komt de 5319 vooraan te hangen, de 5946 staat op het nevenspoor. Merk ook het kotje van de onderstationschef dat een recente modernisering van het station niet overleefde.
08. De 5946 hangt ondertussen achteraan de trein.
09. Er was ook een fotostop in Verviers-Est, dat in de eerste plaats uitwijkingen en rangeringen toeliet. Daar blijft heden ten dage niets meer van over; de reizigershalte was in 1984 gesloten.
10. Eenmaal voorbij de lijn 37 begon het interessantste deel van de reis: dit is het station van Raeren, dat op dat moment trouwens nog in dienst was, zij het uitsluitend voor goederenverkeer en de sporadische speciale trein.
|