• Terugreis

Op stap met de caravan
    Onze reizen en uitstapjes
    21-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terugreis

Vrijdag morgen, zijn wij vertrokken op de camping in Agde. Het zou een dag met hindernissen worden.

Op het eerste ronde punt reed ik al verkeerd. Rechtdoor, in plaats van 2de rechts. Gevolg, een ritje, met de caravan, dwars door het centrum van Agde. Probleem, terug bij de zoon geraken om samen verder te rijden. Na wat over en weer gebel, afgesproken om achter Montpellier terug samen te komen.

Na de samenkomst de reis verder gezet. Na 350km een rustpauze genomen. Bij het vertrek nog gaan tanken. Even niet goed opgelet bij het manoeuvreren en opeens een luide knal. De stoep van het tankstation geraakt. Gevolg, mover geraakt en een deuk in de onderkant van de caravan. Na de gerechtvaardigde commentaar van de wederhelft, de reis verder gezet.

We zijn dan rond 17u30 op de tussencamping aangekomen. Het was daar al veel kouder dan we gewoon waren. Zeker zo'n 15 graden. De streek was er wel heel mooi, maar we hebben er niet veel van kunnen genieten. Landres, en de Champagne Ardennes, zijn wel de moeite waard. We hebben er goed gerust en zijn de volgende dag om 8u30 terug vertrokken.

De tweede dag is beter verlopen. We zaten wel te piekeren over hoe we het moesten oplossen als we thuis kwamen. We kunnen deze niet binnen krijgen zonder mover. We hebben een goede oplossing gevonden. We zijn verder gaan kamperen op de Stille Kempenen zijn over en weer naar huis gereden om de spullen uit de caravan naar huis te brengen.

Morgen brengen we de caravan naar de hersteller. Als hij hersteld is, brengen we hem naar de overnemer en brengen we de nieuwe mee. Ik hoop dat we er veel plezier aan zullen beleven en dat we er dikwijls mee op pad kunnen. De volgende reizen zullen waarschijnlijk op een andere site geplaatst worden. Omdat deze site moeilijkheden geeft om foto's te plaatsen. Als ik naar een andere site overschakel dan horen jullie dit wel.

Tot binnenkort.

21-04-2014 om 20:39 geschreven door Paul R.

16-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.St. Guilhem-le-Désert

Vandaag een schitterende dag gehad. Eerst de Pont du diable bezocht. Mooie brug, mooie geschiedenis en prachtig panorama. Over deze brug moeten de pelgrims die naar Santiago gaan. Daarna bovengenoemd dorp bezocht. Zeer mooi. Wat opvalt is dat de abdij in het dorp ligt. Een beetje verder ligt de cirque de l'Infernet. We dachten deze van bovenaf gaan te bezichtigen, maar toen we wat hebben nagevraagd bij andere wandelaars, hebben we besloten om toch maar door het dal te gaan. In het dorp kwamen we overal Sint Jacobsschelpen tegen. De pelgrims moeten dan ook door het dorp.

Dit was ons dagje vandaag. Foto's heb ik niet toegevoegd omdat dit niet zo goed lukt. Waarschijnlijk ga ik proberen om een andere blog aan te maken die meer mogelijkheden heeft.

Morgen ga ik nog wat foto's doorsturen als het lukt.

Paul

16-04-2014 om 23:05 geschreven door Paul R.

15-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerve

Gisteren zijn we naar Minerve geweest. Echt de moeite waard. Het is een oude Catarenstad of burcht en licht verscholen in de Haute Languedoc.
    Het is een van de kleinste stadjes van Frankrijk en telt slechts 120 inwoners. Normaal had ik dit bericht gisteren reeds geplaatst maar gisteren avond problemen met de TV. Geen beeld. Gans de avond aan het prutsen geweest en niet in orde te krijgen. Ik denk dat mijn schotel te klein is.

Vandaag hebben we een rustdag ingelast. Het was ook echt te warm om iets te doen dat enige inspanning vereist. Morgen gaan we weer op stap en volgt er meer nieuws.

Groetjes,

Paul

15-04-2014 om 21:31 geschreven door Paul R.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's roeiwedstrijd

15-04-2014 om 20:58 geschreven door Paul R.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roeiwedstrijd Agde

Zondag zijn we terug naar Agde gewandeld. Ditmaal langs de stroom L'Herault. Het arrondissement noemt hier trouwens Herault.

Toen we in Agde toekwamen, vonden we het ene restaurantje naast het andere. Allemaal langs de Herault.

We werden echter gelokt door rumoer wat verderop. Toen we er toe kwamen, bleek er een roeiwedstrijd aan de gang te zijn. Telkens 2 teams van 6 roeiers en 1 stuurman moesten het tegen elkaar, en ook tegen de tijd, opnemen. Het was de bedoeling dat zij, na het vertrek, 3 boeien ronde en daarna naar de aankomst roeiden.Dit was heel spectulair en we waren verwonderd dat de ploegen waren samengesteld uit zowel mannen als vrouwen. Ik heb verschillende foto's genomen en de beste in een volgend bericht.

