
25. In die tijd werden de mr96 nog ingezet op de IC-verbinding Antwerpen-Centraal - Charleroi-Sud, zoals deze 487 aan kop van IC 2035. De trein bestaat uit 3 stellen, dus negen rijtuigen. Voor mij is het een mooie illustratie van hét probleem van deze stellen: gebrek aan capaciteit, tenzij je met erg lange treinen rondrijdt.

26. Deze zes rijtuigen bieden gemakkelijk evenveel capaciteit als die van foto 26, weliswaar minder comfortabel, maar het zegt wel wat over beide reeksen stellen; Dit is L 6585 Louvain-la-Neuve-Université - Nivelles, als je het mij vraagt qua stiptheid een wel erg riskante koppeling van L-diensten .

27. Ter afwisseling: de losse .6240.

28. En nog ter afwisseling dit kraaknette poststel 968. We zijn ondertussen wat opgeschoven richting Brussel (kp 9.9).

29. HLE 2733 sleept een stel M5-rijtuigen, dat later IC 4516 Brussel-Zuid - Antwerpen-Centraal zal worden. Ik vermoed dat deze trein in Braine-l'Alleud wachtte om los naar Brussel-Zuid te rijden.

30. Een in die tijd vaak voorkomende combinatie van rode en witte stellen: 237 vooraan in L 2185 Aalst - Braine-l'Alleud

31. Een al even typische combinatie: een vierledig stel (829)met een klassiekje in IR 3337 Essen - Jambes.

32. Mr 834 zit vooraan IR 2836 Antwerpen-Centraal - Nivelles.

33. De 484 en nog 3 andere mr 96 in IC 2036 Antwerpen-Centraal - Charleroi-Sud, om wat ik zei bij foto 25 nog te accentueren. Op de M6 was het nog even wachten, maar ze waren duidelijk meer dan welkom.

34. Mr 773 met L 6586 Louvain-la-Neuve-Université - Nivelles.

35. HLE 2741 met de eerste P-trein van de dag: P 8719 Schaarbeek - Châtelet.

36. Meteen een tweede P-trein: de 2713 met P 8720 Antwerpen-Centraal - Châtelet.
|