
41. Een foto die toch wel wat pijn doet: de grootscheepse werken voor de aanleg van lijn 96N en de bouw van de tunnel ter vervanging van de beruchte overweg zijn begonnen: het oude vertrouwde station verdwijnt volledig. De pijl wijst naar rechts, weg van de inplanting van het oude station, o.a. naar het tijdelijke busstation ter hoogte van Nederhem, de eerste keer trouwens dat Halle over een echt busstation beschikt.

42. In de richting Brussel werd een onmenselijk hoge metalen voetgangersbrug gebouwd. Van toegankelijkheid was geen sprake; om het nog wat moeilijker te maken, moest je zelfs eerst nog wat lager stappen, van de oude perrons af. Foto 41 en 42 dateren van 05.10.1994.

43. Op 15.10.1994 waren we in Marche-les-Dames.

44. Ook dat leverde twee foto's op.

45. Break 354 op 02.11.1994 op lijn 57 ter hoogte van kp 47.6.

46. Op 03.11.1984 kon ik mr 662 fotograferen met achteraan een vierledig stel. Dit is E 606 Roosendaal - Oostende.

47. Mr 668 vervult zijn rol als E 5158 Brugge - Gent-Sint-Pieters. We verbazen ons nu over de inzet van desiro's voor IC's en L-treinen, maar eigenlijk is het iets van alle tijden. Vergelijk foto's 46 en 47.

48. Op 02.01.1995 reed een Eurostar Brussel-Zuid - London (9117) net voorbij Halle op lijn 94 (kp 16.0). Die vertrok eigenlijk te vroeg in Brussel-Zuid om er een deftige foto van te maken.

49. En ik profiteerde om nog wat andere treinen te fotograferen, zoals deze IR 1556, Antwerpen-Centraal - Geraardsbergen. (Lijn 94, kp 16.2)

50. Wat later passeerde dit M4-TD-stel. Het zou gaan om ER3571 Geraardsbergen - Schaarbeek. Die 3571 was een P-trein die al van Edingen naar Geraardsbergen gereden was; dit is de terugrit van het lege stel.
|