Aan de start

straks meer nieuws

Paul

15-04-2014 om 20:52 geschreven door Paul R.

13-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sete en Mèse

Bezoek aan Sete en Mèse.

Deze plaatsen hebben we gisteren bezocht. Twee totaal verschillende steden of stadjes.

vissersboot Sete

Sete is een tamelijke grote vissershaven. Zeer commerciëel uitgebaat en, gisteren toch, enorm druk. Het ligt aan de Middellandse Zee en heeft een rotskust. Er liggen grote vissersschepen langs de kade en je kan er met verschillende scheepjes op zee.
    visnetten

Langs de kade heb je het ene restaurant naast het andere. Gezellig eten is het echter niet, want er loopt ook een weg, juist naast deze restaurants. Er zou, bij wijze van spreken, iemand iets uit je bord kunnen nemen, als hij het raam van zijn auto open draait.

Sete

Toch was het de moeite waard om eens te zien.

Kust van Sete

Sete gezien vanuit Mèse

Mèse is iets totaal anders. Het ligt aan het meer van Thau. Dit is een gesloten meer, totaal afgescheiden van de Middellandse Zee. Het wordt vooral gebruikt voor de oesterteelt.

Plantengroei
    Als je er langs rijdt, zie je een veld van stokken, die uit het water steken. Het stadje Mèse zelf, is eerder klein. Het heeft een kleine jachthaven, waar vooral zeilboten liggen aangemeerd.
    Verder is er een klein zandstrand.

13-04-2014 om 16:49 geschreven door Paul R.

11-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitleg bij de foto's

De eerste zijn van het strand van Cap d'Agde. Dit is de badplaats op zowat 2 km van de camping.

De volgende zijn van het kerkhof van Agde. Dit hebben we bezocht toen we een wandeling naar het centrum gemaakt hebben. Wat we daar gezien hebben wat totaal nieuw voor ons. Grafkelders, kapellen en grafstenen naar ieders keus. In België vind je dit nergens. Echt onvoorstelbaar dat ze zo veel geld gegeven wordt om begraven te worden. Er waren kapellen bij, die helemaal in graniet waren. Dit dag hebben we ook het stadje Agde bezocht. We moeten hier nog eens terug naar toe, want het was markt en we hebben niet zo veel gezien.

Carcassonne hebben we ook bezocht. Zeer mooie middeleeuwse site en de moeite waard om te bezoeken. Het wordt echter zeer commerciëel uitgebaat. Er was al veel volk in deze site toen we het bezochten.

Beziers stond ook op ons programma. Het was een hele klim, vanop de parking, om in de stad te geraken. Beziers is, op een paar gerestaureerde gebouwen, oud en vuil. Je kan niet begrijpen dat de mensen zo weinig aan hun huizen doen. Verf om ramen en deuren te schilderen kennen ze hier precies niet.
    Ook in Beziers was het markt. Geweldig grote markt, heel veel volk, veel exotische producten. Op een bepaald moment dacht ik dat ik op een Marokaanse markt aan het wandelen was. Geen wonder dat het Front National (Vergelijkbaar met ons Vlaams Blok) hier zo veel stemmen haalt.

Voor de rest hebben wij het hier goed naar onze zin. Het weer is tot nu toe prachtig. Ongeveer 20 graden en droog. Deze avond hebben we een zeer klein buitje gehad. Je kon op de grond zien waar de druppels gevallen waren.

Als we terug enkele plaatsen bezocht hebben, zal ik weer wat foto's doorsturen.

Groetjes,

Paul

11-04-2014 om 23:40 geschreven door Paul R.

11-04-2014 om 23:12 geschreven door Paul R.

09-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wandeldag

vandaag is een echte wadeldag geworden. In de voormiddag Zijn we  naar zee gewandeld. De mooie blauwe nis mediterrannee. Ongeveer 4 km . In de namiddag hebben we dit nog eens over gedaan, gecombineerd met een wandeling langs het strand. In totaal hadden we 22000 stappen. Het is hier Zeer mooi, maar erg touristisch. Je kan het vergelijken met Oostende, maar dan veel groter en veel meer attracties.

Momenteel is het hier nog rustig, het seizoen moet nog beginnen. Je Ziet dat men alles aan het klaar maken is.

Het is hier zeer mooi weer, maar vandaag hebben we een fikse regenbui gehad. De temperatuur schommelt hier rond de 20 graden.Morgen gaan we naar Carcassonne. Het is wel een eind rijden maar het Zou de moeite zijn.

Als het lukt zal ik morgen of overmorgen enkele foto's op deze blog plaatsen.

Paul

09-04-2014 om 20:14 geschreven door Paul R.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste indruk

Gisteren zijn we, na een vermoeiende reis van 2 dagen, op de camping toegekomen. Mooie camping, met WC, douche en afwasbak op de plaats. Vooral het weer is hier schitterend.

Het heeft even geduurd voordat ik op Internet kon, maar uiteindelijk is het toch in orde gekomen.

Morgen gaan we op verkenning en kom ik met meer nieuws en, als het lukt, met enkele foto's.

Tot morgen.

Paul

09-04-2014 om 19:37 geschreven door Paul R.